Protest împotriva faptului că două formaţii ungureşti cântă la Zilele Cetăţii Medievale de la Alba Iulia

PRO ROMÂNIA - Alegeri parlamentare 2020

România sufletului meu

 Scrisoare deschisă către Primăria Primăria municipiului Alba Iulia şi ceilalţi organizatori ai evenimentului „Zilele Cetăţii Medievale”.

USR - Alegeri parlamentare 2020

 În aceste grele momente cu care se confruntă ţara noastră şi „Neamul Românesc”, în aceste momente grele prin care poporul, român, glia strămoşească şi economia ne sunt vândute la hectar, acum, în aceste momente în care, noi, românii, unul dintre cele mai vechi popoare, sau poate cel mai vechi, suntem numiţi „cârpe”, hoţi, sau cerşetorii Europei, când femeile noastre ne sunt chemate curve, iar copiii noştri sunt vânduţi înainte să se nască, când tradiţiile, muzica şi folclorul sunt uitate, iar cele ce reuşesc să supravieţuiască sunt obligate să inchidă din lipsă de fonduri sau din lipsă de sprijin material din partea autorităţilor, dumneavoastră ce faceţi domnilor de la primărie? Aduceţi aici, în inima Transilvaniei, aici unde au fost masacraţi, traşi pe roată sau tăiat gâtul pentru „trădare” eroii neamului românesc Mihai, Iancu sau Horea, Cloşca şi Crişan. Aici unde îi avem pe Furdui Iancu, pe Bocşa, Leontina Fărcaş sau Mugurii de Tezaur. Eu, cetăţean român asuprit, batjocorit şi umilit de unguri trebuie să ascult muzica ungurească. Peste câteva zile, pe 9 mai, la Abrud, comemorăm zeci, sute de victime care au fost masacrate, în cel mai barbar mod „NU”, domnilor de la primărie, mă voi împotrivi, cu toate forţele mele, ca aceste formaţii fără experienţă, care au luat viaţă doar cu 2-3 ani în urmă, să cânte la mine în oraş şi prin acest fel fac apel la toţi cei care simt româneşte,să vină alături de mine, în timp ce aceste formaţii vor cânta, noi vom intona Imnul României şi vom arbora drapelele româneşti.

PMP - Alegeri parlamentare 2020

 Prin această scrisoare invit pe toţi acei care au în suflet spiritul patriotic românesc să vină alături de noi şi prin acest fel să oprim finanţarea unor grupuri străine în timp ce folclorul românesc este dat deoparte. Trăiască România Mare!

 Dan Ioan Măriuţă, preşedinte Asociaţia „Realitate şi Adevăr”  

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

35 Comentarii

matahala 25 aprilie 2013 at 16:59

Stimate domn Mariuta

Se pare ca neuronii dvs au luat-o serios razna. Chiar foarte serios. Nu credeam ca un roman de al meu este in stare sa scrie asemenea imbecilitati (scuzati-mi exprimarea, dar este meritata)

Nu numai mesajul este profund jignitor pentru niste oameni civilizati cum ne pretindem a fi noi, romanii, dar si argumentele dvs sunt jenante.

Necunoasterea istoriei este lipsita de orice iertare.

Pentru informarea dvs,
-nu ungurii i-au taiat capul lui Mihai Viteazul ci oamenii imparatului austriac, in frunte cu albanezul Gheorghe Basta (aroman din Albania).
-nu ungurii i-au tras pe roata pe Horea Closca si Crisan ci autoritatile austriece care ocupau la acea data si Ungaria si Transilvania
-nu ungurii i-au taiat gatul (cum spuneti dvs) lui Avram Iancu pentru simplul motiv ca ca acestuia nu i-a fost niciodata „taiat gatul” ci a murit din cauze pur naturale.

