Rămâi conectat

Actualitate

PROBLEME pe Autostrada Sebeș – Turda: Constructorii italieni ai loturilor 1 și 3 au dat statul român în judecată

Ioana Oprean

Publicat

în

PROBLEME pe Autostrada Sebeș – Turda: Constructorii italieni ai loturilor 1 și 3 au dat statul român în judecată

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii a lansat anul trecut, în decembrie, două licitații pentru asistență și reprezentare juridică în instanțele arbitrale și de judecată în vederea soluționarii disputelor și litigiilor din cadrul contractelor pentru loturile 1 și 3 din Autostrada Sebeș – Turda.

Ofertele pentru reprezentarea juridică în cazul lotului 1 sunt așteptate până luni, 11 ianuarie, iar cele pentru lotul 3 până marți, 12 ianuarie, conform informațiilor din SEAP.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) caută avocați care să o reprezinte în litigiile cu constructorii italieni ai loturilor 1 și 3 din Autostrada Sebeș – Turda (A10). Pizzarotti, constructorul lotului 1, a emis 60 de revendicări prin care pretinde 145 de milioane de lei în plus, în vreme ce Tirrena Scavi, constructorul lotului 3, este nemulțumit că nu i-a fost returnată garanția de bună execuție.

CITEȘTE ȘI: Pe autostrada A10 Sebeș-Turda, la Alba Iulia Sud, CNAIR ascunde gunoiul după… gard!

Amintim că pe 3 decembrie 2020 au fost dați în trafic circa 15 km din cei 17 km ai lotului 1 din Autostrada Sebeș – Turda (A10), după mai mulți ani de întârzieri, urmând ca deschidere integrală a traficului să aibă loc în iunie 2021, simultan cu finalizarea lotului 2 din A10, potrivit informațiilor de pe site-ul CNAIR. Contractul pentru construcția celor 17 kilometri ai lotului 1 din Autostrada Sebeș – Turda a fost atribuit Asocierii Impresa Pizzarotti – Pomponio Construcții, pentru suma de 541,73 milioane de lei.

Ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul 1 din A10 a fost emis în decembrie 2014, iar perioada contractuală includea patru luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Astfel, termenul inițial pentru finalizarea lor era octombrie 2016, conform contractului, însă acesta a tot fost prelungit. În realizarea acestui lot de autostradă au fost întâmpinate o mulțime de probleme, de la întârzieri în avizarea declarației de proiectare și în exproprierea suprafețelor necesare până la execuția de lucrări fără autorizație de construire, ce au fost menținute ulterior prin ordin de ministru. Tot în decembrie 2014 a fost emis ordinul de începere și pentru lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda, construit de grecii de la Aktor și al cărui termen de finalizare a fost prelungit până în vara lui 2021.

CITEȘTE ȘI: RECORD! România a construit 61 de kilometri de autostradă, în „numai” șase ani

Lotul 3 din Autostrada Sebeș – Turda a fost construit de italienii de la Tirrena Scavi și dat în folosință pe 30 iulie 2018, alături de lotul 4, construit de austriecii de la Porr. Asta după ce în ianuarie 2018, CNAIR a amânat cu 90 de zile recepţia lotului 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda, din cauza execesului de bitum şi a problemelor de rugozitate şi planeitate. În replică, un reprezentant al constructorului îi acuza atunci pe şefii de la Drumuri de rea-voinţă pentru că nu recepţionau noua şosea, care ar fi fost gata încă din 2017. În martie 2018, constructorul italian Tirrena Scavi a început să frezeze porţiunile cu exces de bitum şi să pună iar asfalt. La finalul tuturor lucrărilor, A10 va conecta orașele Sebeș, Alba Iulia, Teiuș, Aiud și Turda. Valoarea totală a lucrărilor pentru Autostrada Sebeș – Turda este de 1,95 miliarde de lei (cu TVA), acestea fiind finanțate prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Sursa: economica.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

„Taxă pe poluare” 2026 pentru mașinile foarte vechi. Taxe duble sau triple, în mărimea motorului, dar și de nivelul de poluare

Ioana Oprean

Publicat

în

„Taxă pe poluare” 2026 pentru mașinile foarte vechi. Taxe duble sau triple, în mărimea motorului, dar și de nivelul de poluare De la 1 ianuarie 2026, impozitul auto crește semnificativ. Taxarea va ține cont atât de mărimea motorului, cât și de nivelul de poluare. Pentru maşinile vechi, de exemplu, impozitul se poate dubla sau chiar […]

Citește mai mult

Actualitate

Cum va fi VREMEA  până în 22 decembrie 2025: Temperaturi de primăvară în prima lună de iarnă. Când vor cădea primii fulgi de nea. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele 4 săptămâni

Ioana Oprean

Publicat

în

Cum va fi VREMEA  până în 22 decembrie 2025: Temperaturi de primăvară în prima lună de iarnă. Când vor cădea primii fulgi de nea. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele 4 săptămâni Specialiștii ANM au actualizat prognoza meteo pe următoarele patru săptămâni, perioada 24 noiembrie – 22 decembrie 2025. Potrivit meteorologilor, în primele zile […]

Citește mai mult

Actualitate

PENSII 2025 | Bani în plus pentru aproape 4.000.000 de pensionari din România. Persoanele care se încadrează

Bogdan Ilea

Publicat

în

Bani în plus pentru aproape 4.000.000 de pensionari din România. Persoanele care se încadrează Primele creșteri ale pensiilor, indexarea prevăzută de Legea 360/2023, calculată pe baza inflației , erau programate să intre în vigoare la 1 ianuarie 2025. Executivul anunțase atunci că valoarea medie a pensiei urma să fie majorată cu aproximativ 280 de lei. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea