Riscăm să rămânem în frig, în această iarnă. ANRE atrage atenția asupra problemelor în furnizarea de gaze naturale către populație
„Există suspiciuni rezonabile ca fluxul de gaze din import prin Ucraina să fie redus.” Aceasta este concluzia la care au ajuns cei de la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE), care prin intermediul unui document, atrag atenția că există riscul ca la iarnă să nu se poată alimenta toți consumatorii de gaze din România.
„Având în vedere că pentru iarna 2019-2020 sunt suspiciuni rezonabile ca furnizarea gazelor naturale pe direcţia Ucraina să fie redusă, există riscul neasigurării cu gaze naturale pentru toţi consumatorii, motivat de asemenea de capacitatea redusă a celorlalte puncte de interconectare.
În aceste condiţii, ar putea fi necesară întreruperea unor categorii de consumatori şi trecerea unor grupuri termoenergetice la funcţionarea pe păcură„, se arată într-un document postat pe site-ul ANRE.
Aceasta este pentru prima dată când autorităţile din România vorbesc de pericolul ca importurile de gaze să fie periclitate de faptul că acordurile între Rusia şi Ucraina pentru tranzitul de gaze încetează la 31 decembrie 2019.
Până acum, Transgaz afirma, în documentele publice, că partea română nu a primit nicio informare cu privire la fluxul de gaze din Rusia via Ucraina.
Precizările ANRE sunt incluse în nota de fundamentare a unui proiect de ordin, care se referă la creșterea obligațiilor de înmagazinare ale Transgaz, operatorul sistemului național de transport a gazelor naturale. Practic, se vor constitui rezerve suplimentare.
Iată ce spune ANRE:
„În această situație, deși prin Decizia ANRE nr. 664/10.04.2019 a fost stabilit stocul minim pe care TRANSGAZ SA are obligația de a-l constitui în depozitele subterane, există riscul ca în cazul unei întreruperi a furnizării gazelor naturale din direcția Ucraina, Transgaz S.A. să nu dețină în depozite cantitatea de gaze naturale necesară operării și asigurării echilibrului fizic al sistemului de transport și nici să nu aibă posibilitatea de a achiziționa această cantitate prin mecanisme de piață.
De asemenea, trebuie ținut cont și de faptul că la data prezentei, capacitatea disponibilă pe punctele de interconectare Csanadpalota (cu Ungaria-n.red.) și Giurgiu-Ruse sunt limitate din punct de vedere tehnic iar
capacitățile disponibile pe aceste puncte au fost deja rezervate.
Având în vedere această ipoteză, o soluție identificată constă în realizarea unui stoc de gaze naturale în depozitele de înmagazinare subterană care să acopere cel puțin dezechilibru cu titlu deficit al utilizatorilor de rețea, înregistrat la nivelul sistemului de transport, în perioadele 1 octombrie -31 martie din anii anteriori„.
sursa:economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
VIDEO | Tunelul Momaia prinde contur pe Autostrada Sibiu-Pitești. Circulația ar putea fi deschisă mai devreme decât era planificat
Tunelul Momaia prinde contur pe Autostrada Sibiu-Pitești. Circulația ar putea fi deschisă mai devreme decât era planificat Tunelul Momaia, de pe Autostrada Sibiu-Pitești, prinde contur și ar putea fi deschis circulației mai devreme decât era planificat. Constructorul austriac Porr lucrează cu 550 de muncitori și 170 de utilaje, iar stadiul fizic al lucrărilor pe secțiunea […]
PIB-ul României a scăzut în trimestrul al treilea cu 0,2%. Datele îngrijorătoare publicate de INS
PIB-ul României a scăzut în trimestrul al treilea cu 0,2%. Datele îngrijorătoare publicate de Institutul Național de Statistică În trimestrul III, în termeni reali, economia României a scăzut cu 0,2%, faţă de trimestrul II, arată datele alarmante publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Produsul Intern Brut ajustat sezonier a înregistrat o scădere de 0,2% […]
Companiile de stat cu pierderi mari și cele care sunt ,,o gaură neagră” pentru buget vor fi lichidate: CFR Marfă, printre ele. Ce se întâmplă cu ROMARM
Companiile de stat cu pierderi mari și cele care sunt ,,o gaură neagră” pentru buget vor fi lichidate: CFR Marfă, printre ele. Ce se întâmplă cu ROMARM Companiile de stat care au pierderi „cronice” și cele care sunt „o gaură neagră” pentru buget vor fi lichidate, a declarat, vineri, 14 noiembrie 2025, premierul României, Ilie […]