Până la finele anului vom avea o variantă finală a taxei auto. Cel care poluează va plăti o penalitate
Până la finele anului vom avea o variantă finală a taxei auto. Cel care poluează va plăti o penalitate.
Grupul de lucru care va pune la punct formula de calcul a penalităţii care va înlocui taxa auto îşi va încheia activitatea până la finele anului şi va prezenta o variantă finală, a declarat, marţi, în cadrul unei conferinţe de bilanţ, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.
„Nu vom vorbi de nicio taxă de mediu, dar nu vreau să se repete greşeala de până acum.
Vreau ca formula de calcul la care se lucrează la ora actuală să fie o formulă care să nu mai poată fi contestată, atacată, care să stea în picioare, astfel încât într-adevăr cel care poluează să fie cel care să plătească o penalitate. Am promis că, până la finele acestui an, Grupul de lucru îşi va încheia activitatea şi va prezenta o variantă finală. Până atunci, avem grijă să facem prevenţie prin lansarea unor proiecte de prevenire a poluării printr-o serie de proiecte”, a spus Gavrilescu.
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.
Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest.
Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa a fost suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi. Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.
Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Buget redus pentru Programul Anghel Saligny în 2026. Bolojan propune cofinanțare de 20% din partea primăriilor
Buget redus pentru Programul Anghel Saligny în 2026. Bolojan propune cofinanțare de 20% din partea primăriilor Premierul Ilie Bolojan a anunțat luni că bugetul alocat Programului „Anghel Saligny” pentru anul 2026 va fi semnificativ redus față de suma prevăzută în 2025. Șeful Executivului a subliniat că această diminuare este determinată de constrângerile bugetare și de […]
România riscă o criză economică majoră în lipsa unor soluții de restartare a economiei. Adrian Negrescu: ,,Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani”
România riscă o criză economică majoră în lipsa unor soluții de restartare a economiei. Adrian Negrescu: ,,Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani” Românii au început să tremure de teama prețurilor din iarna 2025-2026, cu toate că iarna nu și-a intrat încă în drepturi. Analistul economic Adrian Negrescu avertizează că vom […]
Ministrul Educației leagă învățământul profesional de analfabetismul funcțional și anunță reforme majore
Ministrul Educației leagă învățământul profesional de analfabetismul funcțional și anunță reforme majore Ministrul Educației, Daniel David, a atras atenția asupra percepțiilor greșite ale elevilor și părinților despre învățământul profesional și tehnic, subliniind că respingerea acestei filiere poate contribui la analfabetismul funcțional. Într-un comunicat oficial, ministrul a declarat: „Sper ca elevii să caute cu încredere această […]