Turist maghiar blocat pe Piatra Secuiului, recuperat de salvamontiştii din Alba
Salvatorii montani din subordinea Consiliului Judeţean Alba au intervenit marţi, 28 iunie, pentru a recupera un turist maghiar de 22 de ani blocat pe stânci, în zona Piatra Secuiului de la Rimetea. Tânărul, aflat în vacanţă la o pensiune din Rimetea, a plecat într-o drumeţie pe Piatra Secuiului, atras de frumuseţea locului. Lipsit de experienţă şi echipat total necorespunzător pentru munte, după o scurtă bucată de drum a părăsit traseul marcat. A fost surprins de furtună şi a rămas blocat într-o zonă foarte accidentată, aflându-se în pericol de a cădea. Din această zonă, turistul a alertat serviciile de urgenţă solicitând ajutor prin dispeceratul 112.
Salvatorii montani au fost solicitaţi, în jurul orei 16.00, să intervină pentru salvarea tânărului iar în zonă s-a deplasat o echipă a Serviciului Salvamont Alba. Acţiunea de căutare a turistului a durat circa două ore, timp în care s-a ţinut, în permanenţă, legătura prin telefon cu acesta. După ce au reuşit să-l repereze, salvatorii montani au fost nevoiţi să-l coboare pe turist, suspendat în coardă, până la baza versantului, printr-o intervenţie de circa o oră, foarte dificilă, din cauza ploii, a stâncilor alunecoase şi a zonei foarte accidentate. Nu a fost necesară intervenţia echipajelor medicale, tânărul nefiind rănit ci doar foarte speriat de pericolul prin care a trecut. (I.P.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
FOTO | Dotări moderne pentru Liceul Teoretic Teiuș: Tehnologia transformă procesul de învățare
FOTO | Dotări moderne pentru Liceul Teoretic Teiuș: Tehnologia transformă procesul de învățare Într-o eră digitală în continuă evoluție, Liceul Teoretic Teiuș își adaptează metodele de predare pentru a răspunde nevoilor actuale ale elevilor. Prin integrarea tehnologiei în procesul educațional, se oferă elevilor o experiență de învățare modernă, interactivă și eficientă. Pentru a sprijini atât […]