Progresele pe șantierele autostrăzilor în ianuarie 2020: Umbrărescu, Alpenside şi orădenii de la Trameco, pe primele locuri în clasamentul constructorilor
Anul 2020 a început în forţă pentru constructorii români care au raportat progese neobişnuit de mari pentru o lună de iarnă. Pe primele locuri în clasamentul constructorilor de autostrăzi, după avansul pe şantiere din ianuarie, s-au plasat firmele lui Umbrărescu, Alpenside şi orădenii de la Trameco.
Primul loc în topul constructorilor de autostrăzi se situează Dorinel Umbrărescu, după progresul raportat în ianuarie 2020 pe Autostrada Moldovei (A7). Pe şantierul Centurii Bacău el a avansat cu 7 puncte procentuale, până la un grad de execuţie 45% în ianuarie, conform datelor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Moldovenii vor putea circula pe autostradă la ei acasă până la finele anului dacă Umbrărescu va păstra acest ritm de lucru. Amintim că Centura Bacău (31 de kilometri) cuprinde 16 kilometri la profil de autostradă, primii din Moldova.
Alpenside, un alt constructor român de autostrăzi, urmează după Spedition UMB în top. Firma care construieşte primii kilometri din Autostrada Comarnic – Braşov a raportat luna trecută un avans de 5,81 puncte procentuale. Lucrările pe lotul Râşnov – Cristian au ajuns astfel la un stadiu de 18,94%.
Umbrărescu a „rupt norma” şi pe alte şantiere unde mai execută lucrări. Firmele lui au raport progrese de 3,29, respectiv 3,59 puncte procentuale pe cele două loturi ale tronsonului 2 din Drumul Expres Craiova – Piteşti (Autostrada Ford).
În clasament urmează orădenii de la Trameco, care au ajuns pe mini-lotul Biharia – Borş de la graniţa cu Ungaria la un grad de execuţie de 73%, după un avans de 3 puncte procentuale. Acest lot ar putea fi primul care va fi deschis circulaţiei în 2020, respectiv în vară, odată cu lotul vecin din Ungaria.
Mai departe, italienii de la Pizzarotti au ajuns pe lotul 1 din Autostrada Sebeş – Turda la un grad de execuţie de 83,15%, după un avans de 1,15 puncte procentuale. Progrese mai mici, de sub un punct procentual, au fost raportate de italienii de la Astaldi, la Podul de la Brăila, constructorul român Straco pe lotul Cheţani – Câmpia Turzii din A3 şi grecii de la Aktor, pe lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
ANAF folosește pentru prima dată inteligența artificială pentru a detecta fraudele fiscale ale românilor. Cum funcționează digitalizarea fiscului cu tehnologie americană
ANAF folosește pentru prima dată inteligența artificială pentru a detecta fraudele fiscale ale românilor. Cum funcționează digitalizarea fiscului cu tehnologie americană ANAF intră într-o nouă etapă de modernizare, iar accentul se pune pe tehnologie și pe o relație mai simplă cu contribuabilii. Ministrul Finanțelor spune că deja se folosește un soft american bazat pe inteligență […]
Radu Georgescu: ,,România a făcut toate greşelile economice scrise în cărţile de economie”
Economistul Radu Georgescu a publicat, pe o rețea de socializare, un text care face referire la greșelile economice pe care țara noastră le-a făcut în ultimii 10 ani, iar inflația a ajuns să fie cu mult mai mare decât media europeană. Textul critică guvernele, miniștii și parlamentarii pentru politicile monetare și fiscare aplicate. Mai mult […]
Felix Bogdan Dragomir, despre pericolul urșilor: „Avem decese, mutilări și accidente, iar statul rămâne surd și orb”
Semnal de alarmă al AJVPS Alba: „În ultimii 5 ani doar, au fost înregistrate și declarate peste 30 de atacuri ale urșilor asupra omului, soldate cu decese sau mutilări” România se confruntă cu o criză fără precedent în ceea ce privește relația dintre om și urs. Atacuri mortale, accidente rutiere și feroviare, gospodării devastate și […]