Progresele pe șantierele autostrăzilor în ianuarie 2020: Umbrărescu, Alpenside şi orădenii de la Trameco, pe primele locuri în clasamentul constructorilor
Anul 2020 a început în forţă pentru constructorii români care au raportat progese neobişnuit de mari pentru o lună de iarnă. Pe primele locuri în clasamentul constructorilor de autostrăzi, după avansul pe şantiere din ianuarie, s-au plasat firmele lui Umbrărescu, Alpenside şi orădenii de la Trameco.
Primul loc în topul constructorilor de autostrăzi se situează Dorinel Umbrărescu, după progresul raportat în
ianuarie 2020 pe Autostrada Moldovei (A7). Pe şantierul Centurii Bacău el a avansat cu 7 puncte procentuale, până la un grad de execuţie 45% în ianuarie, conform datelor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Moldovenii vor putea circula pe autostradă la ei acasă până la finele anului dacă Umbrărescu va păstra acest ritm de lucru. Amintim că Centura Bacău (31 de kilometri) cuprinde 16 kilometri la profil de autostradă, primii din Moldova.
Alpenside, un alt constructor român de autostrăzi, urmează după Spedition UMB în top. Firma care construieşte primii kilometri din Autostrada Comarnic – Braşov a raportat luna trecută un avans de 5,81 puncte procentuale. Lucrările pe lotul Râşnov – Cristian au ajuns astfel la un stadiu de 18,94%.
Umbrărescu a „rupt norma” şi pe alte şantiere unde mai execută lucrări. Firmele lui au raport progrese de 3,29, respectiv 3,59 puncte procentuale pe cele două loturi ale tronsonului 2 din Drumul Expres Craiova – Piteşti (Autostrada Ford).
În clasament urmează orădenii de la Trameco, care au ajuns pe mini-lotul Biharia – Borş de la graniţa cu Ungaria la un grad de execuţie de 73%, după un avans de 3 puncte procentuale. Acest lot ar putea fi primul care va fi deschis circulaţiei în 2020, respectiv în vară, odată cu lotul vecin din Ungaria.
Mai departe, italienii de la Pizzarotti au ajuns pe lotul 1 din Autostrada Sebeş – Turda la un grad de execuţie de 83,15%, după un avans de 1,15 puncte procentuale. Progrese mai mici, de sub un punct procentual, au fost raportate de italienii de la Astaldi, la Podul de la Brăila, constructorul român Straco pe lotul Cheţani – Câmpia Turzii din A3 şi grecii de la Aktor, pe lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Instanța a amânat pronunțarea pe contestația lui Călin Georgescu. Dosarul în care este acuzat de tentativă de lovitură de stat a primit alt termen
Instanța a amânat pronunțarea pe contestația lui Călin Georgescu. Dosarul în care este acuzat de tentativă de lovitură de stat a primit alt termen Instanța a fixat data de 19 decembrie pentru pronunțarea asupra cererii privind administrarea probelor în dosarul lui Călin Georgescu, acuzat de tentativă de lovitură de stat. De asemenea, următorul termen în […]
Persoanele care se luptă cu kilogramele în plus ar putea primi medicamente decontate din 2026. Patru din zece români au o problemă cu greutatea
Persoanele care se luptă cu kilogramele în plus ar putea primi medicamente decontate din 2026. Patru din zece români au o problemă cu greutatea Medicamentele folosite pentru obezitate la nivel mondial ar putea fi decontate din 2026 şi în ţara noastră pentru cei care se luptă cu kilogramele în plus. În acest moment, e compensat […]
TICHETE DE ENERGIE 2025-2026 | Ce se întâmplă cu tichetele de energie care nu sunt folosite. Când expiră drepturile de plată
TICHETE DE ENERGIE 2025-2026 | Ce se întâmplă cu tichetele de energie care nu sunt folosite. Când expiră drepturile de plată Pensionarii din România cu venituri mici beneficiază în 2025-2026 de vouchere pentru plata facturilor la energie electrică, însă mulți se întreabă ce se întâmplă cu tichetele nefolosite, dar și până când pot fi utilizate. […]