Un pahar de vin roșu la cină, recomandat persoanelor care suferă de diabet – STUDIU
Potrivit unui studiu realizat de cercetători de la Universitatea Ben Gurion din Neghev (Israel), un pahar de vin roșu la cină îmbunătățește sănătatea cardiovasculară a persoanelor care suferă de diabet de tip 2.
Un pahar de vin roșu la cină îmbunătățește sănătatea cardiovasculară a persoanelor care suferă de diabet de tip 2, potrivit unui studiu realizat de cercetători de la Universitatea Ben Gurion din Neghev (Israel).
Paharul de vin roșu băut seara ar fi benefic pentru colesterolul și inima celor bolnavi de diabet de tip 2, relatează miercuri metronews.fr.
Cercetătorii au vrut să afle care sunt efectele consumului moderat de alcool asupra diabeticilor. Ei au ales diferite soiuri de vin pentru a le măsura și au ținut sub observație 224 de pacienți cu diabet de tip 2, cu vârste între 45 și 75 de ani. Majoritatea dintre ei nu consumau alcool în momentul începerii studiului. Participanții au fost împărțiți în trei grupe: membrii primei grupe au băut în fiecare seară 150 de mililitri de apă minerală la cină, cei din a doua grupă au băut 150 de mililitri de vin alb, iar persoanele din a treia grupă au băut aceeași cantitate ca celelalte persoane, însă de vin roșu. Meniul tuturor a fost același, bazat pe regimul mediteranean, dar fără restricții.
După doi ani în care a fost respectat regimul, cercetătorii au ajuns la concluzia că, în cazul diabeticilor, „un consum moderat de vin, mai ales roșu, în cadrul unui regim alimentar sănătos, nu este periculos și scade ușor riscul cardiovascular”. „Vinul roșu este cel mai benefic pentru metabolism, în principal fiindcă ameliorează sensibil profilul lipidic, mărind colesterolul bun (HDL) și reducând raportul dintre colesterolul total și cel HDL”, arată autorii studiului.
În plus, în cazul participanților la cercetare care au consumat vin, alb sau roșu, s-a îmbunătățit calitatea somnului față de cei care au băut apă minerală.
Sursa Agerpres
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
VIDEO | O tânără de 24 de ani, prinsă de patru ori în trei luni la volan fără permis. Ultima dată, polițiștii au oprit-o pentru că ar fi condus haotic
O tânără de 24 de ani, prinsă de patru ori în trei luni la volan fără permis. Ultima dată, polițiștii au oprit-o pentru că ar fi condus haotic O tânără de 24 de ani din Caraș-Severin a fost prinsă pentru a patra oară, în doar trei luni, la volan fără permis de conducere. Femeia a […]
Anunțul făcut de Şeful Statului Major al Forţelor Navale de Ziua Marinei: ,,De la începutul războiului din proximitate, am neutralizat nouă mine marine, am distrus opt drone maritime şi aeriene”
Anunțul făcut de Şeful Statului Major al Forţelor Navale de Ziua Marinei: ,,De la începutul războiului din proximitate, am neutralizat nouă mine marine, am distrus opt drone maritime şi aeriene” Şeful Statului Major al Forțelor Navale, viceamiralul Mihai Panait, a declarat sâmbătă, de Ziua Marinei, că, de la începutul războiului din Ucraina, militarii români au […]
Avertismentul transmis de un cunoscut economist după publicarea datelor privind Contul Curent: ,,În primele 6 luni au ieșit din România cu 14,2 miliarde de euro mai mult decât au intrat”
Avertismentul transmis de un cunoscut economist după publicarea datelor privind Contul Curent: ,,În primele 6 luni au ieșit din România cu 14,2 miliarde de euro mai mult decât au intrat” Economistul Radu Georgescu atrage atenția asupra situației economice a României, după publicarea datelor privind Contul Curent pentru primele șase luni ale anului 2026. Acesta susține […]