Simone Albani: ”Vom rămâne fără transport public local, pentru că ne costă de aproape 3 ori mai mult decât face!”
Dragi albaiulieni, vreau să vă anunţ, cu tristeţe, că datorită felului în care e gestionat, vom rămâne curând fără transport local în municipiul Alba lulia! De ce? Pentru că Hava, PDL şi prietenii lui de la firma de transport STP l-au făcut să coste de aproape 3 ori mai mult decât face! Ba ma. mult, bugetul oraşului este secat de bani, falimentat cu bună ştiinţă!
Hava, PDL şi STP au inventat un mod de a da bani cu nemiluita firmei de transport private. Având scuza „subvenţiilor” – că trebuie să mai dăm şi noi câte ceva contribuţie de la buget ca să susţinem transportul – Hava, PDL şi STP au deschis o autostradă pe care banii dvs, banii noştri ai tuturor pleacă cu o viteză ameţitoare din buget. Şi la nişte sume uriaşe!
Schema e simplă. Au fost inventate trasee numeroase, uneori lungi şi inutile şi costuri care să justifice subvenţiile! Sunt autobuze care au în medie 1-2 călători pe zi. Şi e normal că se întâmplă aşa! Dvs. aţi merge cu un autobuz care în loc să vă ducă rapid la destinaţie face nu ştiu câte ocolişuri – de zici că te plimbi ca turist prin Roma sau Londra? De ce se întâmplă asta? Pentru că firma de transport STP primeşte subvenţii din greu pentru toţi aceşti kilometri în plus, pentru toată această plimbare absudă cu autobuzele goale! Şi credeţi-ne, puteţi şi verifica, „cineva” s-a ocupat atent să facă aceste trasee absurde şi costisitoare! Doar că acum chiar au sărit calul!
Rezultatul? Un preţ pe care toţi îl plătim de aproape 3 ori mai mare decât preţul pieţei per kilometru! Aşadar, Alba lulia – prin buget şi prin biletele plătite de călători – ajunge să plătească în total 10 lei pe kilometru parcurs, în condiţiile în care preţul pentru transport de călători, în condiţii chiar de LUX (!) pe piaţă liberă e de 3,5-4 lei!!! În total se ajunge la milioane de euro anual – aproximativ 5 milioane de euro/2013, cost calculat de firma STP! Ajungem deja în situaţia în care în Alba lulia ne conducem după dictonul: „trăim ca să mergem cu autobuzul”!
Putem să ne resemnăm că, atunci când tragem linie şi facem împărţirea – avem un cost REAL per bilet (care include şi bilete dar şi subvenţiile ASCUNSE de la buget primite de STP!) aproape ca la Roma şi Milano (1,5 euro/bilet de 1.30 h) şi la fel ca la Paris (1,7 euro/bilet de 1.30 h).
Dvs. cetăţenii nu aveţi o vină că vă doriţi un transport civilizat, aşa cum ar vrea Hava să spună! Transportul de călători NU COSTĂ ATÂT pe piaţa normală! Primăria ar putea să închirieze cu doar 4 lei pe kilometru autobuze si toată lumea nu numai că ar merge liniştită, dar ar merge GRATIS, fără bilet! Şi la Buget s-ar face şi economii!!!
Contractul prin care a fost dat acest plocon foarte scump firmei STP, a fost semnat în vara lui 2012, imediat după alegeri. Probabil un cadou al lui Hava pe către albaiulieni că l-au reales, prin care efectiv se goleşte visteria şi aşa săracă a oraşului. Raportul de procedură al licitaţiei a fost semnat de domnul Hava în 15.07.2012 şi contractul de delegare de gestiune cu AIDA și STP a fost aprobat rapid după doar 3 săptămâni în 8.08.2012 într-o şedinţă extraordinară de Consiliu Local, când lipseau anumiţi consilieri locali incomozi şi au putut să îşi facă votul mai uşor. Şi contractul este pentru 6 ani!
Să nu ne mai mirăm, dragii mei concetăţeni, că nu mai sunt bani de investiţii, de Sală polivalentă, teatru, cinematograf, spital sau promovare turistică adevărată! Bugetul oraşului este muls cu grijă şi atenţie de firma de transport! Să nu ne mirăm dacă o sa ajungem datori vânduţi la bucată acestei firmei după 6 ani grei de îndatorare!
Simone Albani, consilier local PNL
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
Noutăți pensii: Valoarea punctului de referință 2025. Cu cât se indexează pensiile din luna ianuarie
Noutăți pensii: Valoarea punctului de referință 2025. Cu cât se indexează pensiile din luna ianuarie Începând cu data de 1 septembrie 2024, conform prevederilor Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, la determinarea cuantumului pensiei este utilizat un nou indicator, respectiv valoarea punctului de referință. Valoarea punctului de referinţă a fost determinată prin raportarea […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate5 zile ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Sport4 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate4 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentarii5 ore ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii