Un nou „tun” marca PSD. Guvernul Dăncilă vrea să semneze cu chinezii construirea autostrăzii Ploiești-Brașov
Pe ultima sută de metri, Guvernul Dăncilă vrea să dea un nou tun. Ministrul Transporturilor a anunțat, duminică, că s-a ajuns la o înțelegere cu consorțiul chino-turc pentru construirea autostrăzii Ploiești-Brașov în regim public-privat, contratul putând fi semnat.
“Săptămâna viitoare transmit contractul și el poate fi semnat de Comisia Națională de Prognoză. Contractul trebuie aprobat prin hotărâre de Guvern. Dacă o putem da noi (guvernul Dăncilă – n.r.), o vom da, dacă nu o vom lăsa pe tavă viitorului Guvern”, a declarat Răzvan Cuc. El a mai spus că Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNSP) a ajuns la o înțelegere cu Communications Construction Company – Makyol Insaat Sanayi Turizm pentru realizarea în regim de parteneriat public-privat (PPP) a autostrăzii Ploiești-Brașov, primul drum de mare viteză care va fi construit în regim PPP, iar contractul ar urma să fie semnat în perioada următoare.
Întrebat dacă nu cumva actualul Guvern se grăbește să semneze contractul cu chinezii și turcii pentru contruirea autostrăzii Ploiești-Brașov, Răzvan Cuc a dat asigurări că nu întind nicio capcană viitorului Executiv, relatează G4Media.ro
„Nu ne grăbim. Este munca din ultimele șase luni de zile. Nu e nicio capcană. Nu se pune problema de așa ceva. Lucrurile sunt simple, sunt transparente. Sunt condiții obișnuite pentru un PPP. Contractul va fi public, va fi aprobat prin hotărâre de guvern”, a declarat Răzvan Cuc.
„1,4 miliarde euro este valoarea investiţiei, din care partenerul public până la 25% şi până la 75% sau puţin mai mult asocierea căreia i s-a atribuit. Durata întregului proiect este de 24 de ani din care, în principiu, este un an proiectare, trei ani execuţie şi 20 de ani operarea, astfel încât să poată fi returnată valoarea pe care a investit-o partenerul privat. Proiectul este conceput în baza traficului şi studiului de trafic efectuate acum câţiva ani şi are de asemenea în el o profitabilitate de aproape 10%, ceea ce a asigurat interesul investitorilor străini”, declara, în mai, Ion Ghizdeanu, președintele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză.
Autostrada a fost împărțită în trei sectoare:
- Sector 1 – Ploiești-Comarnic, km 0+000 – km 48+600,
- Sector 2 – Comarnic-Predeal, km 48+600 – km 84+800,
- Sector 3 – Predeal- Braşov (Cristian), km 84,4 – km 106,2 km.
De reținut că tronsonul dintre Râșnov și Cristian (lungime 6,3 km-autostradă și 3,7 km -drum naţional la 4 benzi cu separator median) va fi construit de asocierea Alpenside – Specialist Consulting. Pe acest tronson, lucrările au început pe 20 mai și ar trebui să se finalizeze peste an și jumătate.
Potrivit Studiul de Fundamentare redactat de CNSP, parteneriat public-privat se va întinde pe 44 de ani și va fi împărțit în 2 etape:
- Etapa 1 – Servicii de proiectare, lucrări de întreținere si operare în regim de parteneriat public privat – durata Contractului – 24 de ani
- Etapa 2 – Întreținere si operare în regim de autostradă cu taxa pe durata 20 de ani.
„Pe autostradă va fi implementat un sistem de taxare «semi-închis», care prevede bariere, precum și cabine de taxare acolo unde va fi cazul. Tarifele vor fi introduse pe parcursul finalizării tronsoanelor de autostradă. Taxa de utilizare a autostrăzii care va fi plătită de un autoturism la 100 km de autostradă parcurși este limitată la 6,3 euro fără TVA, şi poate fi supus indexării la data de 01 martie a fiecărui an cu rata de creştere a salariului mediu net din anul anterior. Nivelul tarifului perceput este stabilit în funcție de distanța parcursă de vehicul”, se mai arată în documentul citat.
Aceasta este a patra încercare a statului român de a construi autostrada spre Valea Prahovei în regim de PPP.
CNSP și Guvernul Dăncilă au continuat negocierile cu asociera formată din firmele din China și Turcia, deși pe 30 iulie Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT) a aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti – Braşov să fie declarat obiectiv strategic naţional, la propunerea Vioricăi Dăncilă. Dăncilă motivase intenția guvernului de a renunța la construcția autostrăzii Comarnic-Brașov în parteneriat public-privat (PPP) din cauza obstacolelor birocratice. Ea nu a dat amănunte despre aceste obstacole, mai ales că toată administrația e controlată de PSD.
sursa: revista22.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
ANAF folosește pentru prima dată inteligența artificială pentru a detecta fraudele fiscale ale românilor. Cum funcționează digitalizarea fiscului cu tehnologie americană
ANAF folosește pentru prima dată inteligența artificială pentru a detecta fraudele fiscale ale românilor. Cum funcționează digitalizarea fiscului cu tehnologie americană ANAF intră într-o nouă etapă de modernizare, iar accentul se pune pe tehnologie și pe o relație mai simplă cu contribuabilii. Ministrul Finanțelor spune că deja se folosește un soft american bazat pe inteligență […]
Radu Georgescu: ,,România a făcut toate greşelile economice scrise în cărţile de economie”
Economistul Radu Georgescu a publicat, pe o rețea de socializare, un text care face referire la greșelile economice pe care țara noastră le-a făcut în ultimii 10 ani, iar inflația a ajuns să fie cu mult mai mare decât media europeană. Textul critică guvernele, miniștii și parlamentarii pentru politicile monetare și fiscare aplicate. Mai mult […]
Felix Bogdan Dragomir, despre pericolul urșilor: „Avem decese, mutilări și accidente, iar statul rămâne surd și orb”
Semnal de alarmă al AJVPS Alba: „În ultimii 5 ani doar, au fost înregistrate și declarate peste 30 de atacuri ale urșilor asupra omului, soldate cu decese sau mutilări” România se confruntă cu o criză fără precedent în ceea ce privește relația dintre om și urs. Atacuri mortale, accidente rutiere și feroviare, gospodării devastate și […]