Rămâi conectat
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Ştirea zilei

Ocupația de asistent personal profesionist: Cum poți deveni unul și ce condiții trebuiesc îndeplinite. Precizările DGASPC Alba

Ziarul Unirea

Publicat

în

PSD - Alegeri Parlamentare 2024

Ocupația de asistent personal profesionist: Cum poți deveni unul și ce condiții trebuiesc îndeplinite. Precizările DGASPC Alba

USR - Alegeri Parlamentare 2024

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba (DGASPC Alba) dorește să aducă la cunoștință publicului unele clarificări importante în legătură cu procesul de atestare și calificare a asistenților personali profesioniști. Acest demers vine în contextul crescutului interes manifestat de către indivizii interesați de acest subiect.

Pentru a deveni un asistent personal profesionist certificat, este esențial să obții sau să deții un certificat de calificare sau de competențe profesionale emis de către un furnizor acreditat de formare profesională în acest domeniu.

DGASPC Alba nu are statutul de furnizor acreditat de formare profesională și, ca urmare, nu organizează cursuri de calificare pentru ocupația de asistent personal profesionist.

Cum poți deveni un asistent personal profesionist: prevederile legale
Conform Legii nr. 448 din 6 decembrie 2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, articolul 45, alin. 1 și 1^1, se stabilește că:

„(1) Adultul cu handicap grav sau accentuat care nu realizează venituri sau realizează venituri de până la nivelul salariului mediu pe economie poate beneficia de îngrijirea și protecția unui asistent personal profesionist, în baza evaluării nevoilor individuale.
(1^1) Îngrijirea și protecția persoanei adulte cu handicap grav sau accentuat se asigură de către asistentul personal profesionist, altul decât soțul, soția sau rudele în linie dreaptă.

Ce presupune statutul de asistent personal profesionist

Diferența principală dintre un asistent personal și un asistent personal profesionist constă în faptul că acest din urmă furnizează servicii de îngrijire și protecție pentru adulții cu handicap grav sau accentuat în propriul lor domiciliu, ținând cont de nevoile individuale ale acestora.

„Acordarea de îngrijire și protecție pentru persoanele adulte cu handicap grav sau accentuat de către asistenții personali profesioniști reprezintă un serviciu social esențial pentru prevenirea instituționalizării sau pentru dezinstituționalizare”, conform Hotărârii Guvernului nr. 548/2017, care reglementează condițiile și procedurile de obținere a atestatului.

Documente necesare pentru obținerea atestatului de asistent personal profesionist

Pentru a solicita atestarea ca asistent personal profesionist, trebuie să înaintezi o cerere însoțită de următoarele documente:

Copii ale actelor de stare civilă;
Copia certificatului de calificare sau a certificatului de competențe profesionale ca asistent personal profesionist (eliberat de un furnizor acreditat de formare profesională);
Copia actului care atestă absolvirea învățământului gimnazial, în conformitate cu prevederile legale în vigoare la momentul absolvirii;
O scurtă prezentare personală și a persoanelor cu care locuiești, în care să fie specificate numele, prenumele, data nașterii și gradul de rudenie sau tipul de relație cu solicitantul, precum și acordul fiecărei persoane adulte cu care locuiești pentru activitatea pe care urmează să o desfășoare asistentul personal profesionist;
Adeverințe medicale privind starea de sănătate, eliberate de medicul de familie, atât pentru solicitant, cât și pentru persoanele cu care locuiește;
Copia actului de proprietate/coproprietate sau a contractului de închiriere sau comodat al locuinței, pentru o perioadă de minimum 3 ani, cu o cameră separată destinată persoanei sau persoanelor care urmează a fi îngrijite;
Declarație autentică din partea coproprietarului/coproprietarilor sau a proprietarului, în cazul închirierii sau comodatului, privind acordul pentru desfășurarea activității de asistent personal profesionist;
Cazierul judiciar și certificatul de integritate comportamentală pentru solicitant și persoanele cu care acesta locuiește.

Pentru informații suplimentare privind furnizorii de formare profesională autorizați, vă puteți adresa Secretariatului Tehnic al Comisiei de Autorizare a județului Alba, care activează în cadrul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Alba. Acesta poate fi contactat la adresa: municipiul Alba Iulia, str. Nicolae Titulescu nr. 10B, județul Alba, telefon 0258-812 736.

De asemenea, puteți obține informații suplimentare cu privire la condițiile de atestare, drepturile și obligațiile asistentului personal profesionist prin vizitarea sediului Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba din Alba Iulia, B-dul 1 Decembrie 1918 nr. 68, județul Alba, la Serviciul Management de caz pentru persoane adulte cu dizabilități și monitorizare servicii sociale, sau sunând la numărul de telefon 0258-818 266, interior 203, în intervalul orar 8.00-16.00, de luni până vineri. De asemenea, puteți trimite întrebări prin email la adresa: [email protected].


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

VIDEO | Recepția lucrărilor la Transapuseana, cel mai scump drum județean din România, se va realiza în 25 noiembrie 

Bera Larisa

Publicat

în

VIDEO | Recepția lucrărilor la Transapuseana, cel mai scump drum județean din România, se va realiza în 25 noiembrie Procedurile birocratice legate de recepția lucrărilor la drumul județean DJ 107 I, cunoscut sub numele de „Transapuseana” au fost soluționate, urmând ca recepția oficială să fie făcută în data de 25 noiembrie 2024, potrivit declarațiilor vicepreședintelui […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea