Traseul microbuzului electric și traseele destinate circulaţiei cu ecobiciclete și biciclete electrice în Cetatea Alba Carolina supuse spre aprobare consiliului local
Un proiect de hotărâre privind aprobarea traseului microbuzului electric și traseelor destinate circulaţiei cu ecobiciclete și biciclete electrice, în Cetatea Alba Carolina va fi supus dezbaterii consilierilor locali, în ședința din 28 februarie.
Documentaţia prezintă un traseu de vizitare turistică cu microbuz electric, autovehicul nepoluant, care permite o parcurgere în timp scurt a cetăţii Alba Carolina, pentru o percepţie de ansamblu cu orientare spre cunoaşterea lucrărilor de arta militară a fortificaţiei de tip Vauban, descoperite şi puse în valoare pe traseului şanţurilor fortificaţiei.
Traseul este propus numai pe zona carosabilă a circulaţiilor publice din cetatea istorică iar utilizarea acestuia este condiționată de anexarea documentului deţinut de Compartimentul de gestionare şi administrare Cetate Vauban, care atestă performanțele şi condiţiile specifice constructive ale podului de la Poartă a III-a, din care să rezulte că sarcina maximă a microbuzului cu călători, la încărcare maximă, nu afectează rezistența şi stabilitatea podului.
De asemenea, traseul în zona bastionară este restricționat astfel încât să se reducă la minimum disfuncțiunile şi conflictele cu circulaţiile pietonale, cu bicicleta, comerţul stradal și organizarea de evenimente să astfel:
– este interzisă circulaţia cu microbuzul electric pe traseul pe strada Mihai Viteazu de la catedrale la Via Principalis
– eliminarea din traseu, a sectorul ce traversează zona bastionară a cetăţii, în perioada derulării evenimentelor cu aglomerare de persoane şi în perioada orară de desfăşurare a ceremonialului de schimbare a Gărzii în Cetatea Alba Carolina;
– interzicerea circulaţiei vehiculului electric pe perioada organizării unor evenimene contractate de primărie sau parteneri şi/sau terţi care au închiriat domeniul public pentru susţinerea acestor evenimente sau manifestări;
Sunt propuse 3 staţii de final traseul şi retur:
a. Stația Piața Tricolorului
b. Stația Obelisc
c. Stația Aleea Sf. Eugeniu
Se recomandă:
– stabilirea unui orar de funcţionare diferenţiat după sezonul turistic vară – iarnă
– limitarea la maximum 2 vehicule tip microbuz pe traseul propus
– dimensiunile microbuzului vor fi în concordanţă cu dimensiunile profilului transversal al traseului propus
*Trasee destinate circulației cu ecobiciclete și biciclete electrice
Documentaţia prezintă trasele care pot fi utilizate de ecobiciclete şi biciclete electrice în scopul de petrecere activă a timpului liber în Cetatea Alba Carolina. Pentru siguranţa cetăţeanului/vizitatorului traseele sunt propuse în zonele special amenajate pentru piste de biciclete şi pe traseul – Latura de Est, unde fluxul pietonal nu este preponderent. Promovarea acestor trasee cu precădere în şanţurile fortificaţiei se încadrează în principiul punerii în valoare a tuturor zonelor cetăţii istorice.
Alte considerente de care se va ţine cont pentru aceste trasee:
– Traseele utilizate vor fi, în special, cele existente destinate bicicletelor ca urmare a amenajărilor realizate prin lucrările de reabilitare a spaţiilor publice în cetatea istorică, respectiv şanţurile fortificaţiei
– Utilizarea traseelor de agrement, în varianta supusă aprobării, trebuie condiţionată de anexarea unui document prin care prestatorului serviciului îşi asumă şi răspunde de utilizarea, în exclusivitate, a traselor alocate;
Traseul în zona bastionara este restrictrionat astfel încât să se reducă la minimum disfuncțiunile şi conflictele cu circulaţiile pietonale, cu bicicleta, comerţul stradal şi organizarea de evenimente, astfel:
– este interzisă circulaţia cu ecobiciclete şi biciclete electrice în zona bastionară altundeva decât pe traseul aferent străzii Mihai Viteazu, de la locaţia de închiriere (Locația 3 din Piața Cetății – la limita estică a pieţei) până la zona Pieții Obeliscului,
– eliminarea din traseu a sectorul de parcurgere din Cetatea Alba Carolina – Latura de Est, în perioada derulării evenimentelor cu aglomerare de persoane şi în perioada orară de desfăşurare a ceremonialului de schimbare a Gărzii în Cetatea Alba Carolina;
– interzicerea circulaţiei cu ecobiciclete şi biciclete electrice pe perioada organizării unor evenimene contractate de primărie sau parteneri şi/sau terţi care au închiriat domeniul public pentru susţinerea acestor evenimente sau manifestări;
Sunt propuse 3 locaţii de închiriere :
Locațiile 1 şi 2 în şanţurile fortificaţiei – Piața Visconti
Locația 3 în Piața Cetății, la limita estică a pieţei
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
FOTO | Trecerea de pietoni din centrul Aiudului, retrasată: „Asigurăm astfel o circulație mai fluentă și mai sigură pentru aiudeni dar și pentru turiști”
Trecerea de pietoni din centrul Aiudului, retrasată Trecerea de pietoni din centrul municipiului Aiud a fost retrasată. „Pași mici, dar extrem de importanți pentru patrimoniul central al Aiudului. Am retrasat trecerea de pietoni din centrul orașului, pentru a asigura o circulație mai fluentă și mai sigură, atât pentru aiudeni, cât și pentru turiștii care ne […]
FOTO | Lucrări avansate la modernizarea școlii și la noua sală de sport din Șpring
Școală modernizată și sală de sport nouă la Șpring: Lucrări avansate Școala gimnazială unde vor învața elevii din clasele III-VIII, din cele 4 sate, a fost renovată integral și pregătirile sunt pe ultima sută de metri, a anunțat, miercuri, 13 august 2025, primarul comunei Șpring, Iulia Stănilă. Potrivit acesteia, sala de sport de 102 locuri […]
FOTO | Creșă nouă în cartierul Aleea Parc din Sebeș: A fost construită pe amplasamentul unei foste centrale termice
Creșă nouă în cartierul Aleea Parc din Sebeș Noua creșă, edificată în cartierul Aleea Parc, a fost recepționată, marți, 12 august 2025, de Primăria Sebeș. Construită pe amplasamentul fostei centrale termice care se afla în ruină, noua creșă are o suprafață desfășurată de circa 900 de metri pătrați și un regim de înălțime de parter […]