Rămâi conectat

Ştirea zilei

Vouchere sociale 2022: Când va fi virată a doua tranșă de 250 de lei?

Ziarul Unirea

Publicat

în

Vouchere sociale 2022: Când va fi virată a doua tranșă de 250 de lei?

Cea de-a doua tranşă a cardurilor sociale are 150.000 de beneficiari în plus faţă de cei 2,48 milioane iniţiali, în urma actualizării listelor de către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale.

Aceştia vor primi cardurile până în 3 septembrie. În 8 septembrie toate cardurile valide vor fi alimentate cu a doua din cele 4 tranşe în valoare de câte 250 de lei.

În cursul acestei săptămâni, reprezentanţii Poştei Române se asigură că nu sunt beneficiari eligibili care să nu fi primit cardul, inclusiv cei care iniţial nu au fost găsiţi la domiciliu sau care nu au răspuns avizării. Persoanele care nu sunt sigure că se află pe lista beneficiarilor eligibili pot întreba la Ministerul Muncii în timp ce informaţiile referitoare la cardurile care nu au putut fi livrate pot fi solicitate Poştei Române, informează Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE).

Elit - Gustul Desăvârșit

„După o primă etapă dificilă în care am reuşit să emitem şi distribuim carduri pentru aproximativ 2,5 milioane de beneficiari, suntem deja în pregătiri pentru cea de-a doua, pe care o vom finaliza în prima parte a lunii septembrie. Acum, cu siguranţă procedura este mult mai simplificată, pentru că alimentarea se face cursiv pentru toţi cei eligibili. La cei 2.480.613 de beneficiari din prima tranşă se adaugă alţi aproximativ 150.000 de români care vor avea parte de ajutor pentru alimente şi mese calde”, a declarat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş.

Cea de-a doua emisiune de carduri va include persoanele omise din listele iniţiale şi pe cele devenite eligibile începând cu 1 iulie 2022.

Listele cu beneficiarii vor fi actualizate de către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale până la sfârşitul acestei săptămâni, incluzând noii beneficiari şi vor fi verificate de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, conform prevederilor din OUG nr. 63/2022, în cursul săptămânii viitoare.

Emiterea noilor carduri este planificată să se finalizeze în data de 22 august, iar livrarea prin Poşta Română către beneficiari urmează să aibă loc până la 3 septembrie. Sprijinul pentru alimente şi mese calde aferent tranşei a doua va ajunge către toţi beneficiarii până la 8 septembrie, precizează MIPE.

Voucherele în valoare de 250 de lei se încarcă o dată la două luni, până la finalul anului, iar aceste sume sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor. Astfel, dacă tranşa a patra este încărcată în decembrie 2022, ea poate fi utilizată până în decembrie 2023.

Atunci când sunt distribuite, cardurile sunt însoţite de scrisori care conţin instrucţiuni de utilizare (inclusiv codul PIN), detalii despre magazinele unde se pot utiliza cardurile şi un număr de telefon pentru cazurile în sunt probleme.

Cardurile pot fi folosite doar de către beneficiari. În cazuri excepţionale, în care beneficiarul nu se poate deplasa la operatorii economici pentru a utiliza ajutorul, atunci poate încredinţa tichetele unei persoane apropiate, dar doar împreună cu actul de identitate.

Pentru a putea afla soldul curent / suma disponibilă pe card şi pentru alte informaţii beneficiarii sunt rugaţi să apeleze Serviciul Clienţi al emitentului.

Categoriile de persoane care primesc voucherele sociale sunt următoarele: pensionarii din sistemul public de pensii ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei; persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei; familiile cu cel puţin 2 copii în întreţinere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei; familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei; familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condiţiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare; persoanele fără adăpost, aşa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

FOTO| TREI CUȚITE pentru Cătălin Boroica, bucătarul din Alba care a apărut astăzi la preselecțiile „Chefi la Cuțite”: La ce restaurant lucrează

URSALEȘ Iulian

Publicat

în

TREI CUȚITE pentru Cătălin Boroica, bucătarul din Alba care a apărut astăzi la preselecțiile „Chefi la Cuțite”: La ce restaurant lucrează

Cătălin Boroica, un bucătar din județul Alba, va apărea în cursul zilei de astăzi, 26 septembrie, la emisiunea „Chefi la Cuțite” de pe Antena 1.

Tânărul lucrează în prezent la restaurantul Dante Café & Dine din Alba Iulia și își va face apariția la episodul de astăzi al celui mai popular show culinar din România.

Elit - Gustul Desăvârșit

Ediția Chefi la cuțite care se difuzează în această seară, la Antena 1, de la 20:30, o readuce pe Gina Pistol alături de Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu!

