Probleme mari, nu doar pe Autostrada Sibiu-Orăștie. Situația aberantă de pe șantierul Sebeș-Turda
Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a afirmat că probleme privind execuția lucrărilor de infrastructură nu sunt doar la autostrada Sibiu-Orăștie, ci și la celelalte proiecte/șantiere.
În acest sens, Digi24 a publicat lista problemelor de pe autostrăzile în construcție din România.
Pe şantierul autostrăzii Sebeș-Turda, pentru aproape jumătate din cei 72 de kilometri nu există autorizații de construcție la aproape un an de la semnarea contractelor. Şi asta, pentru că trebuie revizuite acordurile de mediu.
Cele mai grave probleme sunt însă pe 22 de kilometri din autostrada Sibiu-Orăştie. Pe o bucată de 200 de metri din tronsonul Cunţa-Sălişte autostrada a fost demolată şi va fi reconstruită. O altă problemă o constituie alunecările de teren din zonă. De o lună aceasta bucată de autostradă este închisă circulaţiei şi ar putea rămâne aşa încă o lună şi jumătate.
Lucrările la cei nouă kilometri de autostradă dintre Gilău şi Nădăşelu au început în forţă, în vara anului trecut. Jumătate din lucrare este deja gata, însă drumarul nu poate continua din cauza unei păduri. A expirat acordul de mediu care îi permite defrişarea şi până la obţinerea unuia nou vor mai trece câteva luni. Aşa că finalizarea drumului în aprilie 2016 este incertă. În plus, şi dacă ar fi terminat la timp, drumul nu se poate lega de restul autostrăzii Transilvania, pentru că lipseşte podul peste Someşul Mic, iar licitaţia pentru construcţia sa a fost anulată de CNADNR.
Acelaşi drumar lucrează şi la ultimii 22 de kilometri din autostrada Lugoj-Deva. Aici nu copacii i-au dat planurile peste cap, ci alunecările de teren si liliecii, pentru care trebuie construite case în copaci și adăposturi pe timpul iernii. Pe lotul doi al aceleiași autostrăzi sunt alte probleme: trebuie construite trei tuneluri pentru ca urșii să poata traversa autostrada. Costurile sunt estimate la 120 de milioane de euro, iar licitația nu a fost încă demarată.
În plus, cei 32 de kilometri dintre Arad-Timișoara, deschişi traficului în 2011, au nevoie de reparaţii, pentru că au apărut gropi. Această autostradă ne-a costat aproape 140 de milioane de euro. (V.N.)
Sursa Digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
FOTO | Trecerea de pietoni din centrul Aiudului, retrasată: „Asigurăm astfel o circulație mai fluentă și mai sigură pentru aiudeni dar și pentru turiști”
Trecerea de pietoni din centrul Aiudului, retrasată Trecerea de pietoni din centrul municipiului Aiud a fost retrasată. „Pași mici, dar extrem de importanți pentru patrimoniul central al Aiudului. Am retrasat trecerea de pietoni din centrul orașului, pentru a asigura o circulație mai fluentă și mai sigură, atât pentru aiudeni, cât și pentru turiștii care ne […]
FOTO | Lucrări avansate la modernizarea școlii și la noua sală de sport din Șpring
Școală modernizată și sală de sport nouă la Șpring: Lucrări avansate Școala gimnazială unde vor învața elevii din clasele III-VIII, din cele 4 sate, a fost renovată integral și pregătirile sunt pe ultima sută de metri, a anunțat, miercuri, 13 august 2025, primarul comunei Șpring, Iulia Stănilă. Potrivit acesteia, sala de sport de 102 locuri […]
FOTO | Creșă nouă în cartierul Aleea Parc din Sebeș: A fost construită pe amplasamentul unei foste centrale termice
Creșă nouă în cartierul Aleea Parc din Sebeș Noua creșă, edificată în cartierul Aleea Parc, a fost recepționată, marți, 12 august 2025, de Primăria Sebeș. Construită pe amplasamentul fostei centrale termice care se afla în ruină, noua creșă are o suprafață desfășurată de circa 900 de metri pătrați și un regim de înălțime de parter […]