Liceenii Colegiului ,, I.D.Lăzărescu” dintre care amintim pe Cătălin Negru, Gabriel Ghibu, Denisa Avram și Ionela Sandu, împreună cu elevi ai claselor de filologie CNDP- Maria Ciobanu, Oana Fulga, Codruța Ivan și Ionuț Muntean, au ales o altă cale de dezbatere a sărbătorii. După lecturarea powerpointului au avut de rezolvat fișe de lucru, rebusuri în lb.engleză și un joc de găsit perechi de îndrăgostiți din lecturile și cunoștințele lor personale sau ntermediul internetului. Începând cu cunoștințele religioase de unde au numit pe Adam și Eva, Samson și Dalila, descoperirile lor au continuat cu mitologia, istoria, literatura de unde au numit perechile Zeus și Hera, Paris și Elena din Troia, Antoniu și Cleopatra, Ulise și Penelopa, Tristan și Isolda, Hamlet și Ofelia, Romeo și Julieta sau Eminescu și Veronica Micle. Au fost ajutați în căutările lor prin labirintul îndrăgostiților de profesorii Ionuț Iancu, Diana Roșu, Liliana Jianu, Tatiana Ungurianu și Cornelia Leu.
,,Micii istorici” ai Școlii Gimnaziale nr. 3, coordonați de prof. Daniela Satmari, au cercetat istoricul sărbătorii îndrăgostiților, devenită atât de cunoscută la nivel mondial, cât și modul în care aceasta este sărbătorită în diversele țări ale lumii. Elevul Mihai David din clasa a XI-a A a lecturat powerpointul, colegii Mark Doszlop, Ștefan AneMari, Raul Negrea, Alexandru Ștefan și Cristian Duma au prezentat referatele pregătite arătând cum din America Latină unde ziua Sfântului Valentin este cunoscută sub numele de Ziua Iubirii şi a Prieteniei, în Brazilia unde este celebrată pe 12 iunie, cu o zi înainte de Sfântul Anton-patronul căsătoriei, sărbătoarea a ajuns în zona asiatică- China, Japonia, Republica Coreea, Singapore, unde Ziua Îndrăgostiţilor a devenit extrem de populară, creând noi tradiţii. În timp ce au vizionat filme, elevii au realizat desene și felicitări ce au fost ulterior expuse în spațiul Cabinetului Documentare Informare urmând ca participanților să le fie înmânate diplome din partea CDI.
Elevii claselor a X-a C și a XI-a A s-au documentat asupra tradițiilor de Dragobetele autohton din 24 februarie, sărbătoarea străveche ancorată în legendele dacilor. Mihai David a lecturat powerpointul, din care colegii au aflat că în tradiția Dragobetelui, tinerii se îndreptau cântând către pădure, unde căutau ghiocei și alte flori care anunţau venirea primăverii. În jurul prânzului tinerele alergau înapoi înspre sat, iar băietii trebuiau să îşi prindă aleasa si să o sărute în faţa tuturor, de aici denumirea ,,Dragobetele sărută fetele”!
Acestea erau logodnele de Dragobete, care se finalizau cu căsătorii. Fetele care vroiau să fie cât mai frumoase pentru alesul inimii, foloseau ,,zăpada zânelor”. Dragobetele era o sărbătoare a prietenei temeinice, acum tinerii putând deveni ,,fraţi de cruce”. Grupele constituite au avut de căutat în dicționare și pe internet cum se spune ,,Te iubesc!” în cât mai multe limbi cunoscute, să traducă în alte limbi de circulație cunoscute de ei (franceză, italiană, germană) citate care surprind iubirea, dragostea, fericirea, fiind ajutați în cercetările lor de profesoara Maria Hănțulescu.
Ziua Îndrăgostiţilor se sărbătoreşte în întreaga lume sub diferite nume, chiar și în alte zile decât cele cunoscute de noi, dar concluzia majorității elevilor a fost că iubirea, ,, acest fenomen minunat” ,,bazat pe respect, încredere, sacrificii”, ,, singurul joc în doi din care ieșim amândoi învingători”, ar trebui să fie manifestat în fiecare zi, ca un act normal de conviețuire, nu numai între iubiți ci și între colegi, prieteni, membrii familiei. Am deveni cu siguranță, cu toții mai buni!
prof.doc. Tatiana Ungurianu
[nggallery id=3418]