Noi reguli pentru Inspecția Tehnică Periodică a mașinilor și amenzi între 1.000 şi 5.000 de lei
Executivul a adoptat noi reguli pentru Inspecția Tehnică Periodică (ITP) a mașinilor, iar potrivit acestora vor fi trei tipuri de deficiențe pentru autovehicule. De asemenea, crește și cuantumul amenzilor pentru șoferii care circulă cu vehicule necorespunzătoare.
”Au fost adoptate o serie de modificări şi completări ale cadrului general de organizare şi funcţionare a sistemului de inspecţie tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România. E vorba în speţă despre o adaptare a acestor regulamente la o serie de directive europene. O noutate care este introdusă se referă la clasificarea defecţiunilor constatate cu prilejul inspecţiei tehnice periodice, defecţiuni care vor fi încadrate în funcţie de grade de risc asupra siguranţei rutiere, dar şi de impactul asupra mediului”, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Alina Petrescu, potrivit Știri.tvr.ro.
Potrivit proiectului de lege care a primit aprobarea Guvernului, vor fi trei grade – deficiențe minore, deficiențe majore și deficiențe periculoase. Pentru mașinile care nu trec de inspecție, din cauza unor deficiențe majore sau periculoase, va fi necesară o nouă verificare în termen de cel mult 30 de zile. Modificările urmează să fie detaliate printr-un ordin al Ministrului Transporturilor.
Proiectul de lege adoptat joi de Executiv modifică Ordonanţa Guvernului 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică, conform unui comunicat al Guvernului, scrie Bugetul.ro.
Potrivit sursei citate, lista faptelor considerate contravenţii a fost extinsă, cuantumul amenzilor aplicate fiind între 1.000 şi 5.000 de lei.
„Astfel, pe lângă faptele penalizate conform reglementărilor actuale, se vor considera contravenţii efectuarea ITP în staţii care nu deţin autorizare pentru categoria în care se încadrează vehiculul inspectat, nerespectarea metodologiei, a procedurilor ori a fluxului tehnologic comunicat de RAR cu ocazia autorizării, atestarea ca bun de circulaţie a unui vehicul care nu a fost prezentat în staţia de inspecţie tehnică, precum şi efectuarea ITP la vehiculele care prezintă modificări ale caracteristicilor din cartea de identitate a vehiculului fără ca modificările să fi fost înscrise în documentele respective”, se arată în comunicat.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Economia României se îndreaptă către prăpastie și bugetul aproape de insolvență. Economist: ”Mulți nici nu sunt conștienți ce tsunami economic îi va lovi”
Economia României se îndreaptă către prăpastie și bugetul aproape de insolvență. Economist: ”Mulți nici nu sunt conștienți ce tsunami economic îi va lovi” Economistul Radu Georgescu este de părere că indiferent cu cine vor vota, românii trebuie să se pregătească pentru tsunamiul economic care îi va lovi în curând, economia României îndreaptându-se către prăpastie. ”Principalul […]
Alin Tomuș, sociolog: Prezența la urne va depăși 60%. Fractura din societate e însă majoră și vom avea nevoie de foarte multă inteligență pentru a depăși momentul
Alin Tomuș, sociolog: Prezența la urne va depăși 60%. Fractura din societate e însă majoră și vom avea nevoie de foarte multă inteligență pentru a depăși momentul Sociologul albaiulian Alin Tomuș anticipează că prezența la urne va depăși 60% în turul 2 al alegerilor prezidențiale 2025. „În contextul alegerilor de duminică, 18 mai 2025 există […]
Vor pleca multinaționalele din România și se vor naționaliza firmele dacă iese George Simion președinte? Ce spune economistul Radu Georgescu
Vor pleca multinaționalele din România și se vor naționaliza firmele dacă iese George Simion președinte? Ce spune economistul Radu Georgescu Economistul Radu Georgescu a explicat într-o postare pe rețelele de socializare care este opinia sa în ceea ce privește principalele îngrijorări ale românilor. „Vreau o țară ca afară! Să nu mă tragă nimeni pe sfoară! […]