Putina cultura generala nu strica

Pe de alta parte,ce vedeti dvs rau in faptul ca niste formatii din Ungaria canta in Alba Iulia? Numai pentru faptul ca sunt unguri? Are acest lucru vreo importanta? Sunt interzisi ungurii a canta? Este interzis a asculta muzica maghiara? Stiti ca si formatii romanesti merg in Ungaria sa cante si toata lumea de acolo vede in aceasta un lucru normal? Adica romanii au voie in Ungaria dar noi sa nu ii lasam pe unguri sa cante? Repet,doar sa cante, nu sa defileze cu portretul lui Miklos Horthy (nu cred ca il cunoasteti)

Atitudinea dvs prosteasca seamana cu atitudinea nazista de a arde in piata cartile unor mari scriitori germani si cu afirmatia lui Goering : „Cand aud de cultura, imi vine sa scot pistolul”
Dvs ati scos prostia la suprafata, neavand pistol (slava domnului)

In ultimul rand ma mira faptul ca un basarabean, cum santeti dvs, trateaza problema relatiilor romano maghiare intr-un mod atat de stupid.

Inca o data, imi este rusine ca existati in acest oras.

matahala 25 aprilie 2013 at 17:01

O rectificare…m-am lasat purtat de valul enormitatilor d-lui Mariuta si am gresit. Doar Horea si Closca au fost trasi pe roata……Crisan s-a sinucis in inchisoare (inchisoarea austriaca din Alba Iulia)

HH 25 aprilie 2013 at 23:25

CARE CETATE MEDIEVALA ?!
UNDE SE POATE VEDEA LA ALBA IULIA VREUN COLT DE CETATE MEDIEVALA ??!

calin ardelean 26 aprilie 2013 at 20:09

Adevarul(unul dintre ele) e ca Ungaria inoata pe un val nationalist-sovin..
daca un roman indrazneste sa cariie ceva contra agresivitatii hungare,e rapid pus la tacere..
Domnule Mariuta,macar nu taceti,ca altceva ce sa facem?
Ori e libertatea cuvantului(in principiu,nu?),ori nu mai e!
Si eu sunt de parere,ca unii altii,ca Ungaria duce un razboi atipic,perfid,impotriva Romaniei.
Ar fi anormal sa fie altfel.Istoria,inghetata de comunisti,a reinceput sa curga.Vezi agresiva Ungarie a Viktatorului…
Vezi recucerirea cu ajutorul justitiei r”romanesti” a pamantului Transilvaniei…
Au murit oare atitia degeaba in Marele Razboi.??? Aparent,da..

popa prostu 25 aprilie 2013 at 17:15

Nea Mariuta, nu traiesti in realitate si nu e un adevar ce spui. Sezi bland ca vorbesti prostii.

Un artist roman 25 aprilie 2013 at 17:59

Multumesc ”matahala” pentru replica minunata la adresa domnului Mariuta. Eu atat pot sa adaug in numele meu de artist cu sufletul deschis pentru muzica si cultura popoarelor de orice fel de natie: muzica trebuie sa uneasca oamenii, nu sa ii desparte, ii aduce impreuna si ne permite sa experimentam aceleasi emotii si trairi. Oamenii de pretutindeni sunt aceeasi in spirit si inima, indiferent de nationalitate, cum spunea si un poet si filosof american.Lasati-ne sa ne bucuram de acest festival si de toti artistii invitati sa cante indiferent de nationalitate.Cu siguranta ne voir fermeca prin talentul lor si ne vor bucura spiritele.
Nenea Mariuta, iti dau un sfat: mai bine pune mana pe un instrument muzical, ar fi mult mai util pentru tine si
cei din jurul matale, in loc sa te tii de prostii aberante si lipsite de sens, incercand sa dezbini lumea si sa ne amarasti sufletele…

