Rămâi conectat

Actualitate

O nouă TAXĂ AUTO va intra în vigoare între 1 ianuarie şi 31 martie 2019, care nu va fi doar pentru norma de poluare

Publicat

în

Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a declarat, joi, că o nouă taxă auto va intra în vigoare de la 1 ianuarie – 31 martie 2019, urmând să fie nu doar o taxă pe norma de poluare, ci se vor lua în calcul şi capacitatea cilindrică, dar şi alte componente ale maşinilor.

Forma finală a unei noi taxe de poluare va fi găsită până la sfârşitul lui 2018, iar de la începutul anului viitor vom şti exact ceea ce avem de făcut, poate cu o perioadă de tranziţie până la 31 martie 2019, a declarat, joi seara, vicepremierul şi ministru al Mediului, Graţiela-Leocadia Gavrilescu.

„Eu am pus termen – şi atunci când îmi pun termen mi-am luat angajamentul, şi o şi fac – ca undeva până la sfârşitul anului să găsim forma finală (a taxei de poluare – n. r.), ca la începutul anului viitor să ştim exact ceea ce avem de făcut, cum gândim proiectele de mediu. Poate de la 1 ianuarie, poate cu o perioadă de tranziţie până la 31 martie, aşa cum ne-am obişnuit, ca lumea să poată să se acomodeze – şi aşa este normal -, iar comunicarea noastră către cetăţeni este că trebuie să fie foarte bine făcută”, a susţinut ministrul Mediului, la Antena 3.

Electrica Furnizare Discount

Ea a spus că la noua taxă de poluare specialiştii care lucrează iau în calcul nu numai norma de poluare, capacitatea cilindrică, ci toate componentele „ca să nu avem niciun fel de problemă”.

De asemenea, noua taxă va avea la bază studii şi măsurători făcute de Agenţia Naţională de Protecţia Mediului, de Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar şi cu ajutorul specialiştilor din industria autovehiculelor şi de la RAR.

„Îmi doresc să nu mai existe pe drumurile patriei atât de multe maşini aduse din afară care poluează mult peste norme, care au norme de poluare 2, 3 sau 4. Cum este şi la plata deşeului pe care tu îl produci un tarif de salubrizare, aşa este şi în domeniul acesta de poluare: poluatorul plăteşte. Noi nu ne dorim şi nu vom scoate o taxă, să spunem de poluare, noi ne dorim ca acela care poluează să poată să plătească o contribuţie, dar să fim siguri că această contribuţie este elaborată aşa cum trebuie. Ea trebuie să aibă la bază nu numai studii şi măsurători făcute cu ajutorul colegilor mei de la Agenţia Naţională de Protecţia Mediului sau studii asupra impactului sănătăţii făcute de către Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar trebuie să avem alături de noi şi specialiştii din industria autovehiculelor şi de la RAR şi cei din domeniul punerii în circulaţie a unui astfel de autovehicul care poate să îngreuneze traficul rutier. Este un cumul de factori care trebuie să concludă şi să găsim un optim, astfel încât să nu avem nicio fisură şi, în acelaşi timp, românul să înţeleagă că trebuie să plătească o astfel de contribuţie, pentru ce o face şi care sunt motivele şi să te stimuleze. Când statul te ajută şi îţi dă astfel de ecobonusuri şi astfel de prime de casare (în cadrul Programelor ‘Rabla’ şi ‘Rabla Plus’ – n. r.), care te ajută să poţi să îţi reînnoieşti propriul tău parc, între ghilimele, şi să poţi să îţi aduci în propria ta gospodărie o maşină nouă, atunci de ce să nu o faci? Specialiştii au luat în calcul nu numai norma de poluare, capacitatea cilindrică, toate componentele, ca să nu avem niciun fel de problemă”, a explicat Gavrilescu.

Întrebată de ce se restituie banii atât de greu cetăţenilor care au plătit taxa auto după ce aceasta a fost anulată şi de ce sunt atât de multe cozi în toată ţara, ea a răspuns că s-a restituit deja o sumă de 850 de milioane de lei şi mai urmează alte 700 de milioane de lei, iar „acele cozi nu sunt peste tot, în toată ţara, ci doar la anumite ghişee”.

„Noi am avut o Hotărâre de Guvern şi, aşa cum am reuşit să programăm plăţile pentru cele 5 taxe care au fost înaintea timbrului de mediu şi inclusiv pentru darea în plată, acum de la 1 septembrie a timbrului de mediu, noi deja am plătit 850 de milioane de lei până la ora actuală. Urmează să fie date în plată odată cu aprobarea şi a bugetului pentru încă 700 de milioane. (…) Eu cred că s-au creat acele cozi nu peste tot, în toată ţara, ci la anumite ghişee, unde poate că lumea nu a ştiut unde să se ducă şi a ştiut drumul drept, cel din centru. Noi, când am venit la Guvernare, am şi adoptat o HG şi am pus-o în operă pentru restituirea acestor bani. În schimb, pe guvernarea trecută, pentru că eu nu pot să nu fac referire la lucrul acesta, ca românul să fie bine informat, în 2016 dacă se emitea un singur ordin de ministru se puteau rezolva multe dintre probleme. Eu de multe de ori am crezut că doar comoditatea unui ministru este cea care a dus la o lipsă de performanţă a managementului persoanei respective. Nu. Eu cred că a fost rea-voinţă”, a adăugat Gavrilescu.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.

Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.

Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.

Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

Sursa Agerpres

Publicitate

Actualitate

Angela Băruță, Inspector Școlar Adjunct al IȘJ Alba, a trecut la cele veșnice. Profesorul decorat cu Ordinul „Meritul pentru Învăţământ“ în grad de comandor

Publicat

în

Angela Băruță, Inspector Școlar Adjunct al IȘJ Alba, a trecut la cele veșnice. Profesorul decorat cu Ordinul „Meritul pentru Învăţământ“ în grad de comandor

„Profund îndurerați am aflat de trecerea neașteptată la cele veșnice a celei care a fost Prof. Angela Băruța, Inspector Școlar General Adjunct al IȘJ Alba. În aceste clipe de adâncă tristeţe aducem omagiul și recunoștința noastră pentru OMUL si pentru DASCĂLUL , Angela Băruța, un model de optimism, dăruire, entuziasm și implicare! Drum lin spre cer și odihnă veșnica în Împărăția lui Dumnezeu! Deși nu există cuvinte care să aline durerea familiei transmitem compasiunea noastră în aceste momente dificile! Sincere condoleanţe!” , transmite  colectivul IȘJ Alba.

Ordinul „Meritul pentru Învăţământ“ în grad de comandor

Angela Băruţă a fost profesor de istorie nu mai puţin de 39 de ani. După absolvirea Facultăţii de Istorie din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj Napoca, în 1968, a devenit profesor de istorie la Şcoala din Şard. „Cea mai mare realizare acolo a fost că am reuşit să facilităm într-o şcoală de sat condiţii întâlnite înainte de 1989 doar în şcolile reprezentative de la oraş “, a declarat Angela Băruţă, care a predat istoria şi la alte două şcoli din Alba Iulia: şcoala nr. 9 şi Colegiul Apulum.

Electrica Furnizare Discount

Timp de trei ani a fost inspector şcolar responsabil cu evidenţa personalului didactic, iar între 2001-2005 a condus Inspectoratul Şcolar Alba, ca inspector şcolar general adjunct. Rezultatele profesionale i-au adus Diploma de Excelenţă din partea Ministerului Educaţiei, Ordinul «Meritul pentru Învăţământ» în grad de comandor, iar pentru promovarea învăţământului preuniversitar din Alba i-a fost înmânată Diploma de fidelitate din partea Inspectoratului Şcolar.

Citește mai mult

Actualitate

Rețea de canalizare pluvială pe 3 străzi din Micești: Aprobarea cererii de finanțare și a devizului general pe masa consilierilor locali

Publicat

în

Rețea de canalizare pluvială pe 3 străzi din Micești: Aprobarea cererii de finanțare și a devizului general pe masa consilierilor locali

Consilierii locali ai municipiului Alba Iulia vor avea de votat în ședința ordinară din 28 octombrie, aprobarea cererii de finanțare și a devizului general estimativ pentru proiectul „Rețea de canalizare pluvială pentru descărcarea canale colectoare HC762 și HC1134 din localitatea Micești, Municipiul Alba Iulia în emisarul natural Ampoi”

Proiectul are drept scop realizarea unei rețele de canalizare pluvială de-a lungul străzilor Măgurei, Azuga și Dorna, aflate în domeniul public al Municipiului Alba Iulia.

Oportunitatea investiției este justificată de faptul că în prezent în localitatea Micești se află in desfășurare lucrările de execuție pentru reabilitarea canalului colector HC762. Acest colector rezolvă doar punctual problema preluării apelor pluviale de pe versanții dealului Mamut situat în partea de vest a localității Micești.

Electrica Furnizare Discount

O altă problemă o reprezintă starea actuală a canalului colector HCl134 care asigura scurgerea apelor pluviale din zona străzii Măgurei și pând în zona străzii Drăgășani, traseul acestui colector fiind printre proprietăți private, iar din punct de vedere structural acesta este colmatat sau acoperit cu anexe gospodărești pe anumite porțiuni.

În timpul ploilor abundente apele se scurg pe platforma drumului, în grădini și locuințe ceea ce duce la formarea noroaielor, gropilor, bălților și inundarea subsolurilor.

Strada Măgurei este parțial amenajată, pe o lungime de 285 m de la Strada Scărișoara și până la intersecția cu strada Topliței. De aici și până la intersecția cu strada Doma, pe o lungime de 143 m, strada Măgurei este neamenajata, cu suprastructură din pietriș, balast și pământ.

Strada Azuga, în lungime de 390 m, este neamenajată cu suprastructură în principal din pământ.

Strada Doma, pe o lungime de 200m, de la intersecția cu strada Azuga și până la râul Ampoi este, de asemenea, neamenajată cu suprastructură din pământ.

Terenul pe care se va dezvolta obiectivul are suprafața plană, fără urme de alunecare sau degradare, care permite amenajări facile pentru accese și circulații in condiții de siguranță.

Străzile Măgurei, Azuga și Doma sunt parțial echipate din punct de vedere tehnico-edilitar, respectiv apa, canalizare, energie electrică, rețea de gaze.

Rețeaua de canalizare pluvială propusă preia apele pluviale din canalul colector HC762 din zona străzii Măgurei, intersectează canalul colector HC1134 preluând și din acesta apele pluviale, și deversează în emisarul natural râul Ampoi. Prin realizarea obiectivului se urmărește creșterea și îmbunătățirea caracteristicilor de captare și scurgere a apelor pluviale, în acest fel degrevându-se de debite serioase de apă pluvială zona joasă din localitatea Micești. Nerealizarea acestei rețele conduce la inundarea a zonei de intersectie a străzilor Zăvoi și Drăgășani si alte imobile situate la o cota mai joasa in localitatea Micesti.

Se vor avea în vedere în principal următoarele:

– decantor amplasat în zona din spatele bisericii ortodoxe din Micești, pentru colectarea aluviunilor, și prevenirea colmatării rețelei de canalizare.
– canal din beton acoperit cu dale pe strada Măgurei cu o lungime de cca 200 m, de la canalul colector HC762 la canalul colecor HC1134.
– canalizare pluvială montată subteran, în lungime de 800 m, care preia apele din canalul din beton acoperit transportându-le și deversând în emisarul natural râul Ampoi, de-a lungul străzilor Măgurei, Azuga și Doma. Diametrul și materialul rețelei de canalizare se vor stabili de către proiectant, având la bază studiul hidrologic și breviarul de calcul cu modelarea și calculul hidraulic.
– deversor în râul Ampoi, dotat cu vana stăvilar acționată electric și sistem de închidere automată la creșterea nivelului în râul Ampoi peste cota de siguranță calculată de proiectant.

Citește mai mult

Actualitate

Apel la vaccinare lansat de Președintele României: „Spitalele sunt arhipline, medicii lucrează non-stop, nu mai sunt locuri la ATI. Vorbim de o catastrofă”

Publicat

în

Apel la vaccinare lansat de Președintele României: „Spitalele sunt arhipline, medicii lucrează non-stop, nu mai sunt locuri la ATI. Vorbim de o catastrofă”

Președintele Klaus Iohannis a transmis un mesaj, sâmbătă, prin intermediul paginii sale de Facebook. Șeful statului spune că România se confruntă cu o catastrofă, „spitalele sunt arhipline, medicii lucrează non-stop, iar locuri la ATI nu mai sunt disponibile”, și îndeamnă din nou la vaccinare anti-Covid.

„Spitalele sunt arhipline, medicii, personalul medical lucrează non-stop, locuri la terapie intensivă nu mai sunt disponibile. Vorbim despre o catastrofă, o situație disperată în care am primit deja sprijin de la opt state europene”, spune președintele.

Electrica Furnizare Discount

Klaus Iohannis i-a îndemnat din nou pe români să se imunizeze împotriva SARS-CoV-2.

„Avem ajutor din toate părțile, dar nimeni nu poate să se vaccineze în locul nostru, asta trebuie să o facem noi! Nu există altă soluție decât vaccinarea și trebuie să fim serioși și să acceptăm acest lucru. Dragi români, mergeți și vă vaccinați, să nu ajungeți la spital, să nu dați boala mai departe, să terminăm odată cu această pandemie. În toate statele din vestul Europei, pandemia a fost domolită prin vaccinare”, a conchis șeful statului, în postarea sa pe Facebook.

Potrivit ultimei raportări, de vineri, în 24 de ore au fost înregistrate peste 15.000 de cazuri noi de infectare cu coronavirus, iar 448 de pacienți au murit. 1.848 persoane sunt internate la ATI.

sursa: digi24.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare