// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Licitația autostrada Sebeș-Turda: Vezi câți bani cer constructorii români, italieni, austrieci şi spanioli!

cnadnr-trecuta-in-subordinea-lui-dan-sova-15484-1CNADNR a făcut publice ofertele la licitaţia pentru con­strucţia autostrăzii Sebeş – Turda. Sunt 43 de consorții care se luptă pentru atribuirea unuia sau mai multor loturi, din cele 4 în care au fost împărțiți cei 70 de km din viitoarea autostradă.

Costul estimat de CNADNR pentru realizarea acestei investiții se ridică la circa 554 de milioane de euro, potrivit informaţiilor publicate pe e-licitatie.ro. Potrivit însă unei hotărâri adoptate recent de Gu­vern, costurile pentru această investiție vor ajunge aproape un mi­liard de euro.

Sebeş-Turda este singura autostradă realizată din fonduri europene (85%) pe care statul a scos-o la licitaţie anul acesta.

Printre firmele care au depus oferte se numără italienii de la Astaldi sau Tirrena Scavi, nemţii de la Max Boegl, firmele româneşti Hidroconstrucţia (controlată de management şi salariaţi), Euro Construct Trading 98 (Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu)  sau PA&CO International (Costel Căşuneanu), spaniolii de la FCC Construccion sau austriecii de la Strabag.

Trebuie amintit faptul că deși criteriul “cel mai mic preț” este unul foarte important, acesta nu este singurul luat în calcul la desemnarea câștigătorului licitației.

Denumirea/numele candidatilor/ofertantilor/preturi oferite:

PENTRU LOTUL 1

1 – Asocierea Corsan Corviam Construccion SA – Selina SRL – Louis Berger SAS – Road Consulting & Design Solutions SRL  – pret oferit 457.310.773 RON fără TVA

2 – Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – pret oferit 604.717.699.66 RON fără TVA

3 – Asocierea PA&CO International SRL -Carena SpA – pret oferit 523.007.256.33 RON fără TVA

4 – Asocierea Max Boegl Roman ia SRL – Astaldi SpA – Astalrom SA – pret oferit

657.739.258.70 RON fără TVA

5 – Asocierea OHL SA – Tancrad SRL – pret oferit 618.213.904 RON fără TVA

6 – Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA – pret oferit 539.488.704.94 RON fără TVA

7 – Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Constructii SRL – pret oferit 541.739.137.27RON fără TVA

8 – Asocierea Associatione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna S.C.P.A.- Societatea de Constructii Napoca SA – Imob Lux Construct SRL – Tel Drum SA – Impressa

Fe rrara S.N.C. Di Angela & Rossella Ferrara – Fincodrum SA – R.C.M. Costru/.ioni SRL – Schiavo & C. SpA – Eurocerad International SRL – pret oferit 552.890.671,47 RON fără TVA

9 – JV Strabag SRL – Straco Grup SRL – pret oferit 594.625.718,42 RON fără TVA

LOTUL 2

1 – Asocierea Corsan Corviam Construccion SA – Selina SRL – Louis Berger SAS – Road Consulting & Design Solutions SRL: pret oferit 471.432.845,00 RON fără TVA

2 – Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA: pret oferit 665.996.518,64 RON fără TVA

3 – Asocierea Astaldi Spa – Max Boegl Romania – Astalrom SA: pret oferit 719.013.892,29 RON fără TVA

4 – Asocierea PA&CO International SRL – Carena SpA: pret oferit 525.194.105,73 RON fără TVA

5 – Asocierea OHL SA – Tancrad SRL: pret oferit 549.633.496,49 RON fără TVA

6 – Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA: pret oferit 499.569.581,40 RON fără TVA

7 – Asocierea Lena Engenharia E Contruţoes SA – Teloxim Con SRL – Consitrans SRL: pret oferit 640.333.284,13 RON fără TVA

8 – Asocierea RCM Costruzioni SRL – SC Imob Lux Construct SRL – SC Consinit SRL – Societatea de Constructii Napoca SA – Impresa Ferrara S.N.C Di Angela & Rossella Ferrara- SC T Dancor Rom Construct SRL – Shelter Construct SRL – Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna S.C.P.A. – Schiavo & C.SpA – Eurocerad International SRL: pret oferit 60.019.270,35 RON fără TVA

