Probleme mari, nu doar pe Autostrada Sibiu-Orăștie. Situația aberantă de pe șantierul Sebeș-Turda
Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a afirmat că probleme privind execuția lucrărilor de infrastructură nu sunt doar la autostrada Sibiu-Orăștie, ci și la celelalte proiecte/șantiere.
În acest sens, Digi24 a publicat lista problemelor de pe autostrăzile în construcție din România.
Pe şantierul autostrăzii Sebeș-Turda, pentru aproape jumătate din cei 72 de kilometri nu există autorizații de construcție la aproape un an de la semnarea contractelor. Şi asta, pentru că trebuie revizuite acordurile de mediu.
Cele mai grave probleme sunt însă pe 22 de kilometri din autostrada Sibiu-Orăştie. Pe o bucată de 200 de metri din tronsonul Cunţa-Sălişte autostrada a fost demolată şi va fi reconstruită. O altă problemă o constituie alunecările de teren din zonă. De o lună aceasta bucată de autostradă este închisă circulaţiei şi ar putea rămâne aşa încă o lună şi jumătate.
Lucrările la cei nouă kilometri de autostradă dintre Gilău şi Nădăşelu au început în forţă, în vara anului trecut. Jumătate din lucrare este deja gata, însă drumarul nu poate continua din cauza unei păduri. A expirat acordul de mediu care îi permite defrişarea şi până la obţinerea unuia nou vor mai trece câteva luni. Aşa că finalizarea drumului în aprilie 2016 este incertă. În plus, şi dacă ar fi terminat la timp, drumul nu se poate lega de restul autostrăzii Transilvania, pentru că lipseşte podul peste Someşul Mic, iar licitaţia pentru construcţia sa a fost anulată de CNADNR.
Acelaşi drumar lucrează şi la ultimii 22 de kilometri din autostrada Lugoj-Deva. Aici nu copacii i-au dat planurile peste cap, ci alunecările de teren si liliecii, pentru care trebuie construite case în copaci și adăposturi pe timpul iernii. Pe lotul doi al aceleiași autostrăzi sunt alte probleme: trebuie construite trei tuneluri pentru ca urșii să poata traversa autostrada. Costurile sunt estimate la 120 de milioane de euro, iar licitația nu a fost încă demarată.
În plus, cei 32 de kilometri dintre Arad-Timișoara, deschişi traficului în 2011, au nevoie de reparaţii, pentru că au apărut gropi. Această autostradă ne-a costat aproape 140 de milioane de euro. (V.N.)
Sursa Digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Adăpost pentru gestionarea și protecția animalelor din județul Alba: Licitație la proiectul de peste 5 milioane de lei pentru servicii de proiectare și execuția lucrărilor
Adăpost pentru gestionarea și protecția animalelor din județul Alba: Licitație la proiectul de peste 5 milioane de lei pentru servicii de proiectare și execuția lucrărilor Un proiect de peste 5 milioane de lei a fost lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Acesta prevede licitația pentru serviciile de proiectare și execuție a lucrărilor „Adăpost pentru […]
Mai mult de 10 străzi din Abrud urmează să fie modernizate. Peste 7 kilometri de drum vor beneficia de lucrări
Mai mult de 10 străzi din Abrud urmează să fie modernizate. Peste 7 kilometri de drum vor beneficia de lucrări Peste 10 străzi din Abrud urmează să fie modernizat printr-un poriect depus de către Primărie. Agenția pentru Protecția Mediului Alba a dat undă verde proiectului. Astfel, următoare străzi urmează să fie modernizate: N. Balcescu, Cetatii, […]
Cristina Butură, deputată AUR din Alba Iulia, aleasă în Argeș: De profesie, este asistent medical
Cristina Butură, deputată AUR din Alba Iulia, aleasă în Argeș: De profesie, este asistent medical Alba mai are un deputat în Parlamentul României, chiar dacă, în documentrele oficiale, reprezintă un alt județ. Este a doua astfel de situație, după cazul deputatului Gheorghe Pîclișan, din Vințu de Jos, care a fost ales pe lista Partidului Oamenilor […]