Şcoala Câmpeni: Lecţie predată elevilor de SC Apa CTTA într-un proiect POS Mediu
În laboratorul de biologie al Şcolii Gimnaziale Câmpeni, cu sprijinul directoarei Liliana Lazăr, s-a desfăşurat o campanie de informare a elevilor cu privire la proiectul ”Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă si apă uzată în judeţul Alba”, derulat de SC Apa CTTA Alba.
Proiectul este cofinanţat prin Programul Operaţional Sectorial de Mediu cu suma totală de 102.046.000 euro, astfel: contribuţie nerambursabilă UE: 80.015.446 euro (78,41%), contribuţie nerambursabilă Guvernul României: 12.237.657 euro (11,99%), contribuţia autoritătilor locale: 1.882.716 euro (1,85%), contribuţia SC Apa CTTA SA Alba: 7.910.181 euro (7,75%). Proiectul, în care a fost inclus şi oraşul Câmpeni, vizează modernizarea şi reabilitarea sistemului de canalizare în aglomerarea Câmpeni şi construirea unei staţii de epurare a apelor uzate pentru 8.000 de locuitori echivalenţi.
Pentru derularea campaniei, o delegaţie compusă din membri ai echipei de proiect, formate din angajaţi ai SC Apa CTTA Alba, în frunte cu Mihaela Mărginean, purtătorul de cuvânt al operatorului judeţean de apă condus de directorul general Viorel Lazăr, şi specialişti ai firmei Halcrow, s-a deplasat la şcoala din Câmpeni, cu recuzita necesară (afişe, pliante, hărţi, baloane, bannere etc), în debutul activităţii distribuindu-le copiilor insigne şi pliante.
*Lecţie interactivă despre importanţa apei şi reducerea poluării
În prima parte, Tudor Toacsăn (Halcrow) şi Constantin Cîra (SC Apa CTTA) le-au explicat copiilor din clasele a II-a şi a III-a, pe înţelesul lor, date despre proiect, circuitul apei în natură şi importanţa apei, informaţii referitoare la necesitatea menţinerii apei curate, ce este poluarea şi care sunt principalii factori poluatori, cum se tratează apa pentru a deveni potabilă, care este drumul apei spre staţia de epurare, rolul Gărzii de Mediu în monitorizarea surselor de apă şi aplicarea sancţiunilor împotriva celor care nu respectă legislaţia etc.
În cea de-a doua parte, sub îndrumarea învăţătoarelor Niculina Oltean şi Monica Joldeş, copiii au pictat aspecte pe care şi le-au însuşit în urma discuţiei cu specialiştii, toţi fiind recompensaţi cu diplome, baloane şi pixuri. La final, cei mici au participat la concursul “Apa, esenţa vieţii, n-o poluaţi!”, în cadrul căruia au reprezentat şcolarii au realizat două “tablouri” cu amprentele lor palmare, după ce le-au colorat cu acuarele, fiind declaraţi apoi “Ocrotitorii apei”. Copiii au primit cu bucurie activitatea desfăşurată, exprimându-şi dorinţa de a mai participa la alte activităţi similare.
Robert GHERGU
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Buget redus pentru Programul Anghel Saligny în 2026. Bolojan propune cofinanțare de 20% din partea primăriilor
Buget redus pentru Programul Anghel Saligny în 2026. Bolojan propune cofinanțare de 20% din partea primăriilor Premierul Ilie Bolojan a anunțat luni că bugetul alocat Programului „Anghel Saligny” pentru anul 2026 va fi semnificativ redus față de suma prevăzută în 2025. Șeful Executivului a subliniat că această diminuare este determinată de constrângerile bugetare și de […]
România riscă o criză economică majoră în lipsa unor soluții de restartare a economiei. Adrian Negrescu: ,,Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani”
România riscă o criză economică majoră în lipsa unor soluții de restartare a economiei. Adrian Negrescu: ,,Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani” Românii au început să tremure de teama prețurilor din iarna 2025-2026, cu toate că iarna nu și-a intrat încă în drepturi. Analistul economic Adrian Negrescu avertizează că vom […]
Ministrul Educației leagă învățământul profesional de analfabetismul funcțional și anunță reforme majore
Ministrul Educației leagă învățământul profesional de analfabetismul funcțional și anunță reforme majore Ministrul Educației, Daniel David, a atras atenția asupra percepțiilor greșite ale elevilor și părinților despre învățământul profesional și tehnic, subliniind că respingerea acestei filiere poate contribui la analfabetismul funcțional. Într-un comunicat oficial, ministrul a declarat: „Sper ca elevii să caute cu încredere această […]