mihai coser 25 aprilie 2013 at 18:24

Stimate domn va raspund in nume personal, calitatea de purtator de cuvant fiind injusta si nepotrivita in aceasta conjunctura. Inainte de a formula o sentinta de tipul ”va desfid din punct de vedere uman” imi permit sa va amintesc ca artistii si arta in general au fost forme de expresie si manifestare a spiritului uman protejate chiar si in vremuri de grele incercari asupra umanitatii. Ma intreb stimate domn daca ati inteles vreodata ce putere de regenerare a oferit arta in oricare din formele ei, cate destine a lustruit si cate natiuni a consacrat. E inadmisibil ca in aceste zile in care pacea si spiritul paneuropean sunt atributele oricarei guvernari democratice sa sustineti un atac la un domeniu lipsit de nocivitate, care a stins dusmanii eterne intre popoare si care de multe ori a fost singurul ambasador al spiritului de libertate. Ati vrea oare sa nu se mai cante pe nicio scena opere de Mozart pentru apartenenta nativa la un fost imperiu, printul Charles veritabil promotor al Romaniei, sa fie izgonit pentru impardonabile greseli din partea unei prese cu un apetit bolnav pentru tiraj, teatrul Balshoi sa fie interzis in Romania pentru ca am pierdut Moldova si Basarabia, iar orice artist bulgar sa fie stigmatizat pentru ca am pierdut Cadrilaterul in urma unor jocuri politice? Probabil ca da. Ne dorim turisti la Alba Iulia, dar suntem in masura sa pretindem ca doar cei care nu au avut o rafuiala istorica cu tara asta sunt bineveniti? Ne dorim sa aparem intre orasele europene capabile sa organizeze evenimente culturale emblematice, expulzand partituri si instrumente impreuna cu artisti?Sau sa ne intrebam de ce aleg romani sa petreaca concediile in tara vecina? De ce respiram usurati cand trecem frontiera si conducem relaxati pe autostrazi? De ce ? Personal sunt genul de om care se infioara cand aude o vioara, care respecta un cersetor pentru bogatia lui interioara, care e uluit de taisul lamei rautatii celor fara alt scop decat vrajba si poate singurele lucruri pe care le-am invatat in viata sunt respectul si ingaduinta fata de cel de langa mine. Sunt absent la ceea ce distruge si fac cinstea ospitalitatii oricui vine cu ganduri bune in acest oras. Si nu cred ca sunt izolat din acest punct de vedere. Ce va raspund? Ii invit si eu pe albaiulieni sa aplaude,sa se bucure de inventarul unor partituri cu unice interpretate de artisti apreciati in toata Europa. Iar pe dumneavoastra va invit sa va odihniti mania, mandria si toate pornirile, sa va dezarmati si sa osteniti ascultand muzica, un limaj al pacii si al generozitatii. Sunt si eu capabil sa scriu acest mesaj chiar pe peretii blocului in care locuiti, neincetand sa cred ca inainte de a formula sentinte implacabile putem fi oameni asa cum ne-a vrut Dumnezeu. Cu respect, Mihai Coser, organizator al acestui eveniment.

unguru' 25 aprilie 2013 at 19:36

Bine zis domnule Coser. Mare dezechilibrat acest Mariuta…

calin ardelean 25 aprilie 2013 at 21:00

Eu nu respir usurat.nu in Ungaria.Acolo se fura pe autostrada ca in codru,se practica alba-neagra,stau militienii neprieteni la ciubuk…

xxxxxxxl 26 aprilie 2013 at 8:12

oriunde te duci se fura

calin ardelean 26 aprilie 2013 at 19:56

nu ca in Ungaria!un pas mai incolo,in Austria,chiar si la noi,e altfel..

Alex Danila 25 aprilie 2013 at 19:02

Vai, domnule Ioan Mariuta… ce articol e asta? Ce legatura exista intre faptele istorice dintre romani si unguri si trupele care vor canta in acest weekend?? Vad ca va opuneti participarii lor la Zilele Cetatii doar pentru ca sunt maghiari, iar asta e o imbecilitate. Nu vad problema, mai ales ca, daca nu ma insel, la Festivalul de Muzica si Film din toamna trecuta, a fost invitata trupa „Jukebox” din Rusia: ei, nici atunci nu a fost vreun sa spuneti ca, de exemplu, rusii nu trebuie invitati fiindca ne-au furat piese de tezaur 😀 .
E vorba de O TRUPA, si puteti sta linistit, ca nu va arbora nimeni drapelul secuiesc!

calin ardelean 25 aprilie 2013 at 21:02

in Transi nu avem probleme cu rusii….

