Șoferii, obligaţi să folosească, în timpul zilei, luminile de întâlnire sau luminile de zi şi pe drumurile naţionale
Șoferii vor fi obligaţi să folosească, în timpul zilei, luminile de întâlnire sau luminile de zi şi pe drumurile naţionale, nu numai pe autostrăzi, drumuri expres şi naţionale europene, potrivit unei propuneri legislative.
Şoferii vor fi obligaţi să folosească luminile de întâlnire sau luminile de zi şi pe drumurile naţionale, nu numai
pe autostrăzi, drumuri expres şi naţionale europene, potrivit unei propuneri legislative. Proiectul completează în acest sens Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
„În circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres, pe cele naţionale europene (E) şi pe cele naţionale (DN), conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să folosească în timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulaţia diurnă”, prevede proiectul. În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Guvernul va completa Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, mai prevede actul normativ.
„Iniţiativa vine în sprijinul participanţilor la trafic, făcându-i să observe în timp util autovehiculele care se deplasează pe drumurile naţionale, ceea ce, pe de-o parte, va reduce numărul accidentelor, iar, pe de alta, va mări siguranţa rutieră din ţara noastră”, precizează iniţiatorul proiectului, Nicolae-Miroslav Petreţchi, deputat al minorităţilor naţionale, în expunerea de motive.
Trend european
„Tot mai multe state europene prevăd, în legislaţia privind circulaţia pe drumurile publice, folosirea luminilor de întâlnire în afara localităţilor, indiferent de tipul drumului, urmărind prin aceasta reducerea semnificativă a numărului de accidente. În momentul de faţă, în ţara noastră, conducătorii autovehiculelor au obligaţia să folosească luminile de întâlnire sau pe cele de zi doar pe autostrăzi, pe drumurile expres şi pe cele naţionale europene (E).
Este cunoscut faptul că numărul de kilometri ai autostrăzilor, drumurilor expres şi ai drumurilor naţionale europene este mult prea mic în raport cu numărul total de kilometri de drumuri existente în ţara noastră. Prognozele arată că în 2025, numărul mediu al autovehiculelor care se vor deplasa pe drumurile naţionale din România se va dubla, fapt care, fără o completare a legislaţiei actuale, va determina ca numărul accidentelor să crească, ceea va duce atât la mărirea numărului de victime, cât şi la afectarea întregii societăţi, ridicându-se costurile socio-economice”, mai argumentează iniţiatorul proiectului.
Sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Buget redus pentru Programul Anghel Saligny în 2026. Bolojan propune cofinanțare de 20% din partea primăriilor
Buget redus pentru Programul Anghel Saligny în 2026. Bolojan propune cofinanțare de 20% din partea primăriilor Premierul Ilie Bolojan a anunțat luni că bugetul alocat Programului „Anghel Saligny” pentru anul 2026 va fi semnificativ redus față de suma prevăzută în 2025. Șeful Executivului a subliniat că această diminuare este determinată de constrângerile bugetare și de […]
România riscă o criză economică majoră în lipsa unor soluții de restartare a economiei. Adrian Negrescu: ,,Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani”
România riscă o criză economică majoră în lipsa unor soluții de restartare a economiei. Adrian Negrescu: ,,Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani” Românii au început să tremure de teama prețurilor din iarna 2025-2026, cu toate că iarna nu și-a intrat încă în drepturi. Analistul economic Adrian Negrescu avertizează că vom […]
Ministrul Educației leagă învățământul profesional de analfabetismul funcțional și anunță reforme majore
Ministrul Educației leagă învățământul profesional de analfabetismul funcțional și anunță reforme majore Ministrul Educației, Daniel David, a atras atenția asupra percepțiilor greșite ale elevilor și părinților despre învățământul profesional și tehnic, subliniind că respingerea acestei filiere poate contribui la analfabetismul funcțional. Într-un comunicat oficial, ministrul a declarat: „Sper ca elevii să caute cu încredere această […]