Rămâi conectat

Curier Județean

”Oscar, şarpele hoinar” îi încurajează pe micuții din Alba Iulia să se deplaseze cu bicicleta sau pe jos, în Săptămâna Europeană a Mobilităţii

Publicat

în

oscar sarpele hoinarInformarea și campaniile de stimulare a utilizării mijloacelor de transport alternativ (altele decât mașina proprie) trebuie să înceapă de la vârste fragede astfel încât mai târziu copiii, să devină niște tineri responsabili și să contribuie activ la îmbunătăţirea permanentă a calităţii vieţii și a mediului înconjurător.

De aceea, odată cu începerea anului şcolar, 3 școli din Alba Iulia (Școala Vasile Goldiș, Ion Agârbiceanu și Școala Mihai Eminescu) cu un număr total de aproximativ 150 de copii din clasele I – IV, vor lua parte la Traffic Snake Game, o campanie creată pentru încurajarea elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice să adopte mersul pe jos, cu bicicleta, cu mijloacele de transport public sau să folosească în comun a aceleiaşi maşini atunci când se deplasează la şcoală. Este pentru prima oară când se organizează această campanie la nivel naţional în România, iar în paralel, se vor organiza campanii similare în alte 17 ţări europene.
În România, campania Traffic Snake Game va purta denumirea „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” şi va debuta în cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii. Jocul se va desfăşura în perioada 22 septembrie – 3 octombrie 2014, în 13 oraşe din România.

Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conştienţi de mediul înconjurător şi îşi dezvoltă aptitudini privind siguranţa în deplasare şi capacitatea de a anticipa acţiunile celorlalţi participanţi la trafic. În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului de exerciţiu fizic recomandat zilnic copiilor. Pe termen lung însă, campania ţinteşte spre generarea unei percepţii uşor de înţeles la nivelul copiilor, cu privire la ce înseamnă o comunitate sănătoasă, guvernată de libertatea de mişcare, de calitatea vieţii şi de independenţa faţă de mijloacele de transport motorizat.

Electrica Furnizare Discount

Reţeaua Traffic Snake Game a fost creată pentru a răspândi şi replica acest exemplu în Europa, 18 ţări fiind implicate în momentul de faţă în această iniţiativă. Principalul scop al reţelei este de a implementa campania TSG, de a extinde impactul acesteia şi de a disemina rezultatele şi experienţele participanţilor. Proiectul european Traffic Snake Game Network, implementat în România de Asociaţia OER, este co-finanţat în perioada 2014-2016, prin programul programul Intelligent Europe Energy, susținut în Alba Iulia de Primăria Municipiului, prin colaborarea directă și constantă cu OER și se desfășoară în școli cu acordul Inspectoratului Școlar Județean Alba.

Pentru a afla cum se pot alătura campaniilor viitoare, din anul școlar 2015-2016 şi pentru informaţii detaliate despre „OSCAR, ŞARPELE HOINAR”, școlile şi organizaţiile interesate pot contacta Asociaţia OER. Sau pot accesa site-urile: www.trafficsnakegame.eu/romania https://www.facebook.com/TrafficSnakeRomania

Municipalitatea Alba Iulia a făcut multe eforturi în ceea ce privește susținerea și promovarea permanentă a practicilor prietenoase cu mediul înconjurator, organizând campanii de conștientizare a populației municipiului asupra importanței respectării și protejării mediului înconjurător. În ultimii ani Primăria Municipiului Alba Iulia a făcut parte din echipa de implementare a mai multor proiecte finanțate de Comisia Europeană prin programul Intelligent Europe Energy. Proiecte precum: Conurbant, Cyclelogistics, Enclose. Aceste proiecte au urmărit să reducă energia folosită în transportul urban, să încurajeze renunţarea la autovehiculele motorizate şi folosirea mai multor biciclete în scopul deplasării dar și transportării de bunuri în centrele oraşelor.

Totodată Sala Unirii din Alba Iulia a găzduit, în zilele de 8 și 9 aprilie 2014, cea de-a patra ediţie a “Forumului pentru Mobilitate Durabilă şi Dezvoltare Metropolitană”, organizată de Club Metropolitan – Asociaţia pentru Mobilitate Metropolitană (AMM), cu sprijinul Uniunii Internaţionale de Transport Public (UITP), Asociaţia Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia (AIDA), Primăria Alba Iulia, STP Alba şi Zona Metropolitană Oradea.

Publicitate

Curier Județean

Șeful DSU, Raed Arafat, ADMITE magnitudinea actuală a pandemiei: „inclusiv DSP-ului”, să înțeleagă că „în situaţiile de dezastru acceptăm anumite devieri”

Publicat

în

Șeful DSU, Raed Arafat, ADMITE magnitudinea actuală a pandemiei: „Inclusiv DSP-ul”, să înțeleagă că „în situaţiile de dezastru acceptăm anumite devieri”

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a afirmat că trebuie să înţeleagă toată lumea, inclusiv Direcţia de Sănătate Publică faptul că în situaţii de dezastru ne adaptăm şi sunt acceptate anumite devieri, precizând că dacă vrem ca totul să meargă ca în vremuri normale înseamnă că nu ştim în ce situaţie ne aflăm.

Arafat a declarat, sâmbătă, într-o conferinţă de presă, că bolnavul este mai sigur într-o secţie ATI decât să stea ventilat la UPU.