mariuta dan ioan 25 aprilie 2013 at 20:31

Multumesc pentru comentarile dumneavoastra domnilor ,cea ce nu ati inteles dumneavoastra din mesajul transmis nu este faptul ca sunt formatii unguresti care canta aici in oras ,problema este ca zeci de grupuri de muzica romaneasca din oras au fost refuzate ca sprijin financiar din motiv ca bugetul este slab si nu sunt fonduri suficiente pentru acest tip de programe,ca doar la o luna mai tarziu sa fie platite din bugetul orasului 2 formatii de muzica rock din Ungaria ,si cum dumneavoastra sunteti organizatorul domnule Coser ,vreau sa stiti ca nimic nu ma va face sa imi schimb parerea ,voi fi acolo cu oamenii mei ,cu drapele tricolore si cu tot ce poate scoate un sunet ,Va salut domnilor

Un artist roman 25 aprilie 2013 at 20:57

Si asa, domnule Mariuta, veti iesi din anonimatul in care sunteti ingropat din cauza ca altceva mai frumos nu sunteti in stare sa aratati lumii… Veti reusi sa va-mpliniti visul, acela de a deveni ”vedeta” peste noapte. Asa sa fie, dar inainte de aceasta actiune necugetata, documentati-va un pic despre aceste trupe inainte sa le faceti cu ou si otet doar pe motiv ca sunt unguri. As vrea sa-mi exemplificati si mie o trupa locala din cele cateva zeci de care spuneati si care sa se potriveasca cu acest festival de factura medievala. Ca eu sunt curioasa sa ascult astfel de trupe si sa fac o comparatie. Poate reusiti si dvs intre timp sa lasati la o parte frustrarile si sa cautati pe internet aceste formatii unguresti, sa le-ascultati un picutz inainte de a le desfiinta si a le numi ”formatii fara experienta”. Eu una m-am documenat iar muzica lor ma face sa-mi dea lacrimile si sa mi se zbarleasca parul pe maini. Ce poate fi mai frumos de-atat? Cu ce-au gresit bietzii artisti sa fie jigniti in halul acesta?

mariuta dan ioan 25 aprilie 2013 at 21:08

Domnule „Artist” eu nu am nevoie sa ies din anonimat ,nici sa devin vedeta ,sunt un simplu cetatea care s-a scarbit sa vada cum aceasta tara merge intr-o directie gresita ,cum Universitatea va trece la Biserica Catolica ,dupa ce s-au investit sute de milioane ,drapelul Romaniei este dat la o parte si este arborat cel al Ungariei si Secuilor ,cum Constitutia ne este scrisa de catre UDMR,cum ne este spanzurat in public de catre un estremist Avram Iancu si statul doarme ,cum Cetatea Medievala este plina de tot felul de drapele care prin lege ar trebui sa fie insotite de cel al Romaniei si nu sunt ,cum cea mai veche biserica din Alba care a fost daramata de catre Catolicii unguri ne este ascunsa si multe altele domnilor ,eu nu am nimic cu acei artisti ,doamne fereste ,vreau doar sa inteleaga domnul Hava ca in acest oras mai sunt si oameni care s-au scarbit sa taca

matahala 25 aprilie 2013 at 21:31

patriotism inseamna in primul rand sa cunosti limba si istoria tarii tale

„estremist” se scrie corect extremist, cetatea pe care o numesti tu „medievala” nu este medievala, ceea ce numesti tu „cea mai veche biserica din Alba” de fapt nu exista, a fost o afirmatie hazardata a unui arheolog.

Un patriot nu se razbuna pe primar injurand oaspetii orasului, un patriot nu isi face de rusine tara in fata oaspetilor straini.

