Tichete de masă cu valoare de 30 de lei: Care este motivul pentru care unii români încă primesc tichete de 9,57 lei
Tichete de masă cu valoare de 30 de lei: Care este motivul pentru care unii români încă primesc tichete de 9,57 lei
Unii angajați încă primesc tichete de masă cu valoare mai mică, deși președintele Klaus Iohannis a promulgat actul normativ pentru modificarea și completarea Legii nr.165/2018 referitor la acordarea biletelor de valoare, care prevede că valoarea nominală a unui tichet de masă nu poate depăși suma de 30 de lei.
Motivul pentru care unii români încă primesc tichete mai ieftine e că angajatorul nu e obligat să mărească valoarea la 30 de lei. De asemenea, nici legea nu stipulează o valoare minimă, ci doar o valoare maximă.
În cazul în care o companie vrea să dea tichet în valoare de un leu, cinci lei sau 9,57 de lei, spre exempu, are dreptul să facă acest lucru. Tichetele de masă reprezintă un beneficiu, firmele nu sunt obligate să le ofere. Valoarea minimă a tichetului de masă o stabilește angajatorul, în limita sumei cu această destinație prevazută în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat. Doar angajatorul poate decide ca tichetul de masă să valoreze 30 de lei, adică maximum posibil, conform Dcnews.
Valoarea maximă a tichetelor de masă s-a modificat începând cu 1 iulie 2022, crescând cu 50%, de la 20.17 lei la 30 de lei pentru fiecare zi lucrată. Creșterea valorii nominale a fost realizată prin adoptarea legii nr. 187/2022, care modifică Legea 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, publicată in Monitorul Oficial 613/2022.
Creșterea valorii tichetelor de masă este gândită ca o măsură de sprijin în contextul actual, când inflația duce la creșterea prețurilor și se reflectă inclusiv în costurile alimentelor de bază. Datorită noii valori nominale a tichetelor, valoarea totală a tichetelor de masă acordate unui angajat pentru o lună cu 22 de zile lucrătoare urcă de la 443,74 de lei la 660 de lei.
Sumele acordate beneficiază, în continuare, de același tratament fiscal pentru companii, adică 100% deductibilitate și exceptare de la plata taxelor salariale.
Sursa: romaniatv.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Vreme de vară în România, în luna octombrie 2026: Temperaturile maxime ajung până la 29 de grade. Cât va dura episodul neobișnuit de cald
Vreme de vară în România, în luna octombrie 2026: Temperaturile maxime ajung până la 29 de grade. Cât va dura episodul neobișnuit de cald Până la jumătatea lunii octombrie 2026, temperaturile vor fi mult mai ridicate decât cele normale pentru această perioadă. Potrivit prognozei meteorologice, în primele zile vremea va fi frumoasă și caldă în […]
Doar 17% dintre români spun că au economii suficiente pentru a acoperi costurile unui dezastru care le-ar afecta locuința
Doar 17% dintre români spun că au economii suficiente pentru a acoperi costurile unui dezastru care le-ar afecta locuința Doar 17% dintre români declară că dispun de economii suficiente pentru a acoperi consecințele financiare ale unui dezastru natural sau ale unui incident major care le-ar afecta locuința, potrivit unui studiu realizat de IRES la solicitarea […]
Legea care dublează cota de urşi ce pot fi împuşcaţi, promulgată: Intervenţie rapidă în localităţile atacate
Legea care dublează cota de urşi ce pot fi împuşcaţi, promulgată: Intervenţie rapidă în localităţile atacate Preşedintele Nicuşor Dan a promulgat luni, 5 octombrie 2026, legea care modifică regulile privind intervenţia în cazul atacurilor urşilor şi dublează, pentru anii 2026 şi 2027, cotele de recoltare stabilite pentru prevenirea şi combaterea incidentelor cu ursul brun. Potrivit […]

