Până la finele anului vom avea o variantă finală a taxei auto. Cel care poluează va plăti o penalitate
Până la finele anului vom avea o variantă finală a taxei auto. Cel care poluează va plăti o penalitate.
Grupul de lucru care va pune la punct formula de calcul a penalităţii care va înlocui taxa auto îşi va încheia activitatea până la finele anului şi va prezenta o variantă finală, a declarat, marţi, în cadrul unei conferinţe de bilanţ, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.
„Nu vom vorbi de nicio taxă de mediu, dar nu vreau să se repete greşeala de până acum.
Vreau ca formula de calcul la care se lucrează la ora actuală să fie o formulă care să nu mai poată fi contestată, atacată, care să stea în picioare, astfel încât într-adevăr cel care poluează să fie cel care să plătească o penalitate. Am promis că, până la finele acestui an, Grupul de lucru îşi va încheia activitatea şi va prezenta o variantă finală. Până atunci, avem grijă să facem prevenţie prin lansarea unor proiecte de prevenire a poluării printr-o serie de proiecte”, a spus Gavrilescu.
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.
Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest.
Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa a fost suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi. Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.
Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Japonia va avea TVA zero pentru combustibili și energie din 2026, la o inflație de 3%. Economist: ,,România are inflația 10%, iar Guvernul „ne ajută” la anul cu un potop de creșteri de taxe”
Japonia va avea TVA zero pentru combustibili și energie din 2026, la o inflație de 3%. Economist: ,,România are inflația 10%, iar Guvernul „ne ajută” la anul cu un potop de creșteri de taxe” Primul Ministru al Japoniei a anunțat că va face în 2026 TVA zero pentru combustibili și energie pentru a ajuta populația, […]
Tăierile de copaci din intravilanul orașelor, pedepsite cu închisoare. Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor: ,,O veste bună”
Tăierile de copaci din intravilanul orașelor, pedepsite cu închisoare. Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor: ,,O veste bună” Vor fi încadrate ca infracțiuni tăierile ilegale din parcuri, potrivit Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, care a transmis că proiectul de ordonanță a fost pus în transparență decizională. Citește și: Reguli noi pentru capitalul social și […]
Costuri mai mari pentru încălzire în iarna 2025-2026. Ajutorul pentru populație: Nu este corespunzător după creșterile de preț
Costuri mai mari pentru încălzire în iarna 2025-2026. Ajutorul pentru populație: Nu este corespunzător după creșterile de preț Pentru iarna anului 2025-2025, costurile cu încălzirea au crescut simțitor pentru anumite forme de energie. Ajutoarele pentru încălzirea locuinței au rămas la același nivel ca anul trecut, ceea ce face ca mulți oameni să nu își poată […]