Printre concurenții acestei seri se numără și un cuplu de sportivi din lotul național de atletism categoria Masters – Ionuț și Mariana Pârju. Cei doi vin la Chefi la cuțite cu impresionanta lor colecție de cupe și trofee câștigate, ea fiind multiplă campioană națională, balcanică și europeană la probe de atletism. Nici lupta pentru amuletă nu este una ușoară, Florin Dumitrescu adoptând o strategie care nu este deloc pe placul lui Cătălin Scărlătescu. ”Eu nu vreau să mă bag, dar mi se pare că Florin forțează nota. Mi-e greu să spun că nu sunt de acord, că e colegul meu, dar de ce naibii forțezi lucrurile?!”, a reacționat Cătălin Scărlătescu.

Cum va decurge lupta pentru amuletă și ce surprize aduce prima ediție din sezonul 10 Chefi la cuțite prezentată de Gina Pistol telespectatorii vor afla în această seară, la Antena 1, de la 20:30.

UPDATE: Bucătarul a ales să gătească pentru juriu un fel de mâncare compus din carne de rață, combinată cu trei tipuri distincte de varză: roșie, albă și de bruxelles. După ce au gustat din preparat, bucătarii au decis să îi acorde tânărului trei cuțite, în laudele lui Chef Scărlătescu.

„O farfurie de nota foarte 10”, a exclamat Chef Cătălin Scărlătescu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Rezultate SONDAJ | Cât de (ne)mulțumiți sunt cititorii ziarulunirea.ro de serviciile firmelor de salubritate RER Vest & RETIM

Ziarul Unirea

Publicat

în

Cât de (ne)mulțumiți sunt cititorii ziarulunirea.ro de serviciile firmelor de salubritate RER Vest & RETIM Alba?

Asocierea RER Vest-RETIM a solicitat modificarea prețului la serviciile de salubritate, atât la groapa de gunoi de la Galda, cât și pentru colectarea deșeurilor, majorarea lor fiind substanțială pentru populație și firmele din județul Alba. Asocirea RER Vest & RETIM prestează servciile de salubritate petru zona 1: Alba Iulia-Teiuș-Aiud-Ocna Mureș și zona 2 (Tărtăria): Cugir-Sebeș.

Ziarulunirea.ro a realizat un sondaj pentru ca cetățenii să își poată exprima liber opinia referitor la serviciile de salubritate realizate de către Asocierea RER Vest-RETIM, sondajul înregistrând un număr de aproape 1.000 de respondenți.

Elit - Gustul Desăvârșit

În ceea ce privește calitatea serviciilor de ridicare a deșeurilor menajere de pe străzile cetățenilor, aproape jumătate (41%) dintre cei care au răspuns sondajului au apreciat ca fiind „Foarte proastă”, un procent de 31% consideră că aceste servicii sunt „Proaste”, 19% sunt de părere că este „Bună”, 6% consideră că este „Foarte bună”, iar 3% nu au putut aprecia calitatea acestor servicii, alegând opțiunea „Nu știu”.

Întrebați „Cum vi se pare actualul preț al serviciilor de colectare a deșeurilor?”, majoritatea cetățenilor consideră prețul „Mare” și „Foarte mare”, cu un procent de 39%, respectiv 31%.

Un număr de 212 respondenți, adică 23% consideră prețul ca fiind „Mediu”, 5% au considerat că „Nu știu”, iar un procent cumulat de 2% sunt de părere că este „Mic” și „Foarte mic”.

Deșeurile căzute în afara containerelor sunt o adevărată problemă, de care ne lovim la tot pasul, iar 33% dintre cetățeni au raportat că această problemă este întâlnită „Foarte des”, iar 21% au specificat că se întâmplă „În permanență”. Tot 21% sunt de părere că se întâmplă „Destul de des”, „Rar” se întâmplă pentru 16% din cetățeni, iar 9% dintre aceștia „Nu știu”.

O altă problemă este și curățenia lăsată în urma trecerii mașinii de gunoi la platforma unde sunt amplasate containerele, unde 38% dintre cetățeni apreciază că platforma rămâne „Murdară, 26% consideră că rămâne „Curată”, platforma „Foarte murdară” a fost întâlnită în 19% din cazuri, iar 17% dintre cetățeni „Nu știu”.

Toate aceste situații neplăcute ar putea fi remediate, iar 34% dintre cetățeni sunt de părere că cea mai bună modalitate a autorităților pentru a încuraja cetățenii este prin „Recompense”, 26% dintre respondenți consideră că situația se poate îndrepta prin „Amenzi și supraveghere video”, iar 19% sunt de părere că se poate rezolva prin „Informare”.

