Rămâi conectat

Actualitate

Șeful Gărzii de Mediu Alba: „Este o chestiune spinoasă, gunoiul menajer, în toată lumea asta e o problemă destul de mare”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Șeful Gărzii de Mediu Alba: „Este o chestiune spinoasă, gunoiul menajer, în toată lumea asta e o problemă destul de mare”

Dănuț Hălălai, șeful Gărzii de Mediu Alba, aflat într-o emisiune la Radio Unirea FM, a discutat referitor la situația deșeurilor din județul Alba și despre modul de funcționare al CMID Galda.

„Într-adevăr este o chestiune spinoasă, gunoiul menajer, în toată lumea asta e o problemă destul de mare. Garda Națională de Mediu, prin Comisariatul Județean Alba a fost destul de atentă și cu ochii pe tot ceea ce a însemnat colectarea deșeurilor menajere și nu în ultimul rând depozitarea acestuia.

După cum știți, la nivelul județului Alba, s-a creat un SMID, care avea ca și componentă CMID-ul de la Galda, Centrul de Management Integrat al Deșeurilor, respectiv groapa de deșeuri de la Galda și colectorii, respectiv salubriștii.

S-a împărțit județul în patru zone, iar trei dintre aceste zone au fost licitate și au fost câștigate de către operatorii economici, operatori care au venit în preluare, din punctul meu de vedere, cu întârziere.

Pentru a face acest SMID a fost nevoie de o asociere a primăriilor, respectiv de creerea anumitor Asociații de Dezvoltare Intercomunitară, așa cum se numesc ele și s-au creat la nivelul județului, undeva la patru ADI-uri. Un ADI important, ADI-ul care deservește cele trei zone, care au fost licitate, ADI Salubris și mai avem încă trei ADI-uri pe zona montană, însă zona montană încă nu a fost licitată și deocamdată colectarea se face cu vechiul operator, fără a avea licitație, cu prelungire de contracte.

Noi, Garda de Mediu, am fost puși între ciocan și nicovală pentru că fostul operator de salubritate, aceștia mergeau tot timpul pe situații de urgență pentru că contractul era expirat și atunci trebuia să înghițim și noi, la rândul nostru, anumite inconveniente pe care aceștia nu se ocupau la modul cel mai serios.

Am avut, după cum știți, în vara anului 2021 și niște probleme cu depozitarea la Galda, niște probleme destul de importante și cred eu, create de către oameni, pentru că aceste probleme nu au venit de undeva din neant.

Într-adevăr, noi la Galda avem o rampă de deșeuri ecologice, CMID-ul de la Galda este o entitate importantă, foarte scumpă, plătită de către Consiliul Județean, cu ajutorul fondurilor europene.

Este o chestiune inovativă, nouă tehnică, din punct de vedere al depozitării deșeurilor, doar că tot în acest sens, depozitarea neavând loc la timp și această rampă rămânănd nefolosită de mai mult timp datorită licitațiilor trenate a început și am intrat cumva cu stângul în ceea ce privește depozitarea în acest loc.

Rampa de la Galda, toată lumea crede că deșeurile vin în mașinile cu care se colectează din localități, se cântărește, ajunge în rampa de la Galda, intră pe o bandă iar oamenii sortează plasticul, sticla și toate chestiunile, iar celălalt se duce în stația de tratare mecanico-biologică unde scad cantitățile, iar restul de cantitate după tratarea mecanico-biologică să ajungă direct pe rampă. Ei bine nu este așa. Pentru că proiectul după care s-a făcut acest Centru de Management Integrat al Deșeurilor presupune ca deșeurile care se pot selecta să nu ajungă direct pe rampa de deșeuri de la Galda. Ele trebuie să fie colectate separat la nivelul UAT-urilor, de la populație, pe deșeuri precum PET, plastic, PPE, sticlă, hârtie, pe fracții separate și deșeuri menajere”, a declarat Danuț Hălălai, șeful Gărzii de Mediu Alba.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024

Bera Larisa

Publicat

în

Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024 Pe finalul anului 2024, țara noastră atinge un record istoric în ceea ce privește construcția drumurilor express și autostrăzilor, respectiv aproape 200 de km. Ultimul record înregistrat, a fost în 2013, atunci când au fost inaugurați aproape 118 kilometri. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea