Progresele pe șantierele autostrăzilor în ianuarie 2020: Umbrărescu, Alpenside şi orădenii de la Trameco, pe primele locuri în clasamentul constructorilor
Anul 2020 a început în forţă pentru constructorii români care au raportat progese neobişnuit de mari pentru o lună de iarnă. Pe primele locuri în clasamentul constructorilor de autostrăzi, după avansul pe şantiere din ianuarie, s-au plasat firmele lui Umbrărescu, Alpenside şi orădenii de la Trameco.
Primul loc în topul constructorilor de autostrăzi se situează Dorinel Umbrărescu, după progresul raportat în
ianuarie 2020 pe Autostrada Moldovei (A7). Pe şantierul Centurii Bacău el a avansat cu 7 puncte procentuale, până la un grad de execuţie 45% în ianuarie, conform datelor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Moldovenii vor putea circula pe autostradă la ei acasă până la finele anului dacă Umbrărescu va păstra acest ritm de lucru. Amintim că Centura Bacău (31 de kilometri) cuprinde 16 kilometri la profil de autostradă, primii din Moldova.
Alpenside, un alt constructor român de autostrăzi, urmează după Spedition UMB în top. Firma care construieşte primii kilometri din Autostrada Comarnic – Braşov a raportat luna trecută un avans de 5,81 puncte procentuale. Lucrările pe lotul Râşnov – Cristian au ajuns astfel la un stadiu de 18,94%.
Umbrărescu a „rupt norma” şi pe alte şantiere unde mai execută lucrări. Firmele lui au raport progrese de 3,29, respectiv 3,59 puncte procentuale pe cele două loturi ale tronsonului 2 din Drumul Expres Craiova – Piteşti (Autostrada Ford).
În clasament urmează orădenii de la Trameco, care au ajuns pe mini-lotul Biharia – Borş de la graniţa cu Ungaria la un grad de execuţie de 73%, după un avans de 3 puncte procentuale. Acest lot ar putea fi primul care va fi deschis circulaţiei în 2020, respectiv în vară, odată cu lotul vecin din Ungaria.
Mai departe, italienii de la Pizzarotti au ajuns pe lotul 1 din Autostrada Sebeş – Turda la un grad de execuţie de 83,15%, după un avans de 1,15 puncte procentuale. Progrese mai mici, de sub un punct procentual, au fost raportate de italienii de la Astaldi, la Podul de la Brăila, constructorul român Straco pe lotul Cheţani – Câmpia Turzii din A3 şi grecii de la Aktor, pe lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Afaceristul Horea Vușcan, care a preluat datoriile de peste 15 milioane de lei ale Primăriei Turda către STP Alba, scoate la licitație un hotel „de importanță strategică”
Afaceristul Horea Vușcan, care a preluat datoriile de peste 15 milioane de lei ale Primăriei Turda către STP Alba, scoate la licitație un hotel „de importanță strategică” Hotelul Potaissa, un imobil public important deținut de Primăria Turda, ar putea să fie scos la vânzare de omul de afaceri Horea Tudor Vușcan, potrivit Libertatea. Antreprenorul din […]
Ciclonul Cassio lovește România: COD GALBEN de VÂNT puternic în Alba și alte județe din țară. Rafalele or ajunge la 110 km/h
Ciclonul Cassio lovește România: COD GALBEN de VÂNT puternic în Alba și alte județe din țară. Rafalele or ajunge la 110 km/h Meteorologii ANM au anunţat vineri, 5 decembrie 2025, că vântul va continua să bată cu putere în cea mai mare parte a ţării, pentru multe judeţe fiind emise avertizări cod galben. În zonele […]
Moș Nicolae: De unde vine tradiția darurilor în ghetuțe pentru copiii care îl așteaptă cu nerăbdare pe bătrânelul cu barbă albă
Moș Nicolae: De unde vine tradiția darurilor în ghetuțe pentru copiii care îl așteaptă cu nerăbdare pe bătrânelul cu barbă albă Copiii îl așteaptă cu nerăbdare pe Moș Nicolae, unul dintre cei mai iubiți și mai populari sfinți ai creștinătății. Știind că Moșul le va lăsa daruri, prichindeii își lustruiesc ghetuțele sau cizmulițele. Pentru neascultători […]