Parlamentarii s-au răzgândit: Conducătorii auto care încalcă legislația nu vor putea plăti amenzile rutiere direct la polițist
Șoferii care încalcă legislația rutieră nu vor avea posibilitatea de a plăti amenda contravențională primită direct la polițistul care a constatat abaterea. Posibilitatea de a plăti amenda direct la polițist a fost propusă cu mai puțin de o lună în urmă, dar deputații au eliminat-o recent dintr-un proiect legislativ ce a primit votul decisiv al acestora.
Măsura schimbării modului în care se vor putea plăti amenzile de circulație se regăsea în Propunerea legislativă pentru modificarea art. 109 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, document ce a primit marți
votul decisiv favorabil al Camerei Deputaților.
Astfel, prin acest document se propunea, printre altele, schimbarea modului în care se pot plăti amenzile rutiere. Mai exact, potrivit versiunii votate la Senat, șoferii urmau să aibă posibilitatea de a plăti amenzile primite direct la polițistul care a constatat încălcarea legislației rutiere, dar deputații au eliminat din proiect articolul care stabilea această măsură.
Astfel, în varianta votată joi de deputați, proiectul de act normativ nu mai prevede schimbarea modului în care se vor plati amenzile de circulație, respectiv plata acestora direct la polițist. Măsura plății amenzilor direct la polițist s-a mai aplicat în țara noastră, dar a fost eliminată din legislația rutieră în anul 2018.
Totuși, nu toate amenzile de circulație s-ar fi putut plăti direct la polițist, ci doar cele de până la 20 de puncte-amendă. Asta înseamnă că, ținând seama de faptul că punctul-amendă are acum valoarea de 145 de lei, s-ar fi putut plăti amenzi de până la 2.900 de lei. Atunci când ar fi făcut plata direct la polițist, șoferul ar fi plătit, de fapt, doar jumătate din minimul amenzii primite.
„Pentru amenzile contravenționale în cuantum de până la 20 puncte-amendă, contravenientul poate achita pe loc agentului constatator jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege”, se preciza în proiectul legislativ.
Ținând cont de faptul că amenzile de peste 20 de puncte-amendă se aplică doar firmelor, de acest mod de plată a amenzilor de circulație, respectiv direct la polițistul care constată încălcarea legislației rutiere, ar fi putut beneficia doar persoanele fizice.
Inițiativa legislativă conține și o prevedere ce va schimba condițiile în care se vor putea amplasa și folosi aparatele radar. Concret, potrivit proiectului, polițiștii nu vor mai putea instala radare pe mașinile neinscripționate și nu le vor mai putea folosi decât dacă sunt îmbrăcați cu uniforma specifică.
Proiectul ce vizează modificarea legislației rutiere nu este deloc nou. De fapt, documentul a fost pus în dezbaterea Senatului cu doi ani în urmă, a trecut de votul Parlamentului în 2018, dar a fost trimis de președintele țării la Curtea Constituțională a României, care l-a declarat parțial neconstituțional, iar recent a fost adoptat din nou de Parlament.
Sursa: avocatnet.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Ministrul Educației: „Degeaba dai multe teme care sunt prea grele, copilul nu le face și totul devine o corvoadă”. Câte ore ar trebui să dureze temele pentru acasă
Ministrul Daniel David: Temele nu trebuie să devină o corvoadă pentru elevi Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a atras atenția că temele pentru acasă trebuie să fie relevante și bine dozate, pentru a atinge obiectivele educaționale. „Degeaba dai multe teme care sunt prea grele, copilul nu le face și totul devine o corvoadă”, a […]
Economistul Radu Georgescu: „E foame de bani, băieți”. De ce vând băncile și fondurile de investiții active
Economistul Radu Georgescu: „E foame de bani, băieți”. De ce vând băncile și fondurile de investiții active Economistul Radu Georgescu a publicat vineri o postare în care încearcă să explice, pe înțelesul tuturor, de ce bursele și activele financiare înregistrează scăderi în această perioadă. Potrivit acestuia, principalul factor este reducerea lichidității la nivel global, determinată […]
Testul HPV nu este inclus încă în analize și decontare, deși România are cea mai mare rată a mortalității din UE cauzată de cancer de col uterin
Testul HPV nu este inclus încă în analize și decontare, deși România are cea mai mare rată a mortalității din UE cauzată de cancer de col uterin România rămâne țara cu cea mai mare mortalitate prin cancer de col uterin din Uniunea Europeană, cu peste 400 de decese evitabile la 100.000 de locuitori. În ciuda […]