Electrica Furnizare Discount

“Trebuie să înţeleagă foarte clar toată lumea, inclusiv DSP-ul, în situaţiile de dezastru ne adaptăm şi acceptăm anumite devieri, altfel, dacă vrem totul să funcţioneze ca în situaţia de normalitate înseamnă că noi nu ştim în ce situaţie ne aflăm. Dacă sunt motive care pot fi adaptate, care pot fi acceptate în situaţia în care ne aflăm acum, credeţi-mă că bolnavul este mult mai sigur într-o secţie de ATI decât să stea la UPU ventilat când vin şi alţi bolnavi din afară şi avem şi alţii de preluat. Aşa că orice soluţie care creşte capacitatea pentru a elibera pacienţii din unităţile de primiri urgenţă, pentru a putea să le preluăm către secţii ATI sau secţii cu oxigen, acest lucru trebuie făcut”, a precizat el.

sursa: ziare.com

Citește mai mult

Curier Județean

Încă TREI paturi ATI, suplimentate, pentru pacienții Covid, grav bolnavi, din județul Alba. Situația la nivel național

Publicat

în

Încă TREI paturi ATI, suplimentate, pentru pacienții Covid, grav bolnavi, din județul Alba. Situația la nivel național

La Spitalul Municipal Aiud, au fost suplimentate încă TREI paturi ATI, din rezerva operațională de 158 de paturi destinate pacienților de COVID-19.

În data de 16 octombrie 2021, conform datelor existente în aplicația alerte.ms, la nivel național există 1613 de paturi de ATI destinate pacienților COVID-19. În București sunt avizate de DSP 336 paturi de ATI pentru pacienții de COVID-19.

De asemenea, la nivel național există o rezervă operațională de 168 paturi ATI destinate pacienților de COVID-19. Aceste paturi sunt activate, în dinamică, acolo unde numărul pacienților ATI depășește capacitatea secțiilor principale. 1.739 paturi ATI sunt ocupate la nivelul întregii țări.

Electrica Furnizare Discount

La  nivel național, la acest moment, nu sunt paturi ATI libere, altele decât cele rezervate special pentru persoane cu anumite condiții medicale care sunt și confirmate cu SARS-COV-2.

Se lucrează în continuare pentru operaționalizarea și asigurarea personalului medical necesar pentru alte paturi ATI care vor fi disponibile în zilele următoare. Menționăm faptul că în procesul de operaționalizare a unor noi paturi ATI se pune accent pe cele destinate persoanelor care prezintă anumite condiții medicale și care sunt și confirmate cu SARS-COV-2 pentru că în aceste cazuri respectivii pacienți prezintă afecțiuni grave ce pot constitui comorbidități și sunt expuși unui risc mult mai mare.

Citește mai mult

Curier Județean

Cugir, oraș verde: Studiu de fezabilitate pentru implementarea transportului verde. Primăria a lansat licitația în valoare de peste 100.000 de lei

Publicat

în

Cugir, oraș verde: Studiu de fezabilitate pentru implementarea transportului verde. Primăria a lansat licitația în valoare de peste 100.000 de lei

Primăria orașului Cugir a lansat în SEAP o licitație pentru achiziția unor servicii, în cadrul proiectului „Servicii de întocmire SF pentru Dezvoltarea sistemului de mobilitate alternativ, public prin implementarea transportului verde în Cugir pe coridorul „Localitatea componentă Vinerea – zona rezidenţială Cindeni – localităţi componente zona de munte””. Valoarea totală estimată a investiției este de 131.932,78, fără TVA.

Realizarea investiţiilor propuse în oraşul Cugir este impusă de necesitatea de a realiza o infrastructură de transport public la standarde europene, astfel încât traficul în localitate să se desfăşoare în condiţii maxime de siguranţă şi confort.

Electrica Furnizare Discount

Realizarea obiectivului de investiţii „Dezvoltarea sistemului de mobilitate alternativ, public prin implementarea transportului verde in Cugir pe coridorul „Localitate Componenta Vinerea -zona rezidenţiala Cindeni – localitati componente zona de munte” în legătură cu care se solicită realizarea serviciilor de elaborare a documentaţiei tehnico-economice a fost selectat pentru finanţare în cadrul proiectului: Sprijin la nivelul Regiunii Centru pentru pregătirea de proiecte finanţate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile mobilitate urbană, regenerare urbană, centre de agrement/ baze turistice (tabere şcolare, infrastructură şi servicii publice de turism, inclusiv obiectivele de patrimoniu cu potenţial turistic şi infrastructură rutieră de interes judeţean, inclusiv variante ocolitoare şi /sau drumuri de legătură.

Prin acest proiect, se urmăreşte încurajarea achiziţionări si utilizării mjloacelor alternative si electrice de către populaţie, prin asigurarea infrastructurii necesare pentru alimentare cu carburanţi alternativi, urmărind dedieselizarea treptata si înlocuirea in trepte a motoarelor termice cu cele care utilizează energie verde conform directivei UE. In acest fel va fi posibila diminuarea poluări si a decarbonari in vederea creşterii calitatii aerului si implicit a calitatii vieţii, precum si descurajarea abandonului şcolar prin facilitarea accesului la şcoala al copiilor din mediul rural defavorizat de lipsa transportului.

Descrierea situaţiei actuale la nivelul Autorităţii Contractante

Activităţile care au fost derulate şi rezultatele care au fost obţinute la nivelul Autorităţii Contractante pentru realizarea obiectivului de investiţii pentru care se solicită realizarea documentaţiei tehnico-ecomomice în cadrul Contractului ce rezultă din această procedură sunt prezentate în prezentul caiet de sarcini.

Obiectivul general la care contribuie realizarea serviciilor

Dezvoltarea sistemului de transport public verde si susţinerea celui particular prin dezvoltarea parcului de autobuzele electrice si a zonei de deservire precum si a reţelei de puncte de alimentare cu carburanţi alternativi (curent electric) atat in perimetrul urban, cat si periurban.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare