Rămâi conectat

Ştirea zilei

O nouă industrie, pe cale de a se naște: La ce preț s-ar putea ajunge pentru reconversia unei mașini clasice în una electrică

Ioana Oprean

Publicat

în

O nouă industrie, pe cale de a se naște: La ce preț s-ar putea ajunge pentru reconversia unei mașini clasice în una electrică

Viitorul nostru sunt mașinile electrice, însă electrificarea ar putea însemna trecutul pentru industrie întreagă. Acest trend al electrificării ar putea aduce o nouă nișă, industria pentru conversia mașinilor vechi, care se dezvoltă pe mai multe etaje, de la servicii de bază, pentru mașini de volum, până la oferte pentru segmentul premium, în valoare de sute de mii de euro.

Peste tot în Europa și în Statele Unite apar companii care transformă modele clasice în mașini electrice curate. Trecerea la tehnologia electrică oferă jucătorilor mici o nișă de oportunități. În acest proces, unele companii de conversie electrică reînvie mașinile clasice din anii 1960 pentru a fi conduse în orașe unde sunt restriciții de viteză sau interdicții legate de poluare.

Există aproximativ 5 milioane de mașini clasice doar pe piața americană.

La nivel global, sunt 2 miliarde de mașini cu motare cu ardere internă.

Pentru mașini de colecție, mărci premium, se poate ajunge și la un cost de un milion de euro.

„Am decis să reproiectăm și să refabricăm mașini clasice. Practic, destructurăm mașinile în fabrica în care ne aflăm astăzi, iar apoi restaurarea este completă, de la piuliță și șurub. Nu este doar o conversie. Este readucere a vehiculului la stadiul de nou și chiar mai mult de atât”, a declarat David Lorenz, CEO al unei astfel de companii.

Sunt furnizorii de servicii pentru mașini rare, pe de o parte. Apoi, sunt firme precum compania franceză Transition-One, care oferă kituri simple pentru a electrifica modele de masă precum Fiat 500. Astfel, mașinile ieftine pot fi modernizate în patru ore pentru mai puțin de 8.000 de euro, ba chiar sub 5.000, dacă există o subvenție de stat.

Ceea ce aceste firme au în comun este o căutare unor noi modalități de a-și extinde operațiunile – fie prin „kit-uri” de conversie a mașinilor vechi, de volum, oferite utilizatorilor , fie prin colaborări cu producătorii de autovehicule, cărora le oferă direct serviciile.

Start up-ul britanic Lunaz a făcut un pas suplimentar – merge către vehiculele comerciale. A strâns bani printr-o rundă de finanțare privată, la care a participat și David Beckham, iar acum construiește o nouă fabrică aproape de Silverstone pentru a transforma anual peste 1.000 de camioane de gunoi echipate cu motoare diesel în modele cu propulsie electrică. Compania caută în prezent locații pentru o fabrică în Statele Unite și una în Europa continentală.

„Trebuie să ieșim din acest ciclu vicios de înlocuire, în care aruncăm la gunoi lucruri care încă mai au valoare în ele. E cazul mașinilor, de cele mai multe ori, când de fapt motivul abandonului poate fi mărunt. Reparația poate fi facilă și trebuie să ne schimbăm metalitatea, pentru că mașinile noi implică o cantitate uriașă de dioxid de carbon eliberată în atmosferă în tot procesul de fabricație, a caroseriei, șasiului și toate acele componente mari”, arată Jon Hilton, directorul Lunaz.

Industria auto este într-un punct de cotitură prin tranziția la noi forme de propulsie. Iar mișcările din piață seamănă mult cu începutul secolului XX, când sute de firme au încercat să producă mașini. Acum avem sute de noi firme care anunță că vor produce mașini electrice. La fel, e inflație de companii care oferă servicii de conversie. Însă lecția secolului trecut este că nu toți vor reuși. Sita competitivității a fost deasă acum o sută de ani. Va fi la fel și acum.

Sursa: digi24.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

VIDEO | Nu e doar o femeie în uniformă: Locotenent Olguța Bodnar, comandant de companie – „Nu, nu m-am simțit absolut niciodată discriminată.” Lecția ei de curaj și profesionalism

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Nu e doar o femeie în uniformă: Locotenent Olguța Bodnar, comandant de companie – „Nu, nu m-am simțit absolut niciodată discriminată.” Lecția ei de curaj și profesionalism Locotenent Bodnar Olguța Mihaela, comandant de companie în cadrul Batalionului 136 Geniu „Apulum” din Alba Iulia, este un exemplu de perseverență și profesionalism în cadrul armatei române. Cariera […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

Modernizarea drumului forestier Barajul Oașa – Poarta Raiului, care face legătura între DN 67C Transalpina și zona turistică din Munții Șureanu: Se caută soluții de finanțare pentru reparea celor peste 15 km

Ioana Oprean

Publicat

în

Modernizarea drumului forestier Barajul Oașa – Poarta Raiului, care face legătura între DN 67C Transalpina și zona turistică din Munții Șureanu: Se caută soluții de finanțare pentru reparea celor peste 15 km Primăria Șugag caută, alături de partenerii săi instituționali, soluții de finanțare pentru modernizarea drumului forestier Barajul Oașa – Poarta Raiului, care face legătura […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

Angajări la Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia: Șapte posturi disponibile pentru medici în diverse specialități

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Angajări la Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia: Șapte posturi disponibile pentru medici în diverse specialități Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia organizează, în conformitate cu prevederile O.M.S. nr. 166/2023 cu modificările și completările ulterioare, concurs pentru ocuparea urmatoărelor posturi contractual vacante: – 1 post contractual vacant de medic specialist confirmat în specialitatea pediatrie cu […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea