Rămâi conectat

Ştirea zilei

Peste 50.000 de doze de vaccin anti-HPV, în stocul medicilor de familie și DSP. Cum se poate realiza imunizare tinerelor

Ziarul Unirea

Publicat

în

Peste 50.000 de doze de vaccin anti-HPV, în stocul medicilor de familie și DSP. Cum se poate realiza imunizare tinerelor

La data de 30 iunie, erau disponibile 56.841 de doze de vaccin anti-HPV, în cabinetele medicilor de familie și în stocul Direcțiilor de Sănătate Publică, a anunțat Ministerul Sănătății.

În primele 6 luni ale acestui an, au fost utilizate 52.066 de doze de vaccin împotriva HPV, în cadrul campaniei de vaccinare gratuită a Ministerului Sănătăţii.

Elit - Gustul Desăvârșit

Ministerul precizează că pentru imunizarea persoanelor de până la 14 ani sunt necesare două doze, iar pentru cele ce depăşesc această vârstă câte trei doze.

Vaccinarea împotriva HPV este gratuită şi se realizează în cabinetele medicilor de familie, la fetele cu vârste cuprinse între 11 şi 18 ani, pe baza solicitărilor depuse. Cererile sunt centralizate în ordinea cronologică a datei de înregistrare, iar trimestrial se solicită direcţiei de sănătate publică teritoriale numărul de doze de vaccin necesare pentru imunizare.

În perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2022, au fost înregistrate la cabinetele medicilor de familie un număr de 30.201 solicitări de vaccinare (16.545 solicitări la vaccinarea anti-HPV pentru fetele cu vârsta cuprinsă între 11 – 14 ani şi 13.665 solicitări la vaccinarea anti-HPV pentru fetele între 15-18 ani), conform Raportului privind vaccinarea anti – HPV realizat de către Institutul Naţional de Sănătate Publică – Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile.

Vaccinarea anti-HPV este cea mai bună metodă de prevenire a cancerului de col uterin şi Ministerul Sănătăţii încurajează părinţii să solicite informaţii medicilor de familie şi celor de specialitate cu privire la beneficiile acestui tip de vaccinare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

FOTO, VIDEO| Cum arată fisura barajului lacului Tăul Mare din Roșia Montană. Raed Arafat, prezent la fața locului. Ce spun autoritățile

Ziarul Unirea

Publicat

în

Cum arată fisura barajului lacului Tăul Mare din Roșia Montană. Raed Arafat, prezent la fața locului. Ce spun autoritățile

La Roșia Montană situația continuă să fie critică. La fața locului a ajuns și secretarul de stat Raed Arafat. De asemenea, a fost chemat un expert pentru a oferi o soluție tehnică.

Potrivit autorităților, se pare că s-au desprins pietre din baraj care au blocat vanele care permit deversarea controlată a apei. Avaria a fost semnalată sâmbătă noaptea de către primarul comunei Roșia Montană, Eugen Furdui.

Elit - Gustul Desăvârșit

Pe parcursul nopții, 268 de persoane (aflate în zone cu potențial risc) au fost informate asupra măsurii de evacuare preventivă. Anunțarea acestora a fost făcută prin emiterea a 4 mesaje RO-ALERT, concomitent cu anunțarea fizică de către echipaje mixte formate din pompieri, polițiști, jandarmi și reprezentanți ai administrației locale, care au explicat populației importanta evacuării preventive.

Citește și: UPDATE| AVARIE GRAVĂ la barajul din Roșia Montană: Locuitorii din apropierea Tăului Mare, EVACUAȚI

În urma acestui demers, 70 de persoane s-au autoevacuat la rude în localitățile limitrofe, 14 persoane au fost evavuate cu mijloace și în spații asigurate de catre autoritățile locale (orașele Abrud și Cîmpeni) iar restul persoanelor au refuzat evacuarea.

În aceste momente se lucrează cu utilaje de mare capacitate (buldozere și vole) pentru crearea unui drum de acces necesar autospecialelor de intervenție, având în vedere că drumul este impracticabil până la baraj.

Au fost dislocate 6 motopompe de mare capacitate, fiecare având posibiliatea de evacuare de 10.000 l/min. Concomitent, un expert care a întocmit documentația ce a stat la baza obținerii autorizației de funcționare a barajului vizat, împreună cu alți specialiști ai SGA, expertizează avaria pentru stabilirea cu exactitate a riscurilor și a metodelor de urmat pentru reducerea acestora.

În total, la această misiune au fost angrenate următoarele forțe și mijloace:
– ISU Alba: 71 militari, 2 camioane cu 2 motopompe, 2 microbuze, 8 autoturisme, 2 autospeciale de interventie;

Pentru gestionarea situației, ISU Alba a alertat întregul personal operativ;
– a fost dispusă trimiterea în zona afectată a încă 4 motopompe de mare capacitate de la ISU HD, ISU MS, ISU CJ și ISU BH;
– IJJ: 60 jandarmi cu 15 auto;
– IPJ: 16 polițiști cu 7 auto;

De asemenea, dorim să precizăm că începând cu ora 06:00 domnul secretar de stat Raed Arafat a ajuns la fața locului, având o ședință de lucru cu reprezentanții tuturor instituțiilor și operatorilor economici implicați în această misiune.

Misiunea este în dinamică, revenim cu detalii


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

ANGAJĂRI la STAT: Posturi vacante în instituții din Alba, la data de 02 octombrie 2022. Calendarul examenelor și condițiile de înscriere la CONCURS

BONTEA Alexandru

Publicat

în

ANGAJĂRI la STAT: Posturi vacante în instituții din Alba, la data de 02 octombrie 2022. Calendarul examenelor și condițiile de înscriere la CONCURS

Mai multe instituţii publice din Alba anunță posturi vacante la data de 25 septembrie și organizează concursuri în următoarea perioadă. Pentru ocuparea posturilor, candidaţii trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

*Consiliul de administrație al Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud, cu sediul în Abrud, Str Republicii nr. 13, județul Alba, organizează în temeiul prevederilor art. 177, art. 187 alin. (10) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, concurs pentru ocuparea funcției de manager, pe o perioadă de 4 ani, persoană fizică, la Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” din Abrud, județul Alba.

Elit - Gustul Desăvârșit

Condiții de participare

Candidații trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

cunosc limba română, scris și vorbit;
sunt absolvenți ai unei instituții de învățământ superior medical, economico-financiar sau juridic;
sunt absolvenți ai unor cursuri de perfecționare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătății și stabilite prin ordin al ministrului sănătății, ori sunt absolvenți ai unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic ori administrativ organizat într-o instituție de învățământ superior acreditată, potrivit legii;
au cel puțin 2 ani vechime în posturi prevăzute cu studii universitare de lungă durată, conform legii;
nu au fost condamnate pentru săvârșirea unei infracțiuni comise cu intenție, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
sunt apte din punct de vedere medical (fizic și neuropsihic);
nu au împlinit vârsta standard de pensionare, conform legii.

Concursul se va desfășură în perioada 16.09.2022-11.11.2022, în Sala de ședință a Primăriei orașului Abrud, situată în localitatea Abrud, str. Piața Eroilor nr. 1, județul Alba.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare: Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” din Abrud, Str. Republicii nr. 13, județul Alba, telefon 0258/780.614, interior 34, între orele 08,00-15,00, email: [email protected]

*Şcoala Gimnazială Drașov, comuna Spring, judeţul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă determinată a funcției contractuale, de execuție, temporar vacante, de 0,5 normă șofer.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • nivelul studiilor: 10 clase;
  • deținere permis de conducere auto categoria D;
  • atestat transport persoane sau dovada că este înscris pentru obținerea atestatului;
  • vechimea poate constitui un avantaj

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 12 octombrie 2022, ora 10.00: proba scrisă;
  • 14 octombrie 2022, ora 10.00: proba interviu.

*Liceul Tehnologic „Timotei Cipariu”, Blaj, județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcției contractuale de execuție, vacante, de tehnician atelier școală.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • nivelul studiilor – liceale;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 19 octombrie 2022, ora 09.00: proba scrisă;
  • 20 octombrie 2022, ora 09.00: proba practică;
  • 21 octombrie 2022, ora 09.00: proba interviu.

Dosarele de înscriere se depun la sediul instituției în termen de 10 zile de la publicarea anunțului. Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

  • cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
  • copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  • copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  • carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  • cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
  • adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  • curriculum vitae.

*Primăria Comunei Mihalț, Judeţul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcției contractuale de execuție, vacante, de asistent medical comunitar – debutant, Compartimentul asistență socială.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • nivelul studiilor: diplomă de bacalaureat, diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă, diplomă de studii postliceale prin echivalare, pentru absolvenții liceelor sanitare, cu nivelul studiilor postliceale sanitare;
  • certificat de membru al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali;
  • vechime în specialitatea studiilor: nu este cazul.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 17 octombrie 2022, ora 10.00: proba scrisă;
  • 19 octombrie 2022, ora 10.00: proba interviu.

Dosarele de înscriere se depun la sediul instituției în termen de 10 zile de la publicarea anunțului. Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

  • cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
  • copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  • copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  • carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  • cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
  • adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
    curriculum vitae.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

UPDATE| AVARIE GRAVĂ la barajul din Roșia Montană: Locuitorii din apropierea Tăului Mare, EVACUAȚI

BONTEA Alexandru

Publicat

în

UPDATE| AVARIE GRAVĂ la barajul din Rosia Montană: Locuitorii din apropierea Tăului Mare, EVACUAȚI

Pompierii din județul Alba sunt în alertă maximă, după o avarie gravă a fost semnalată la golirea de fund a barajului de la Tăul Mare. Din primele informații, se pare că s-au desprins pietre din baraj care au blocat vanele care permit deversarea controlată a apei. Avaria a fost semnalată sâmbătă noaptea de către primarul comunei Roșia Montană, Eugen Furdui.

Mobilizare de amploare în Apuseni. A fost convocat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență

Potrivit ISU Alba, a fost convocat Comitetul Local pentru Situații de Urgență al com. Roșia Montană, s-a întrunit Comitetul Județean pentru Situații de Urgență al județului Alba.

Elit - Gustul Desăvârșit

De asemenea, s-a activat Centrul Județean de Conducere și Coordonare a Intervenței.

La nivelul ISU Alba a fost alertată de asemenea grupa operativă, iar personalul subunităților de intervenție aflat în ture libere a fost chemat la serviciu pentru creșterea capacității de intervenție.

În zona Lacului Piscicol Tăul Mare au fost dislocate următoarele forțe și mijloace:

– 2 Autocamioane de Intervenție dotate cu motopompe remorcabile de mare capacitate (fiecare 10.000 l/min)
– 2 autospeciale 4×4 cu capacitate mărita de trecere;
– 2 microbuse de transport
– 3 ofițeri si 40 de subofiteri si soldați aparținând ISU Alba
– buldozer asigurat prin grija administrației locale pentru facilitarea accesului autospecialelor de Intervenție
– personal aparținand IPJ si IJJ pentru asigurarea ordinii publice si a celorlalte măsuri specifice.

În cadrul ședintei Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, au participat, în sistem de teleconferință, și Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, dr. Raed Arafat și inspectorul general al IGSU, general- locotenent Dan-Paul Iamandi.

Totodată, din ordinul inspectorului general al IGSU, a fost suplimentată resursa de intervenție cu alte 4 motopompe de mare capacitate din județele Bihor, Cluj, Hunedoara și Mureș.

Menționăm că pentru optimizarea misiunii de răspuns, la nevoie forțele si mijloacele de intervenție pot fi suplimentate.

Localnicii din avalul lacului de acumulare EVACUAȚI din gospodării

UPDATE: Pentru protecția populației aflată în proximitatea barajului, în cadrul ședinței Comitetului Local pentru Situații de Urgență a fost dispusă măsura evacuării preventive a localnicilor din avalul Lacului de acumulare Piscicolă Tăul Mare.

Relocarea cetățenilor va fi temporară în spațiile puse la dispoziție de autoritățile locale, iar transportul acestora se va realiza cu mijloace proprii sau ale autorităților locale si ale ISU Alba (7 microbuse). La nevoie aceste mijloace vor fi suplimentate cu autoturisme ale operatorilor economici de transport din zona. Spațiile identificate pentru cazarea localnicilor se afla la internate scolare si sali de sport din orașul Abrud și orașul Cîmpeni, avănd o capacitate de cazare totală de aproximativ 400 de persoane.

Mesaj Ro-Alert dupa avaria de la lacul Tăul Mare

Totodată, pentru informarea cetățenilor, ISU Alba a transmis un mesaj prin intermediul sistemului Ro-Alert.

Populatia de pe raza localității Roșia Montană va lua imediat măsuri pentru autoevacuare, ca urmare a avariei de la barajul lacului de acumulare Tăul Mare. Persoanele care nu se pot autoevacua, vor fi evacuate cu sprijinul autorităților locale.

Reprezentanții ISU Alba au mai transmis că în acest moment NU EXISTĂ UN RISC IMINENT PENTRU POPULAȚIA DIN AVALUL ACUMULĂRII, însă PREVENTIV, se impun măsuri pentru evacuare.

Autoritățile locale și județene au luat măsuri pentru punerea în siguranță a acumulării. Autoritățile vor aduce la cunoștința populației dacă starea de risc va impune alte măsuri.

Reamintim că măsura evacuării populației a fost luată preventiv, în acest moment neexistând un risc iminent pentru populație.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea