Actualitate

Vitamina D scade riscul de deces cu 60% la pacienții Covid-19: Efecte negative dacă e luată în cantități mari. STUDIU

Ioana Oprean

Publicat

în

Peste 80% dintre pacienţii care suferă de COVID-19 au o lipsă de vitamina D. Luată ca supliment în tratamentul anti coronavirus, Vitamina D, scade riscul de deces cu 60%, arată un studiu făcut într-un spital din Barcelona. Pacienții au primit câte cinci doze de vitamina D, la intervale de două, patru, opt și 15 zile.

„Aportul de vitamina D este benefic. Se găsește sub formă alimentară, în somon, în hering, în sardine, în soia, dar de obicei suplimentele de vitamina D ne ajută să avem cantități normale“, spune imunologul Radu Ciornei.

Doza pe care trebuie să o luăm din alimentație, recomandată de specialiști, este între 400 și 800 de unități internaționale pe zi, spune imunologul. „Acum, în perioada aceasta, în care suplimentarea vitaminei D poate să ne ajute, un aport, timp de trei luni, între 2.000 și 4.000 de unități internaționale pe zi este suficient“.

Imunologul atrage atenția că există și hipervitaminoză D: „Există posibilitatea să avem probleme de decalcifiere și probleme grave renale dacă exagerăm.“

Sursa: alephnews.ro


Secțiune Știri sub articolul principal



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Codul Urbanismului 2026: Avizele pentru construcții, reunite într-un acord unic 

Lucian Dărămuș

Publicat

în

Codul Urbanismului 2026: Avizele pentru construcții, reunite într-un acord unic Noul Cod al Amenajării Teritoriului, Urbanismului și Construcțiilor (CATUC) propune un mecanism menit să reducă timpul și birocrația necesare obținerii avizelor pentru autorizarea lucrărilor de construire. Documentațiile vor fi analizate în paralel de instituțiile și operatorii implicați, iar la final solicitantul va primi un acord […]

Citește mai mult

Actualitate

Luni: Încep înscrierile în Programul FIV 2026. Dosarele pot fi depuse exclusiv online: Ce documente trebuie să conțină

Ioana Oprean

Publicat

în

Luni: Încep înscrierile în Programul FIV 2026. Dosarele pot fi depuse exclusiv online: Ce documente trebuie să conțină Luni, 17 august 2026, la ora 10:00, încep înscrierile în Programul social de susținere a cuplurilor și a femeilor singure pentru creșterea natalității – FIV 2026. Dosarele pot fi depuse exclusiv online, până la 15 noiembrie 2026, […]

Citește mai mult

Actualitate

Cardul de carburant pentru persoanele cu handicap în 2026: Cât valorează sprijinul și la ce benzinării poate fi folosit

Ioana Oprean

Publicat

în

Cardul de carburant pentru persoanele cu handicap în 2026: Cât valorează sprijinul și la ce benzinării poate fi folosit Persoanele cu handicap grav sau accentuat care aleg în 2026 sprijinul pentru carburant nu mai primesc bonuri pe suport hârtie și nici decontarea cheltuielilor de transport. În locul acestora este utilizat un card alimentat cu sumele […]

Citește mai mult