Rămâi conectat

Actualitate

SC Apa CTTA Alba riscă să piardă banii pentru reţelele de apă-canal din Aiud

Publicat

în

În cadrul proiectului major ”Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată din judeţul Alba”, în valoare de 102 milioane euro, finanţat prin Programul Operaţional Sectorial de Mediu, contractul AB-CL-10, componenta ”Modernizarea şi reabilitarea reţelelor de distribuţie a apei şi a reţelelor de canalizare din aglomerarea Aiud” are o valoare estimată de aproximativ 30 de milioane de lei. Acesta cuprinde următoarele lucrări: extinderea reţelei de apă potabilă cu aproximativ 10 km, construcţia unei staţii de pompare apă uzată, extinderea reţelei de canalizare cu aproximativ 14 km, construcţia a 6 noi staţii de pompare apă uzată, reabilitarea reţelei de canalizare existente pe o lungime de aproximativ 6 km.
Din discuţiile purtate cu Eugen Ioniţă, şeful Unităţii de Implementare a Proiectului, şi Ioan Dreghiciu, director adjunct al companiei APA CTTA Alba şi preşedinte al comisiei de licitaţii, a rezultat că anunţul de participare la licitaţia deschisă a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) la începutul lunii februarie 2011. Pentru participarea la licitaţie au achiziţionat caietul de sarcini 7 firme. În martie 2011, SC DANEX Consult SRL a depus o contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) prin care se contestă răspunsul la o solicitare de clarificări. În data de 1 aprilie 2011, prin Decizia nr. 1250/C3/1040-1306, CNSC a respins contestaţia depusă de  SC DANEX Consult SRL şi a dispus continuarea procedurii de atribuire. În data de 19 aprilie 2011, a avut loc şedinţa de deschidere a ofertelor, iar procesul de evaluare a ofertelor de către comisia de licitaţie, care a inclus jurişti şi specialişti în domeniu, s-a încheiat în 23 mai 2011.
Comisia de evaluare a hotărât anularea procedurii de atribuire întrucât toate ofertele au fost inacceptabile şi/sau neconforme, în caz contrar răspunzând în faţa finanţatorului european. Unele dintre acestea nu aveau documentele de calificare şi/sau tehnice prevăzute de legislaţia în vigoare sau nu au putut justifica preţul scăzut propus pentru execuţia lucrărilor la defalcarea acestuia pe elemente componente.
Trei firme au depus la începutul lunii iunie 2011 contestaţii la CNSC, prin care contestau rezultatul procedurii de atribuire: asocierea SC Trustul de Instalaţii Montaj şi Construcţii – Florea Grup SRL, SC FIBEC SA şi SC Hidroconstrucţia SA CNSC a emis Decizia 2617/C3/2756-2768-2790 din 23 iunie, prin care a respins în totalitate cele 3 contestaţii ca fiind nefondate.

La începutul lunii iulie 2011, asocierea SC Trustul de Instalaţii Montaj şi Construcţii – Florea Grup SRL şi SC FIBEC SA au depus plângere la Curtea de Apel Alba împotriva deciziei CNSC, iar în baza Deciziei CNSC nr.2617/C3/2756-2768-2790 din 23.06.2011 şi Deciziei Curţii de Apel Alba nr. 2173/29.07.2011 procedura de atribuire a fost anulată.
Procedura a fost relansată prin transmiterea anunţului de participare în SEAP şi în JOUE la începutul lunii septembrie 2011, iar deschiderea ofertelor va avea loc pe data de 7 noiembrie 2011, la licitaţie putând participa inclusiv cele 7 firme, dacă atunci vor îndeplini condiţiile prevăzute în caietul de sarcini. Conform legii, SC Apa CTTA Alba a încasat de la fiecare din cele 3 firme contestatare câte 10.500 de lei, sumă care nu compensează însă pierderea a 5 – 6 luni din termenele de derulare a proiectului. Operatorul judeţean de apă riscă să piardă finanţarea, dacă şi la această licitaţie vor mai fi depuse alte contestaţii. În plus, din cauza unui vid legislativ, există pericolul ca, după termenul legal de 11 zile de la data la care CNSC ar da soluţia respingerii contestaţiilor pentru două din firme iar APA CTTA Alba ar încheia contractul de execuţie cu o a treia societate, primele două să atace la Curtea de Apel Alba soluţia CNSC, cerând apoi despăgubiri imense operatorului de apă, dacă instanţa ar da câştig de cauză măcar uneia dintre companiile respective. De altfel, Patronatul Apei a înmânat un memoriu primului-ministru pentru modificarea legislaţiei, astfel încât această situaţie să nu mai poată fi posibilă.