De asemenea, un procent cumulat de 20% din respondenți consideră că „Amenzile” și „Supravegherea video” pot ajuta la remedierea situației actuale.

În Alba Iulia, Asocierea RER Vest & RETIM oferă cele mai proaste și scumpe servicii de salubritate din istoria post revoluționară a orașului. Au mai fost momente când serviciile de salubritate au fost execrabile, cum ar fi în ultimele 3 luni de contract ale Salprest, când managerul societății s-a supărat pentru că nu își mai putea recupera creanțele de la asociațiile de proprietari sau în ultimele 6 luni ale Polaris, care nu avea unde să transporte și să depoziteze toată cantitatea de deșeuri pentru că firmele care aveau concesiunea la groapa de la Galda (tot RER Vest & RETIM) le-au limitat cantitățile. Însă niciodată, dar niciodată, nu s-a întâmplat în Alba Iulia ca la aproape un an de contract, atunci când serviciul de salubritate ar fi trebuit să funcționeze ”ca pe roate” să existe un grad de nemulțumire atât de mare. Oare cum ar fi domnilor de la ADI SALUBRIS ca săptămânal, atunci când se ridică gunoiul și se compactează în mașină, tot trotuarul să fie plin de un miros insuportabil de levigat? Se ”aude” domnule viceprimar Popescu, pentru că nările dvs au fost supuse unui astfel de șoc ? Interesează pe cineva ce au licitat firmele respective și cu ce hârburi de mașini se colectează în realitate gunoiul în Alba Iulia?

Totodată, numeroși cetățeni au lăsat comentarii în care și-au adresat nemulțumirile privind serviciile de salubrizare presatate de către Asocierea RER Vest-RETIM.

„Întrebarea corectă ar fi:”este cineva mulțumit”…”, a replicat un cititor fidel al ziarulunirea.ro.

Un alt cetățean a replicat faptul că „Cam lasă de dorit…mizerie de nedescris nu mătură după ce colecteaza gunoaiele, un tomberon a stat întors că nu mai avea roți câteva luni…. Am sesizat la birou dar degeaba!”

Iar comentariile negative care au fost adresate de cititorii noștri nu se termină aici. După cum se poate observa, o mulțime de alți cetățeni, care și-au arătat nemulțumirea față de serviciile de salubrizare, au ales să își exprime public dezamăgirea, după cum urmează:

„Nemulțumit total, mult sub Polaris

O firmă sub orice critică!

Nemulțumită! Am încheiat contract și după foarte multe telefoane abia după 3 luni am primit un tomberon.

Nesimțire curată, contractele au venit repede să facă la firme, de achitat achităm gunoiul dar cartele nu vin să ne aducă, că nu mai ține de asociațiile de proprietari. Așa că așteptăm cartelele.

Am încheiat contractul în septembrie, în noiembrie decembrie si ianuarie am primit facturi fără să-mi fie ridicat gunoiul și fără să am tomberon, iar în februarie ultima săptămână în sfârșit mi-au aruncat tomberonul în poartă, iar pretenția lor a fost să plătesc și pentru lunile în care nu mi-au prestat nici un serviciu, epopee, domnul director general semnează și verifică sesizările numai de două ori pe an.

Cea mai proastă firmă de salubritate de până acum. Manifestă punctualitate și profesionalism doar în cazul emiterii facturilor.

Multă dezordine, nu se face curat pe jos lângă containere, un miros foarte urât, nu se dezinfectează, prezintă focare de infecții!”, au adăugat cititorii ziarulunirea.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

FOTO| Factură ENORMĂ, de 50.000 de lei, la curent. Avocat: Regularizarea asta este ilegală

Culda Ionică

Publicat

în

FOTO| Factură ENORMĂ, de 50.000 de lei, la curent. Avocat: Regularizarea asta este ilegală

Furnizorii de energie electrică au trimis niște facturi enorme care au ajuns să coste chiar și 10000 de euro.

Potrivit avocatului bucureștean Adrian Cuculiș, furnizorii de energie electrică au fost dați în judecată deoarece această regularizare este considerată fiind ilegală.

Elit - Gustul Desăvârșit
,,N-am pomenit sa vad asa ceva…sa ti se faca regularizare pe 4 ANI DE ZILE si sa ai de platit 10000 de euro curentul electric, la o casa!Erau niste cetateni acum cateva zile cu factura de 30000 de lei insa asta le bate pe toate….50000 de lei factura la curent.Regularizarea asta este ilegala.
Noi am inceput deja procesele cu furnizorii de energie electrica si se transforma usor , usor in procese colective, exact asa cum le anuntasem.” a spus avocatul.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea