Șoferii, obligaţi să folosească, în timpul zilei, luminile de întâlnire sau luminile de zi şi pe drumurile naţionale
Șoferii vor fi obligaţi să folosească, în timpul zilei, luminile de întâlnire sau luminile de zi şi pe drumurile naţionale, nu numai pe autostrăzi, drumuri expres şi naţionale europene, potrivit unei propuneri legislative.
Şoferii vor fi obligaţi să folosească luminile de întâlnire sau luminile de zi şi pe drumurile naţionale, nu numai pe autostrăzi, drumuri expres şi naţionale europene, potrivit unei propuneri legislative. Proiectul completează în acest sens Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
„În circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres, pe cele naţionale europene (E) şi pe cele naţionale (DN), conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să folosească în timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulaţia diurnă”, prevede proiectul. În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Guvernul va completa Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, mai prevede actul normativ.
„Iniţiativa vine în sprijinul participanţilor la trafic, făcându-i să observe în timp util autovehiculele care se deplasează pe drumurile naţionale, ceea ce, pe de-o parte, va reduce numărul accidentelor, iar, pe de alta, va mări siguranţa rutieră din ţara noastră”, precizează iniţiatorul proiectului, Nicolae-Miroslav Petreţchi, deputat al minorităţilor naţionale, în expunerea de motive.
Trend european
„Tot mai multe state europene prevăd, în legislaţia privind circulaţia pe drumurile publice, folosirea luminilor de întâlnire în afara localităţilor, indiferent de tipul drumului, urmărind prin aceasta reducerea semnificativă a numărului de accidente. În momentul de faţă, în ţara noastră, conducătorii autovehiculelor au obligaţia să folosească luminile de întâlnire sau pe cele de zi doar pe autostrăzi, pe drumurile expres şi pe cele naţionale europene (E).
Este cunoscut faptul că numărul de kilometri ai autostrăzilor, drumurilor expres şi ai drumurilor naţionale europene este mult prea mic în raport cu numărul total de kilometri de drumuri existente în ţara noastră. Prognozele arată că în 2025, numărul mediu al autovehiculelor care se vor deplasa pe drumurile naţionale din România se va dubla, fapt care, fără o completare a legislaţiei actuale, va determina ca numărul accidentelor să crească, ceea va duce atât la mărirea numărului de victime, cât şi la afectarea întregii societăţi, ridicându-se costurile socio-economice”, mai argumentează iniţiatorul proiectului.
Sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
O firmă din Ungaria cumpără Napolact. Fabricile din Cluj-Napoca și Târgu Mureș își schimbă proprietarul
O firmă din Ungaria cumpără Napolact. Fabricile din Cluj-Napoca și Târgu Mureș își schimbă proprietarul Gigantul olandez FrieslandCampina a ajuns la un acord pentru vânzarea operațiunilor sale din România, inclusiv celebrul brand Napolact, către grupul maghiar Bonafarm. Această tranzacție este considerată ca fiind una dintre cele mai importante din ultimii ani în industria alimentară. Acordul […]
Liderul USR, Dominic Fritz, a recunoscut că a dat „șpagă” și el: Unde și când s-a întâmplat
Liderul USR, Dominic Fritz, a recunoscut că a dat „șpagă” și el Liderul USR, Dominic Fritz, a declarat că a dat și el „șpagă” în trecut, potrivit digi24.ro. El a precizat că ar fi dat mită Poliției de Frontieră când a venit în România. „O dată, în 2003, la prima mea intrare în România. Nici […]
Firmele luate în vizor de ANAF. Sancțiuni la întârzierea depunerii declarației fiscale. Care sunt criteriile de risc
Firmele din România luate în vizor de ANAF. Sancțiuni la întârzierea depunerii declarației fiscale. Care sunt criteriile de risc Monitorul Oficial a publicat Ordinul comun nr. 1826/2372/2025 al ANAF și al Autorității Vamale Române, care cuprinde noile criterii pentru evaluarea riscului fiscal, detaliate. Firmele cu risc fiscal ridicat vor fi identificate folosind setul de criterii […]