Robert GHERGU

Elit - Gustul Desăvârșit

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

SUBIECTE ȘI BAREME la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a 2022, proba la Limbă şi comunicare: Ce au avut de rezolvat elevii

Publicat

în

SUBIECTE ȘI BAREME la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a 2022, proba la Limbă şi comunicare: Ce au avut de rezolvat elevii

Subiectele și baremele la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a au fost publicate, pentru proba la Limbă și comunicare. Testarea de 60 de minute are rolul de a le da copiilor și părinților o primă idee asupra liceelor sau școlilor profesionale pentru care s-ar putea pregăti, dar verifică și nivelul pierderilor generate în pandemie.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a: proba la Limbă și comunicare este programată pe 25 mai, iar la Matematică și Științe ale naturii pe 26 mai 2022.

Rezultatele copiilor la evaluarea de la clasa a VI-a nu vor fi trecute în catalog, nici nu vor fi făcute publice, ci vor fi comunicate fiecărui părinte în parte de către profesorul diriginte.

Elit - Gustul Desăvârșit

SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE

CLICK AICI PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 1 – ENGLEZĂ

CLICK PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 2 – ENGLEZĂ

CLICK AICI PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 1 – GERMANĂ

CLICK PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 2 – GERMANĂ

CLICK AICI PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 1 – FRANCEZĂ

CLICK PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 2 – FRANCEZĂ

Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale și trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate. Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.

Potrivit manualului de practici pentru școli, în fiecare clasă, elevii vor fi așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite. Distribuirea testelor se va face controlat, după cum urmează: Testul nr. 1, Testul nr. 2 etc., până când fiecare copil și-a primit testul pe care trebuie să lucreze, se arată în document.

Algoritmul administrării textelor scrise urmărește distribuirea simultană și controlată a celor două variante de teste pentru fiecare evaluare națională, în fiecare clasă testată, din fiecare școală care are elevi în clasa a VI-a.

La expirarea timpului de lucru, testele vor fi recuperate și sortate în ordinea distribuirii lor pe fiecare clasă și organizate în pachete. Pachetele astfel constituite vor fi aduse la Comisia de organizare și de administrare a EN-2022 din unitatea de învățământ.

Eventualii elevi întârziați vor fi conduși de către asistent într-o altă sală de clasă, unde pot fi supravegheați. În cazul în care un elev a lipsit la o zi de testare, dar a venit la următoarele, va participa în continuare la testare, în mod obișnuit, se arată în document. Se urmărește implicarea tuturor elevilor în EN-2022, în condiții comparabile de administrare.

La eventualele întrebări ale elevilor, li se sugerează să citească încă o dată cerințele cu atenție. Administratorul testului este rugat să noteze eventualele întrebări ale elevilor în raportul testării și să le reproducă în Raportul Administratorului de test.

Amintim că Sorin Cîmpeanu spunea într-o dezbatere organizată de Edupedu.ro, în luna septembrie 2021, că Evaluările Naționale din anul școlar 2021-2022 vor fi standardizate și corectarea va fi făcută computerizat: „Va trebui însă să derulăm foarte repede acest proces, va trebui să achiziționăm și echipamentele și va trebui să formăm și cadrele didactice pentru aceste evaluări online, asumate într-adevăr pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și pentru Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a. Asumate și la nivel de proiect pilot pentru examenul de Bacalaureat, pilot însemnând evaluarea din cel puțin un liceu în fiecare județ”.

