Simone Albani: ”Vom rămâne fără transport public local, pentru că ne costă de aproape 3 ori mai mult decât face!”
Dragi albaiulieni, vreau să vă anunţ, cu tristeţe, că datorită felului în care e gestionat, vom rămâne curând fără transport local în municipiul Alba lulia! De ce? Pentru că Hava, PDL şi prietenii lui de la firma de transport STP l-au făcut să coste de aproape 3 ori mai mult decât face! Ba ma. mult, bugetul oraşului este secat de bani, falimentat cu bună ştiinţă!
Hava, PDL şi STP au inventat un mod de a da bani cu nemiluita firmei de transport private. Având scuza „subvenţiilor” – că trebuie să mai dăm şi noi câte ceva contribuţie de la buget ca să susţinem transportul – Hava, PDL şi STP au deschis o autostradă pe care banii dvs, banii noştri ai tuturor pleacă cu o viteză ameţitoare din buget. Şi la nişte sume uriaşe!
Schema e simplă. Au fost inventate trasee numeroase, uneori lungi şi inutile şi costuri care să justifice subvenţiile! Sunt autobuze care au în medie 1-2 călători pe zi. Şi e normal că se întâmplă aşa! Dvs. aţi merge cu un autobuz care în loc să vă ducă rapid la destinaţie face nu ştiu câte ocolişuri – de zici că te plimbi ca turist prin Roma sau Londra? De ce se întâmplă asta? Pentru că firma de transport STP primeşte subvenţii din greu pentru toţi aceşti kilometri în plus, pentru toată această plimbare absudă cu autobuzele goale! Şi credeţi-ne, puteţi şi verifica, „cineva” s-a ocupat atent să facă aceste trasee absurde şi costisitoare! Doar că acum chiar au sărit calul!
Rezultatul? Un preţ pe care toţi îl plătim de aproape 3 ori mai mare decât preţul pieţei per kilometru! Aşadar, Alba lulia – prin buget şi prin biletele plătite de călători – ajunge să plătească în total 10 lei pe kilometru parcurs, în condiţiile în care preţul pentru transport de călători, în condiţii chiar de LUX (!) pe piaţă liberă e de 3,5-4 lei!!! În total se ajunge la milioane de euro anual – aproximativ 5 milioane de euro/2013, cost calculat de firma STP! Ajungem deja în situaţia în care în Alba lulia ne conducem după dictonul: „trăim ca să mergem cu autobuzul”!
Putem să ne resemnăm că, atunci când tragem linie şi facem împărţirea – avem un cost REAL per bilet (care include şi bilete dar şi subvenţiile ASCUNSE de la buget primite de STP!) aproape ca la Roma şi Milano (1,5 euro/bilet de 1.30 h) şi la fel ca la Paris (1,7 euro/bilet de 1.30 h).
Dvs. cetăţenii nu aveţi o vină că vă doriţi un transport civilizat, aşa cum ar vrea Hava să spună! Transportul de călători NU COSTĂ ATÂT pe piaţa normală! Primăria ar putea să închirieze cu doar 4 lei pe kilometru autobuze si toată lumea nu numai că ar merge liniştită, dar ar merge GRATIS, fără bilet! Şi la Buget s-ar face şi economii!!!
Contractul prin care a fost dat acest plocon foarte scump firmei STP, a fost semnat în vara lui 2012, imediat după alegeri. Probabil un cadou al lui Hava pe către albaiulieni că l-au reales, prin care efectiv se goleşte visteria şi aşa săracă a oraşului. Raportul de procedură al licitaţiei a fost semnat de domnul Hava în 15.07.2012 şi contractul de delegare de gestiune cu AIDA și STP a fost aprobat rapid după doar 3 săptămâni în 8.08.2012 într-o şedinţă extraordinară de Consiliu Local, când lipseau anumiţi consilieri locali incomozi şi au putut să îşi facă votul mai uşor. Şi contractul este pentru 6 ani!
Să nu ne mai mirăm, dragii mei concetăţeni, că nu mai sunt bani de investiţii, de Sală polivalentă, teatru, cinematograf, spital sau promovare turistică adevărată! Bugetul oraşului este muls cu grijă şi atenţie de firma de transport! Să nu ne mirăm dacă o sa ajungem datori vânduţi la bucată acestei firmei după 6 ani grei de îndatorare!
Simone Albani, consilier local PNL
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
28 iunie 1940: Zi de doliu. Anexarea Basarabiei, Bucovinei de nord și Ţinutului Herţa: „Au rupt şi au călcat în picioare tricolorul românesc”
28 iunie 1940. Zi de doliu. Anexarea Basarabiei, Bucovinei de nord și Ţinutului Herţa: „Au rupt şi au călcat în picioare tricolorul românesc” În istoria românilor sunt mai multe evenimente care au influenţat totalmente soarta populaţiei româneşti dintre Prut şi Nistru, au dus la răşluirea teritorială a României şi la instaurarea regimului de ocupaţie comunist […]
28 iunie 1914: asasinarea lui Franz Ferdinand, moştenitorul tronului austro-ungar, la Sarajevo și izbucnirea Primului Război Mondial
28 iunie 1914: asasinarea lui Franz Ferdinand, moştenitorul tronului austro-ungar, la Sarajevo și izbucnirea Primului Război Mondial În data de 28 iunie 1914. Franz Ferdinand, arhiducele Austriei şi moştenitorul tronului austro-ungar, a fost asasinat la Sarajevo de Gavrilo Princip, un student sârb bosniac ce făcea parte dintr-un grup de cincisprezece asasini, susţinuţi de Mâna Neagră, […]
27 iunie – Ziua Mondială a Pescuitului. Curiozităţi despre acest sport În fiecare an, la 27 iunie, este marcată ziua mondială a pescuitului. Iniţiativa unei asemenea sărbători a fost lansată, în 1984, la Conferinţa Internaţională pentru Reglementare şi Dezvoltare a Pescuitului găzuduită de Roma. Momentul este un prilej pentru dezbateri despre pescuitul responsabil. Peştele şi […]