Tare mi-e teama, domnule Mariuta, ca dumneata nu esti patriot ci doar un demagog de ocazie, un impostor rusinos, un exaltat penibil

Daca pentru tine a fi patriot inseamna DOAR a flutura niste steaguri si a canta cantece patriotice tulburand niste spectacole, pentru doctori ar fi niste semne clare a unei boli in evolutie

PS: sant una dintre persoanale care il destesta profund pe actualul primar. Culmea, in acest caz il apar impotriva unei actiuni rusinoase. Nu orice se inveleste in tricolor este automat si onorabil.

mariuta dan ioan 25 aprilie 2013 at 21:12

In Transi nu ai probleme cu rusii domnule Ardelean ,dar ai probleme cu Ungurii si esti orb ca nu le vezi ,sau nu vret sa le vedeti ,Te-as ruga sa faci o vizita la romanii din Covasna ,Harghita si Mures ,pe urma sa vii sa discutam ,ardealul suntem si noi nu numai ei

Custozza Losenau 26 aprilie 2013 at 9:17

Mariuta, cat esti tu de incult si nedus la scoala primara( unde se invata scrierea in limba tarii in care traiesti) tot ar trebui sa stii ca in evul mediu bufonii si saltimbancii erau nelipsiti pe timp de pace la toate evenimentele. Prezinta-te deci la Zilele Cetatii si fa-ne sa radem in calitate de bufon ori saltimbanc care esti! In alta ordine de idei, daca zici ca esti roman, ma intreb unde d.r.a.c.u’ ai fost in 2007 cand la Alba Iulia s-au aniversat 600 de ani de la nasterea lui Iancu de Hunedoara si conationalii tai au lasat maghiarilor onoarea de a depune coroane la mormantul eroului: http://ro.wikipedia.org/wiki/Fi%C8%99ier:2006_0602IancuDeHunedoara0409.JPG
V-a durut in dos pe tine si albaiulieni de acest erou al crestinatatii. Noroc cu formatiile de muzica medievala unguresti care au concertat atunci la Sala Unirii pt. a marca evenimentul, si cu ungurii ca au facut slujba de pomenire dupa Iancu de Hunedoara in Catedrala Romano- Catolica.

calin ardelean 26 aprilie 2013 at 19:39

EROU AL CRESTINATARII CATOLICE..FIU DE RENEGAT RUMAN,TATA DE CICA MARE REGE CATOLIC MAGHIAR..
A APARAT UNGARIA,NU VALAHIA SAU MOLDOVA..

calin ardelean 26 aprilie 2013 at 19:32

BUN,SUNTEM ATACATI DIN TOATE DIRECTIILE.NIMIC NOU..DAR NU ATI INTELES CE AM ZIS.ERA GANDIT PRO-MARIUTA..MECIURILE SUNT COMPLEXE,O ALIANTA RUSO-HUNGARA NE POATE FACE MULTE PROBLEME.eU SUNT CONVINS CA LUCREAZA IMPREUNA.
NU CRED CA ATI OBSERVAT,DAR LA O TARABA TRONA,OBRAZNIC,STEAGUL NEAMULUI UNGURESC.NU AL UNGARIEI,NU.AL UNGURILOR.

losenau.custozza@yahoo.com 25 aprilie 2013 at 22:06

Sa va fie rusine, d-le Mariuta, pentru ca nu constientizati ca orasul care va suporta si pe dvs. a fost fondat de unguri( intemeiat de Gyula pe la anii 900, iar mormantul sau e tinut „la secret”)!N-aveti minte si cultura nici cat o Mariuta de la coada vacii! Ungurii sunt fondatorii si locuitorii Alba Iuliei medievale, fara ei nu aveam nici un ev mediu in oras! Mai exista aici catedrala romano- catolica mai veche de 1000 de ani? Sa le multumim ungurilor ca ne-au pus urbea pe harta Europei medievale, au pastrat sute de ani la Gyulafehervar capitala principatului transilvan si ne-au lasat o mostenire unica! Am tot respectul pentru ungurii din Transilvania fiindca desi au detinut puterea politica din Principat peste 1000 de ani, nu au dorit niciodata sa se uneasca cu Regatul Maghiar! Eu cred ca dvs. sunteti vinitura pe aceste meleaguri, si de aia nu intelegeti un lucru elementar: ca transilvanenii romani, unguri si sasi au „tinut aproape” timp de 800 de ani, au fost toleranti unii cu altii si au impartit cele bune si cele rele.

calin ardelean 26 aprilie 2013 at 19:42

UNGURII MINT MAI DES DECAT RESPIRA…
FONDAT DE UNGURI? MAI..TRANSUTALICULE(VEZI,NU TE FAC MONGOL..)I-AI UITAT PE ROMANI,CEI CE NE-AU DAT LIMBA SI CEVA SANGE?AU FOST 2 ASEZARI PE TERITIRIUL ACRUAL AL URBEI..

calin ardelean 26 aprilie 2013 at 19:44

SCUZE,TASTATURA MEA E PRAF.
CAPUL NU,CUM E LA MULTI TRANSURALICI..

losenau.custozza@yahoo.com 27 aprilie 2013 at 21:19

Dupa 700 de ani de la anul 271 e.n. tu iti inchipui ca aici mai exista macar un singur vorbitor de latina? Au trecut „n”-spe valuri de populatii migratoare care au maturat totul in cale, au eliminat populatia autohtona sau i-au luat locul! Ce continuitate de limba si cultura romana, cand oamenii care vietuiau pe aici la venirea ungurilor traiau in bordeie in conditii mai rele ca animalele padurii? Uite pt. tine un exemplu de cum sta treaba cu populatiile migratoare in istoria moderna: acum nici 100 de ani administratia romaneasca a romanizat numele orasului, din Gyulafehervar l-a facut Alba Iulia. Cu ajutorul propagandei carliste si comuniste locuitorii nu au mai avut cum sa invete istoria adevarata a urbei lor. Tot asa cum romanii in general nu isi invata la scoala istoria adevarata. Sa-ti dau un exemplu de cum gandeau romanii ardeleni la momentul Adunarii de pe Campia Libertatii de la Blaj. Au luat cuvantul la tribuna delegati din Tara Romaneasca si Moldova, boieri scoliti in strainatate. Ei au vorbit participantilor si despre romani si imparatul Traian. Oamenii din multime nu auzisera pana atunci de ei si au intrebat cine sunt. Li s-a raspuns:”ei ne-au adus pe noi de la Roma, din Italia, pe pamanturile astea”. La care oamenii din multime au grait:”mai bine ne lasau acolo!”.Cred ca pot sa-ti dau la orice ora lectii despre istoria romanilor din Ardeal, imi pare rau ca nu stiu atatea despre istoria ungurilor din Ardeal. Dar tot ungurilor le putem multumi ca ne-au tradus si tiparit Biblia in limba romana, cu sute de ani inainte de a se intampla acest lucru in Tarile Romane. Chiar daca nu accepti ideea, in Transilvania ungurul e frate cu romanul.

@ losenau .. 28 aprilie 2013 at 8:46

Ungurul e frate cu romanul dupa ce ii ia casa.
0rban e frate cu Basescu ca sa poata face prin Ardeal alaturi de Tokes si ungurii anti romani ce vrea muschii lor. Oare ce spunea primul secretar (UDMR) de Covasna despre romani. Astea au fost si trebuie sa ramana slugile noastre.

losenau.custozza@yahoo.com 29 aprilie 2013 at 1:52

Asta cu luatul casei e apucatura tipic romaneasca,de dupa al 2-lea razboi mondial! Din cauza acestui pacat romanesc chiar sasii, pe care nici navalirile turcesti nu i-au dezradacinat de aici, dupa 800 de ani de civilizatie transilvaneana au emigrat din RO.Cu cine ai prefera sa fii vecin:cu un ungur gospodar si cu bun simt,sau cu un tigan bogat?

