Reabilitarea tronsoanelor feroviare Coșlariu – Simeria și Sighișoara – Coșlariu finanțată, în continuare, cu fonduri europene
Comisia Europeană a transmis Deciziile de continuare a finanțării în actuala perioadă de programare (faza a II-a) pentru două proiecte de reabilitare a infrastructurii feroviare, Coșlariu — Simeria și Sighișoara — Coșlariu, incluse în proiectul major Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov — Simeria, componentă a Coridorului IV Paneuropean (ramura nordică), pentru circulația trenurilor cu viteza de 160 km/h.
Reabilitarea tronsoanelor de cale ferată Coșlariu — Simeria (74,431 km) și Sighișoara — Coșlariu (99,04 km) are ca obiectiv general asigurarea interoperabilității infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului IV Paneuropean (ramura nordică), îmbunătățirea calității transportului feroviar prin modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare, sporirea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru trenurile de marfă și introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2.
Proiectele localizate în regiunile de dezvoltare din Vestul si Centrul României, în limitele județelor Alba, Hunedoara, Mureș și Sibiu, au fost structurate în două faze de finanțare — faza I-a co-finanțată de UE în cadrul perioadei 2007-2013 și faza a II-a implementată în cadrul perioadei de programare 2014-2020.
Reabilitarea acestor tronsoane feroviare, cu perioada estimata de finalizare anul 2018, va crea condițiile necesare pentru sporirea traficului internațional și de lung parcurs, iar principalii beneficiari ai proiectului vor fi operatorii de transport feroviar de călători și de marfa, călătorii, societățile comerciale și serviciile publice din întreaga zonă de dezvoltare a proiectului.
”La ora actuala avem în derulare proiecte complexe de reabilitare și modernizare pe întreaga rețea, iar firmele constructoare trebuie să se alăture eforturilor companiei în dezvoltarea infrastructurii feroviare, inclusiv prin angajamentul ca vor respecta termenele prevăzute în grafice stabilite de comun acord și vor continua implementarea proiectelor în același ritm de lucru înregistrat anul trecut. Tehnic este posibil, este nevoie doar de voință și de înțelegerea importantei eforturilor pe care CFR SA și Ministerul Transporturilor le fac pentru a susține investițiile în dezvoltarea infrastructurii feroviare”, a declarat Marius Chiper, director general al CFR SA.
Compania Națională de Căi Ferate ‘CFR’ SA — companie care administrează infrastructura feroviară publică — desfășoară o activitate de interes public și contribuie la libera circulație a persoanelor, mărfurilor și a bunurilor în interiorul țării și peste graniță, în condiții ecologice, eficiente și de siguranță.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Când începe vacanţa de iarnă 2024-2025. Câte zile libere au elevii şi angajaţii Perioada sărbătorilor de iarnă se aproprie cu pași repezi, iar cei mai mulți dintre româi au început să își facă planuri pentru vacanță. Urmează zile liberi pentru elevii din țară, dar și pentru angajați, deoarece structura sfârșitului de an permite apariția unor […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Sportacum 4 zile
Sâmbătă, CIL Blaj – Metalurgistul Cugir, ultimul derby „de Alba” al anului | Vineri, pe „Cetate”, CSM Unirea – meci în nocturnă, CSU Alba Iulia, deplasare la Dej
-
Sportacum 2 zile
CIL Blaj – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0) | Ultimul derby „de Alba” al anului, nedecis
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act