Probleme mari, nu doar pe Autostrada Sibiu-Orăștie. Situația aberantă de pe șantierul Sebeș-Turda
Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a afirmat că probleme privind execuția lucrărilor de infrastructură nu sunt doar la autostrada Sibiu-Orăștie, ci și la celelalte proiecte/șantiere.
În acest sens, Digi24 a publicat lista problemelor de pe autostrăzile în construcție din România.
Pe şantierul autostrăzii Sebeș-Turda, pentru aproape jumătate din cei 72 de kilometri nu există autorizații de construcție la aproape un an de la semnarea contractelor. Şi asta, pentru că trebuie revizuite acordurile de mediu.
Cele mai grave probleme sunt însă pe 22 de kilometri din autostrada Sibiu-Orăştie. Pe o bucată de 200 de metri din tronsonul Cunţa-Sălişte autostrada a fost demolată şi va fi reconstruită. O altă problemă o constituie alunecările de teren din zonă. De o lună aceasta bucată de autostradă este închisă circulaţiei şi ar putea rămâne aşa încă o lună şi jumătate.
Lucrările la cei nouă kilometri de autostradă dintre Gilău şi Nădăşelu au început în forţă, în vara anului trecut. Jumătate din lucrare este deja gata, însă drumarul nu poate continua din cauza unei păduri. A expirat acordul de mediu care îi permite defrişarea şi până la obţinerea unuia nou vor mai trece câteva luni. Aşa că finalizarea drumului în aprilie 2016 este incertă. În plus, şi dacă ar fi terminat la timp, drumul nu se poate lega de restul autostrăzii Transilvania, pentru că lipseşte podul peste Someşul Mic, iar licitaţia pentru construcţia sa a fost anulată de CNADNR.
Acelaşi drumar lucrează şi la ultimii 22 de kilometri din autostrada Lugoj-Deva. Aici nu copacii i-au dat planurile peste cap, ci alunecările de teren si liliecii, pentru care trebuie construite case în copaci și adăposturi pe timpul iernii. Pe lotul doi al aceleiași autostrăzi sunt alte probleme: trebuie construite trei tuneluri pentru ca urșii să poata traversa autostrada. Costurile sunt estimate la 120 de milioane de euro, iar licitația nu a fost încă demarată.
În plus, cei 32 de kilometri dintre Arad-Timișoara, deschişi traficului în 2011, au nevoie de reparaţii, pentru că au apărut gropi. Această autostradă ne-a costat aproape 140 de milioane de euro. (V.N.)
Sursa Digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Planuri de reamenajare a intersecției Turn din Sebeș: Semafoare inteligente vor substitui sensul giratoriu. 12,5 milioane de lei alocați pentru proiectare și execuție
Planuri de reamenajare a intersecției Turn din Sebeș: Semafoare inteligente vor substitui sensul giratoriu. 12,5 milioane de lei alocați pentru proiectare și execuție Serviciul Public Administrarea Patrimoniului Sebeș a lansat, marți, 10 iunie 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) procedura de contractare a serviciilor de proiectare și execuție în vederea reamenajării intersecției Turn […]
ORDIN al prefectului de Alba privind încetarea mandatului de consilier local în Blaj al lui Carmen Spătăcean
Ordin al prefectului de Alba privind încetarea mandatului de consilier local în Blaj al lui Carmen Spătăcean Printr-un ordin emis miercuri, 11 iunie 2025, de către prefectul județului Alba, Nicolae Albu, se constată încetarea de drept, înainte de expirarea duratei normale a mandatului, a calității de consilier local exercitată de Carmen Spătăcean în cadrul Consiliului […]
Comunicat de presă Corneliu Mureșan, Președinte PSD Alba: Reducerea deficitului bugetar se poate realiza prin stimularea economiei și fără măsuri care să afecteze populația și investițiile
Corneliu Mureșan, Președinte PSD Alba: Reducerea deficitului bugetar se poate realiza prin stimularea economiei și fără măsuri care să afecteze populația și investițiile Reducerea deficitului bugetar se poate realiza prin scăderea responsabilă a cheltuielilor statului, repartizarea echitabilă a sarcinii fiscale și implementarea de măsuri pentru stimularea economiei și fără introducerea unei taxe pe tranzacțiile bancare, […]