9 – Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading’98 SRL: pret oferit 549.332.493,63 RON fără TVA

10 – JV Strabag SRL – Straco Grup SRL: pret oferit 618.950.315,87 RON fără TVA

LOTUL 3

1 – Asocierea Corsan Corviam Construccion SA – Selina SRL – Louis Berger SAS – Road Consulting & Design Solutions SRL: pret oferit 380.448.603,00 RON fără TVA

2 – Asocierca SC Hidroconstructia SA – Secol SpA – Secol Romania SRL: pret oferit 474.363.106,77 RON fără TVA

3 – Asocierea FCC Construction SA – Lena Engenharia E Contruţoes SA: pret oferit 677.176.042,00 RON fără TVA

4 – Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d ’Acqua SpA: pret oferit 420.51L.921,43 RON fără TVA

5 – Asocierea Tel Drum SA – Imob Lux Construct SRL – Impresa Ferrara S.N.C. Di Angela & Rossella Ferrara – SC T Dancor Romconstruct SRL – RCM Costruzioni SRL –

G.S. Edil Soc. Coop. – Schiavo & C. SpA – Eurocerad International SRL: pret oferit 485.497.115,46 RON fără TVA

6 -Asocierea PA&CO International SRL – Carena SpA: pret oferit 447.915.351,87 RON fără TVA

7 -Asocierea Max Boegl Romania SRL – Astaldi SpA – Astalrom SA: pret oferit 480.469.37836 RON fără TVA

8 – Asocierea OHL SA – Tancrad SRL: pret oferit 546.393.798,52 RON fără TVA

9 – Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Constructii SRL: pret oferit 474.946.430,82 RON fără TVA

10 – Azvirt LLC: pret oferit 398.340.053,54 RON fără TVA

11 – Asocierea Porr Construct SRL – Porr Bau GmbH: pret oferit 520.619.478,06 RON fără TVA

12 Asocierea Aktor SA -Euroconstruct Trading’98 SRL: pret oferit 500.241.416,88 RON fără TVA

13 JV Strabag SRL -Straco Grup SRL: pret oferit 472.493.656,24 RON fără TVA

Lotul 4: 

1 – Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A; pret oferit 502.530.589,49 RON fără TVA

2  – Asocierea Astaldi Spa – Max Boegl Romania – Astalrom SA; pret oferit 524.894.168,62 RON fără TVA

3  – Asocierea PA&CO International SRL –CARENA  SpA; pret oferit 449.029.116,61 RON fără TVA

4  – Asocierea OHL S.A. – Tancrad SRL; pret oferit 515.351.933,84 RON fără TVA

5  – Asocierea Teloxim Con Srl & SC Via Design SRL; pret oferit 532.733.436,55 RON fără TVA

6 – Asocierea Lena Engenharia E Contruções SA – FCC Construction SA; pret oferit 519.260.65639 RON fără TVA

7  – SC PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH; pret oferit 470.004.894,83 RON fără TVA

8  – Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA; pret oferit 603.641.221,79 RON fără TVA

9 – Asocierea Societatea de Constructii Napoca SA – SC Imob Lux Construct Srl – SC T Dancor RomConstruct Srl – SC Tel Drum SA – Impresa Ferrara S.N.C DI Angela & Rossella Ferrara- RCM Costruzioni SRL –  Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna S.C.P.A. – Schiavo & C.SpA – Eurocerad International SRL; pret oferit 471.086.745,54 RON fără TVA

10  – Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading’98 SRL; pret oferit 545.320.286,74 RON fără TVA

11 – JV SC Strabag SRL – SC Straco Grup SRL: pret oferit 525.406.150,94 RON fără TVA

Bogdan PRESECAN

Email:bogdanpresecan@yahoo.com
Tel: 0734.771.136

6 Răspunsuri la Licitația autostrada Sebeș-Turda: Vezi câți bani cer constructorii români, italieni, austrieci şi spanioli!

  1. apoliticul 07.11.2013 la 12:40

    E clar daca a ajuns Pomponio sa liciteze pentru autostrazi…

  2. radu 07.11.2013 la 13:03

    Toate bune si frumoase numai ca urmeaza inevitabil contestatiile , ca asa este in Romania , si atunci sa vezi amanari si iar amanari , termene de solutionare peste 6 luni si apoi alta licitatie si alte contestatii si iar solutii peste nu stiu cate luni si uite asa , pentru ca asa sunt facute legile in Romania , o tot lalaim pana prin 2020 . Ferm ar trebui facuta licitatia , termen prin lege de 30 zile pentru depunere de posibile contestatii si inca sa zicem 15 sau max 30 zile pentru solutionare , restul sa fie poveste ca altfel ajungem ca si cu celelalte licitatii de autostrazi ” vezi tronsoanele Lugoj – Deva ” care se tot contesta se tot reliciteaza si unii tot pun bete-n roate iar pe unele tronsoane din coridorul patru se circula iar pe altele se tot lupta firmele si se intind termenele la nesfarsit cu contestatii si solutionari apoi reluari de licitatii si tot asa , asta datorita tot statului care nu are termena bine stabilite , cat mai scurte , si domnii sau doamnele care sunt pusi acolo sa solutioneze contestatiile sa lucreze ‘zi si noapte non stop ‘ sa dea solutii cat mai repede si apoi sa se apuce constructorii de lucru ca altfel tinem blocate prin birouri toate documentatiile si apoi sarim pe constructori ca nu respecta termenele si de fapt functionarii nostrii o lalae si o tot lalae si imbatranim si autostrazi o sa avem doar pe hartie sau o sa avem asa ca acum doar ‘ franturi de autostrazi ‘ .

    • gogomanul 07.11.2013 la 14:21

      Pana la contestatii, trebuie evaluate ofertele. Cu siguranta nu va castiga cel de pe primul loc. La ce pret a pus nici n-as vrea. Deabea dupa ce se fac evaluarile putem discuta de contestatii dar asta e alta poveste.
      Oricum decat Tirrena Scavi sau Astaldi, care au avut peste tot intarzieri prefer Strabag care a terminat sectoarele de la ORastie spre Sebes la timp.

  3. gogu 07.11.2013 la 14:43

    Ne-am scos. Cum dracu sa ofere bani constructorii mai Presecane , iar o dai pe aratura ,modifica titlul ca te faci te cacao.

  4. RAdu 07.11.2013 la 19:43

    Dar nu stiti ce circula prin gura targului din proiectare!
    Ca pretul mic s-a obtinut prin incalcarea normelor de proiectare, ca rambleul a fost proiectat la o panta mai abrupta, pt inaltimi mai mari de 6 m!!! si mai sunt si alte probleme.
    daca se va accepta la infinitr pretul cel mai mic se va ajunge sa bagam mai multi bani in intretinere. iara daca vom vrea sa le concesionam, at contactul de concesionare va fi in defavoarea statuli, pt ca cei care vor veni la licitatiile de concesiune vor veni cu standardele in mana si nu vor baga bani fdecat daca le iese!
    Nu stiti ca pe timpul lui Tiron s-a incercat concesionarea auto Buc – Constanta si nu a venit nimeni! pt ca s-a lucrat in ani si ani de zile, si nimeni nu se baga daca astie ca au fost hibe!
    Si mai este ceva:
    cel care a pus pretul cel mai mic, va trebui sa faca alte reducer pt un profit (bun ca de aici s-a redus), cu DISPOZITII DE SANTIER, ca doar Louis Berger SAS= TRAPEC = TRACTEBEL au la activ multe drumuri nationale cum ar fi DN6 sau centura buc, facute cu multe hibe si cu bani in plus fata de ce au prezentat la licitatii sau au proiectat initial!!!
    ASA ca aceasta licitatie, amanata de prea multe ori, a fost amanata pt cineva anume si ca ar trebui anulta si reluata, sau se vor elimina cei cu preturi sub un anumit procent pt a se asigura ca se va executa ceva durabil, nu pt doi ani, cat este garantia!

  5. cocolino 08.11.2013 la 21:49

    Unde-i cel mai slab constructor din Europa ? Hidrconstructia !