Iată ce spunea Radu Szekely, consilierul ministrului Educației, în luna ianuarie a acestui an despre evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a: „Evaluările de clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt deja standardizate. Itemii care sunt folosiți sunt itemi care evaluează specific niște competențe foarte bine descrise. Profesorii primesc în baremul de corectare o descriere a acestor competențe și scopul acestor evaluări tocmai acesta a fost: să realizeze o evaluare standardizată și să sprijine profesorul, învățătorul în elaborarea inclusiv a activităților de învățare remedială. Nu s-a realizat neapărat acest lucru, însă instrumentul există. Trebuie să reglăm procesul, pentru că de multe ori, instrumentele se pun la dispoziție, însă implementare are de suferit. Într-adevăr, și aici, implementarea a avut de suferit.”


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Majorarea salariilor minime în industria alimentară și agricultură. Ce trebuie să facă firmele până la data de 1 iunie

Publicat

în

Majorarea salariilor minime în industria alimentară și agricultură. Ce trebuie să facă firmele până la data de 1 iunie

Salariile celor care lucrează în industria alimentară și în agricultură vor crește începând cu data de 1 iunie. Toate firmele care activează în aceste domenii trebuie să aibă pregătite actele necesare, până la această dată.

Vă prezentăm principalele repere pe care trebuie să le aibă în vedere firmele care activează în industria alimentară şi în agricultură până la data de 1 iunie.

Elit - Gustul Desăvârșit
1. În ce fel trebuie reflectată modificarea legii la nivel intern

Creșterea salariului minim pentru angajații celor care desfășoară pe teritoriul României activități în sectorul agricol și în industria alimentară definite de codurile CAEN enumerate în Legea nr. 135/2022 este dată prin chiar această lege și este obligatorie pentru acești angajatori, nu este rezultatul unui acord. Suficientă în acest caz poate fi o decizie colectivă a angajatorului, dar pot fi întocmite și acte adiționale pentru fiecare caz în parte, desigur, potrivit avocatnet.ro.

2. Ce transmitem în Revisal?

Conform HG nr. 905/2017, modificarea salarială se transmite în 20 de zile lucrătoare de la data producerii acesteia.

3. Salariul minim de 3.000 de lei se aplică tuturor angajaților acelor firme?

Da, indiferent cum sunt încadrați la angajatorii respectivi, salariul minim majorat e obligatoriu pentru toți. În lege nu se face niciun fel de distincție și formularea pare să înglobeze toți lucrătorii angajatorilor care au acele CAEN-uri.

4. Ar trebui începută o analiză preliminară a condițiilor pentru aplicarea facilităților fiscale

Dacă acordarea minimului de 3.000 de lei e obligatorie, acordarea facilităților fiscale la salariile angajaților din aceste industrii nu e obligatorie, ci dependentă de îndeplinirea, lună de lună, a unor condiții trasate în Legea nr. 135.

Vorbim de desfășurarea efectivă a activității pe măcar unul dintre codurile CAEN listate în această lege (în România, fiind irelevantă activitatea din alte state), de o cifră de afaceri din care cel puțin 80% să fie pe unul dintre acele CAEN-uri, iar aplicarea se face doar contractelor cu opt ore pe zi.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Tânăr vitezoman și fără permis, prins de polițiștii din Alba pe DJ107F: S-a ales cu DOSAR PENAL

Publicat

în

Tânăr vitezoman și fără permis, prins de polițiștii din Alba pe DJ107F: S-a ales cu DOSAR PENAL

La data de 24 mai 2022, în jurul orei 18.00, polițiștii din Ocna Mureș, în timp ce acționau pe DJ 107F, în localitatea Războieni – Cetate, au oprit, pentru control, un autoturism condus de un tânăr, de 25 de ani, din comuna Lunca Mureșului, care a depășit limita legală de viteză.

În urma verificărilor efectuate, polițiștii au constatat că tânărul are dreptul de a conduce autovehicule suspendat.

Față de conducătorul auto cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere fără permis.

Elit - Gustul Desăvârșit

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare