VIDEO: Dacă alții au dat de urși sau lilieci, autostrada A10 Sebes-Turda se ”împiedică” de… gunoi
Dacă alții au dat de urși, lilieci și broaște, autostrada A10 Sebes-Turda se ”împiedică” de… gunoi. Tone de deșeuri ”predecembriste” blochează lucrările la breteaua de acces dinspre viitorul nod rutier Alba Iulia Sud spre centura orașului.
Potrivit proiectului Autostrăzii Sebeș-Turda, Alba Iulia va fi conectată la șoseaua de mare viteză prin două noduri rutiere: Alba Iulia Sud și Alba Iulia Nord.
Primul se situează imediat după viitorul pod al autostrăzii de la Limba (Ciugud), iar lucrările au avansat cât se poate de bine, astfel că, la sfârșitul anului trecut, acesta era în mare parte ”creionat”.
Mai mult, trei sferturi din breteaua spre centura Albei Iulia, care ne va ”cabla” la mult așteptata autostradă, erau și ele vizibile în teren. Aici, ca de altfel pe întreg Lotul 1 al autostrăzii, de 17 kilometri, tronson de la intrarea de la Sebeș până la Pârâul Iovului, la ieșire din Alba Iulia, lucrează Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL.
Lucrează sau mai bine zis a lucrat, pentru că un nou obstacol stă în calea constructorului și a fericirii noastre. După urși, lilieci și broaște, care au zădărnicit demersurile altor constructori de autostrăzi în România, le-a venit rândul și celor de pe Lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda să dea de o surpriză ”în teren”, la figurat, dar și la propriu. Potrivit reprezentanților antreprenorului, lucrările la breteaua de acces spre centura Albei Iulia de la nodul Alba Iulia Sud s-au ”înfundat” într-o mare de deșeuri.
Mii de metri cubi de gunoi autentic românesc, ”predecembrist”, au fost descoperiți aici, constructorul înștiințând în scris administrația locală albaiuliană despre situația cu care se confruntă. (vezi VIDEO, de la min. 2)
Se pare că în această zonă din Partoș a funcționat înainte de revoluție o groapă de gunoi, închisă odată ce a devenit funcțională cea de la Pârâul Iovului. Cum la acea vreme nicio directivă europeană nu ne obliga la o ecologizare temeinică, ea s-a acoperit de pământ, dar și de uitare, din moment ce la etapa de creionare a acestui tronson ori la studiile geo nu și-a amintit nimeni de ea.
Viceprimarul Gabriel Pleșa ne-a confirmat ieri, telefonic, existența unui document la departamentul investiții din cadrul Primăriei Alba Iulia, din partea constructorului. ”Este adevărat, a venit o hârtie la departamentul investiții privind descoperirea acelui depozit de gunoi. Practic este o copie după o notificare către CNAIR prin care constructorul solicită relocarea excavațiilor din această zonă în gropi, pe lângă digul Mureșului”, ne-a declarat Gabriel Pleșa.
Rămâne de văzut dacă aceasta va rămâne soluția pentru a debloca situația până la redemararea lucrărilor la breteaua care va lega Alba Iulia de autostradă, în zona Partoș. (D.M.S.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
1 Decembrie 2024, Ziua Națională la Alba Iulia: PROGRAMUL final al manifestărilor Programul de Ziua Națională a României – 1 Decembrie 2024, la Alba Iulia, a fost actualizat și cuprinde parada militară, concert Andra și F-Charm, spectacol de muzică populară, focuri de artificii și multe altele. Citește și: Parada militară de 1 Decembrie 2024, la […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Ştirea zileiacum o zi
21 noiembrie: Zece ani de la tragedia aviatică de la Mălâncrav. Ziua când Alba Iulia a pierdut un tânăr pilot căpitan