calin ardelean 26 aprilie 2013 at 19:55

da,ne-ati tolerat ca slugi ..mau rau,ca sclavi(asta erau iobagii)..pana si sositii tarziu din India,rromii,erau oameni liberi..numai talpa tarii,bastinasii,,oamenii locului,NU!!!
Mare tragedie lipsa de organizare..daca va bateam acum 1000 de ani,nu aveam 900 de ani de chin si sange varsat…
Nu era targ in Transilvania fara valahi spanzurati,spre intimidare..
Si erau multe targuri in acele vremi…
Si chinul reincepe.Deromanizarea Harcovului este o realitate…retrocedarea,cu acte false,in buna parte,a centrelor oraselor din nordul Transilvaniei,dar si a unor orase din sud(Alba,Deva,Aiud…).Cand un roman merge,in tara lui,cu o bentita tricolora la scoala,este amenintat cu moartea.Iar noi,toleranti,le permitem sa-si ridice peste tot steagurile.Steagurile nu sunt o gluma.Sunt semn de stapanire.De putere asupra locului!
In Turcia,steagurile3 sunt asa plasate,incat,oriunde te uiti,vezi un steag.Un steag curd sau grec sau armean in Turkiye inseamna moartea pentru purtator!
Nu glumesc!
dar prostii de valahi inghit tot ce le baga pe gat stapanii anteriori..

horia 26 aprilie 2013 at 8:21

mariuta, esti un bou[cuza-mar animalul]…HORIA.

Murgasanu Nicu 26 aprilie 2013 at 8:32

Lasa-i domnule sa cante.

Cristi 26 aprilie 2013 at 9:00

Om prost ce esti !

dolfi 26 aprilie 2013 at 9:31

tovarsu mariuta… e normal sa fii revoltat pe situatia dezastruoasa in care se afla tara si poporul ei. Dar trebuie sa mai SAPI ca sa vezi adevaratii vinovati, printre care suntem si noi TOTI romanii in ultimii 23 de ani si ceva, daca nu pentru IGNORANTA, cel putin pentru PASIVITATE!
In Transilvania traiesc in armonie de cateva sute de ani unguri, nemti, romani, ucrainieni, etc. Sunt generatii de familii mixte, sunt sate intregi in care comvietuiesc in pace si buna intelgere unguri, sasi si romani! Culmea, acele sate parca sunt mai curate si mai frumoase decat cele locuite doar de… romani!

Deci, mai cititi, mai documentativa DIN MAI MULTE SURSE ca sa va dati seama ca nu niste ARTISTI sunt vinovati nici pentru istorie, si nici pentru situatia nasoala in care se afla Romania!
Cu oameni ca dvs, NU PUTEM face ROMANIA o TARA CA SOARELE SFANT DE PE CER-ca sa citez si eu istoria!

Extremismul e desuet, aplicarea legii insa NU!
Au dat destul altii cu mucii in fasole (vezi parti din restaurarea acestei cetati, lipsa unor planuri urbanistice moderne si cu gust,etc) in ceea ce priveste urbea noastra! Nu faceti scene de prost gust si dati-i o sansa administratiei locale sa demonstreze cat e de viabil… turismul cu care ne-a sufocat pe toate canalele media.

alexandru 26 aprilie 2013 at 9:52

si uite asa un anume individ pe nume mariuta devine celebru. si uite asa discutam inutilitati.
PS: ma declar consternat de faptul ca ziarul unirea a publicat o asemenea tampenie.suntem cetateni europeni, promovam turismul, instigarile etnice nu au ce cauta intre noi.muzica inseamna arta, avem ocazia sa descoperim muzicieni din tari diferite, sa exploram sunete noi, culturi noi.anul trecut am avut formatii franceze si ruse, au fost recitaluri deosebite.

Costel* 26 aprilie 2013 at 15:55

Ca sa fie pace si prietenie intre romani si unguri propun domnului Primar Hava sa invite la ZILELE CETATII MEDIEVALE pe domnul Presedinte Basescu alaturi de bunul sau prieten Viktor Orban iar slujba de binecuvantare a acetei activitati sa fie condusa de Episcopul Tokes mare prieten si cu Orban si cu Basescu. Si uite asa incet incet intra si Cetatea Alba Iuliei in lumea buna a Europei sigur pe la Budapesta pe la domeniul Hojdu.

calin ardelean 26 aprilie 2013 at 20:01

corect.Hojdu.Enver Hojdu Duplessis Brind’amour..

Comentariile sunt oprite