Sănătatea femeilor, afectată de orele suplimentare de muncă – STUDIU
Femeile care muncesc mai mult de 60 de ore pe săptămână prezintă un risc de trei ori mai mare să dezvolte o boală cardiacă, sau diabet, decât cele care lucrează sub 40 de ore – este concluzia unui studiu american publicat în Occupational and Environmental Medicine și preluat de metronews.fr.
Acest fenomen nu se observă la bărbați.
Până să ajungă la acest rezultat, cercetători de la Universitatea Ohio au analizat datele a aproape 7.500 de persoane, născute între 1957 și 1964, toate făcând parte dintr-o anchetă numită „National Longitudinal Survey of Youth”.
Ei au comparat numărul de ore lucrate de către salariați cu apariția unor boli într-o perioadă de 32 de ani. Cercetătorii au luat în considerare câteva afecțiuni: boli cardiace, cancer (cu excepția celui de piele), diabet, colesterol, boli pulmonare, astm, hipertensiune, depresie și artrită.
Femeile care optează pentru o carieră profesională susținută, se pare că plătesc pentru alegerea lor. Astfel, cele care lucrează mai mult de 60 de ore pe săptămână, cel puțin 30 de ani, își triplează riscul de diabet, boli cardiace, cancer și artrită.
Chiar și lucrând mai puțin, cercetătorii apreciază că după mai mult de 40 de ore apar repercusiuni asupra sănătății lor. „Femeile nu își dau seama că primele lor experiențe de muncă le vor afecta mai târziu”, afirmă profesorul Allard Dembe, principalul autor al studiului.
În schimb, bărbații care fac ore suplimentare nu au atât de mult de suferit mai târziu. Diferența s-ar explica, potrivit cercetătorilor, că femeile trebuie adesea să jongleze cu viața profesională și cea de familie, simțind mai multă presiune zilnic și fiind mai stresate, după cum au demonstrat studii precedente.
Oamenii de știință trag un semnal de alarmă pentru angajatori și instituțiile din domeniul sănătății asupra pagubelor produse de orele suplimentare. Calitatea muncii salariatului poate fi afectată — aviz angajatorilor—, iar cheltuielile medicale cresc — pentru sistemul de sănătate.
Prin urmare, cercetătorii recomandă amatorilor de ore suplimentare să-și păstreze timp și pentru viața personală și să asigure un echilibru corect între cele două, potrivit Agerpres.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Comunicat | DEER consolidează cultura integrității prin implementarea standardului internațional anti-mită
Comunicat | DEER consolidează cultura integrității prin implementarea standardului internațional anti-mită Într-un context în care încrederea, transparența și responsabilitatea reprezintă repere esențiale ale unei organizații moderne, Distribuție Energie Electrică Romania (DEER) face un nou pas în consolidarea culturii sale organizaționale prin implementarea standardului internațional pentru sistemele de management anti-mită. Acest demers reflectă angajamentul ferm al […]
11 iunie 2026 | COD GALBEN de FURTUNI în Alba și alte zone din țară: Averse torențiale, descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelii și grindină până joi seara
11 iunie 2026 | COD GALBEN de FURTUNI în Alba și alte zone din țară: Averse torențiale, descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelii și grindină până joi seara ANM a emis miercuri dimineața noi avertizări cod galben de furtuni valabile mâine, 11 iunie 2026, în Alba și alte zone din țară. Potrivit meteorologilor, în intervalul […]
FOTO | ACCIDENT rutier GRAV pe DN1: O femeie a murit, iar alte trei persoane au fost rănite după ce un TIR s-a răsturnat în urma impactului cu o autocisternă și două autoturisme
ACCIDENT rutier GRAV pe DN1: O femeie a murit, iar alte trei persoane au fost rănite după ce un TIR s-a răsturnat în urma impactului cu o autocisternă și două autoturisme Un grav accident rutier s-a produs miercuri dimineață pe DN1, în localitatea Cornițel, județul Bihor, pe traseul Huedin – Oradea. În eveniment au fost […]
