Un CORN cu ciocolată, după un drum de 30 de ore cu trenul „groazei”, pentru călătorii Mangalia-Timișoara. „Ăsta e cadoul CFR-ului”
După aproape 30 de ore făcute pe drum, călătorii trenului Mangalia -Timișoara au ajuns azi-noapte la destinație. Garnitura în care se flau și zeci de copii, a plecat miercuri din Gara Mangalia și trebuia să ajungă ieri dimineață la Timișoara. A avut o întârziere de peste 13 ore și un parcurs în care a schimbat trei locomotive.
Mai întâi, trenul a staționat în câmp lângă București din cauza furtunii. Apoi locomotiva s-a stricat de două ori. CFR a trimis o a treia locomotivă pentru a relua călătoria din stația Valea Alba, județul Mehedinți. Unii călătorii sunt hotărâți să-și ceară banii înapoi pe bilete.
– Frânți suntem, vă dați seama, de la 8 și un sfert de aseară și până la ora asta (puțin după ora 12 noaptea – n.r.). Nu mai am cuvinte.
Oamenii spun că nu au primit apă în zecile de ore petrecute în tren:
– Fără apă, doar un corn cu ciocolată. Ăsta e cadoul CFR-ului. Da, ne-au dat un corn cu ciocolată.
Zeci de copii pe drum, fără apă, fără hrană
Zeci de copii pe drum, fără apă, fără hrană, timp de peste 24 de ore. E rezultatul accidentului feroviar din Fetești, care a blocat trenul plin de copii într-un câmp, toată noaptea, i-a luat prin surprindere pe șefii CFR. Cursa Mangalia Timișoara a rămas apoi și fără frâne într-o pădure, și a schimbat nu mai puțin de trei locomotive, după ce primele două s-au defectat pe traseu. Supărat că i s-au cerut explicații, șeful CFR a răbufnit în direct la TV.
Ovidiu Vizante, director CFR Călători: De ce mă întrebați de mine, noi am pus la dispoziția CFR acea locomotivă. Dacă era un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate sări peste pom. Încercați să găsiți transbordare pentru o mie de călători câți sunt într-un tren. Toată lumea știe ce trebuie făcut”.
Premierul Cîțu a reacționat după ieșirea oficialului subordonat Transporturilor, gestionat de colegul de coaliție Cătălin Drulă: Dacă oamenii au suferit de pe urma modului în care este administrată în special pentru călători, ar trebui să răspunda ministrul de resort. Mi se pare anormal, iar un șef al CFR Călători să spună că soluția vine din alta parte, soluția este a celor care administrează sectorul respectiv.
Ulterior, prin biroul de presă, șeful CFR Călători a precizat că declarația nefericită a venit pe fondul oboselii acumulate după o noapte petrecută la serviciu. „Sub nicio formă nu vreau să se înțeleagă că aș fi indiferent la disconfortul pasagerilor, a transmis Vizante.
Mecanicul vinovat de accidentul de la Fetești a fost reținut
La adresa mecanicului vinovat de accidentul de la Fetești a fost deschisă o anchetă penală, după ce poliția a descoperit că se urcase băut la post. Imaginile dezastrului lăsat în urmă de impact sunt grăitoare – vagoane ieșite de pe șine și răsturnate, elemente ale trenurilor desprinse și stâlpi rupți. Impactul a fost atât de puternic, că bucăți din trenul marfar care transporta fier s-au împrăștiat pe o distanță de zeci de metri.
Părinții care își așteptau copiii, la capătul răbdării
Părinţii unora dintre copiii aflați în trenul groazei, aflat pe drum timp de peste 24 de ore, au ajuns la capătul răbdării. S-au urcat în maşini şi au întâmpinat copiii pe drum, la Balota.
– Au rămas fără mâncare, fără apă, nu au avut absolut nimic la ei, au rămas în câmp nouă ore. S-a oprit trenul la ora 23, aseară, și au plecat azi la ora 8 fără un sfert din Fetești.
– Părinții încercau să facă soluții alternative, să mergem după ei, să îi aducem cu mașinile, cu autocar.
Cu aproape 10 ore după ora oficială a sosirii, trenul a ajuns la Craiova.
Sursa: digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Bogdan Glăvan: ”Toate programele și schemele de cheltuieli ale statului trebuie auditate. Așa se papă banii, cu talent”
Bogdan Glăvan: ”Toate programele și schemele de cheltuieli ale statului trebuie auditate. Așa se papă banii, cu talent” Profesorul de economie Bogdan Glăvan explică într-o postar pe platforma X de ce toate programele și schemele de cheltuieli ale statului trebuie auditate și care este rata de supraviețuire a firmelor înființate cu ajutor de stat vs. […]
Facturi la energie 2025: O lună până când vor sosi „facturile groazei”, duble pentru majoritatea consumatorilor casnici
Facturi la energie 2025: O lună până când vor sosi „facturile groazei”, duble pentru majoritatea consumatorilor casnici Peste aproximativ o lună vor începe să sosească facturile cu costurile actualizate la energie electrică, „facturile groazei” pentru majoritatea consumatorilor casnici. Plafonarea prețurilor la electricitate se va încheia la 1 iulie 2025. Citește și: Facturi la energie 2025: […]
Veste șoc: Donald Trump anunță dublarea tarifelor la oțel și aluminiu din 4 iunie 2025 Preşedintele Statelor Unite ale Americi, Donald Trump, a declarat că intenţionează să majoreze tarifele la importurile străine de oţel şi aluminiu de la 25% la 50%. „Vom impune o creştere de 25%. Vom majora de la 25% la 50% tarifele […]