Progresele pe șantierele autostrăzilor în ianuarie 2020: Umbrărescu, Alpenside şi orădenii de la Trameco, pe primele locuri în clasamentul constructorilor
Anul 2020 a început în forţă pentru constructorii români care au raportat progese neobişnuit de mari pentru o lună de iarnă. Pe primele locuri în clasamentul constructorilor de autostrăzi, după avansul pe şantiere din ianuarie, s-au plasat firmele lui Umbrărescu, Alpenside şi orădenii de la Trameco.
Primul loc în topul constructorilor de autostrăzi se situează Dorinel Umbrărescu, după progresul raportat în ianuarie 2020 pe Autostrada Moldovei (A7). Pe şantierul Centurii Bacău el a avansat cu 7 puncte procentuale, până la un grad de execuţie 45% în ianuarie, conform datelor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Moldovenii vor putea circula pe autostradă la ei acasă până la finele anului dacă Umbrărescu va păstra acest ritm de lucru. Amintim că Centura Bacău (31 de kilometri) cuprinde 16 kilometri la profil de autostradă, primii din Moldova.
Alpenside, un alt constructor român de autostrăzi, urmează după Spedition UMB în top. Firma care construieşte primii kilometri din Autostrada Comarnic – Braşov a raportat luna trecută un avans de 5,81 puncte procentuale. Lucrările pe lotul Râşnov – Cristian au ajuns astfel la un stadiu de 18,94%.
Umbrărescu a „rupt norma” şi pe alte şantiere unde mai execută lucrări. Firmele lui au raport progrese de 3,29, respectiv 3,59 puncte procentuale pe cele două loturi ale tronsonului 2 din Drumul Expres Craiova – Piteşti (Autostrada Ford).
În clasament urmează orădenii de la Trameco, care au ajuns pe mini-lotul Biharia – Borş de la graniţa cu Ungaria la un grad de execuţie de 73%, după un avans de 3 puncte procentuale. Acest lot ar putea fi primul care va fi deschis circulaţiei în 2020, respectiv în vară, odată cu lotul vecin din Ungaria.
Mai departe, italienii de la Pizzarotti au ajuns pe lotul 1 din Autostrada Sebeş – Turda la un grad de execuţie de 83,15%, după un avans de 1,15 puncte procentuale. Progrese mai mici, de sub un punct procentual, au fost raportate de italienii de la Astaldi, la Podul de la Brăila, constructorul român Straco pe lotul Cheţani – Câmpia Turzii din A3 şi grecii de la Aktor, pe lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
O firmă din Ungaria cumpără Napolact. Fabricile din Cluj-Napoca și Târgu Mureș își schimbă proprietarul
O firmă din Ungaria cumpără Napolact. Fabricile din Cluj-Napoca și Târgu Mureș își schimbă proprietarul Gigantul olandez FrieslandCampina a ajuns la un acord pentru vânzarea operațiunilor sale din România, inclusiv celebrul brand Napolact, către grupul maghiar Bonafarm. Această tranzacție este considerată ca fiind una dintre cele mai importante din ultimii ani în industria alimentară. Acordul […]
Liderul USR, Dominic Fritz, a recunoscut că a dat „șpagă” și el: Unde și când s-a întâmplat
Liderul USR, Dominic Fritz, a recunoscut că a dat „șpagă” și el Liderul USR, Dominic Fritz, a declarat că a dat și el „șpagă” în trecut, potrivit digi24.ro. El a precizat că ar fi dat mită Poliției de Frontieră când a venit în România. „O dată, în 2003, la prima mea intrare în România. Nici […]
Firmele luate în vizor de ANAF. Sancțiuni la întârzierea depunerii declarației fiscale. Care sunt criteriile de risc
Firmele din România luate în vizor de ANAF. Sancțiuni la întârzierea depunerii declarației fiscale. Care sunt criteriile de risc Monitorul Oficial a publicat Ordinul comun nr. 1826/2372/2025 al ANAF și al Autorității Vamale Române, care cuprinde noile criterii pentru evaluarea riscului fiscal, detaliate. Firmele cu risc fiscal ridicat vor fi identificate folosind setul de criterii […]