Ministrul Finanțelor, despre cauza pentru care România nu are mai multe autostrăzi: „Nu este un motiv anume, este un cumul de motive”
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor, a explicat faptul că România nu a reușit construcția mai multor autostrăzi, într-un ritm susținut, dintr-un cumul de motive, fiind o chestiune de stabilitate, viziune și negociere.
„Nu este un motiv anume, este un cumul de motive (de ce România nu a reuşit să construiască autostrăzi într-un ritm susţinut – n.r.). Este o chestiune de stabilitate, în al doilea rând o chestiune de viziune asupra domeniului, în al treilea rând o chestiune de negociere, modul în care îţi negociezi proiectele şi le planifici. Infrastructura se planifică. În infrastructură lucrurile se planifică pe 5, pe 10, pe 20 de ani. Obiectivele odată stabilite se menţin. Nu poţi să îţi schimbi părerea de la un an la altul sau din patru în patru ani despre ceea ce vrei să finanţezi.
Ideea de a avea o predictibilitate a stat la baza existenţei unui masterplan, Ştiţi foarte bine că în anul 2012 an terminat proiectul de masterplan iniţial. Am lucrat la acest proiect un an de zile în ideea de a avea o viziune clară asupra ceea ce vrem să finanţăm pe termen lung, iar această viziune clară să nu fie viziunea unui ministru sau a unui guvern, să fie viziunea naţională agreată de către toţi factorii politici astfel încât lucrurile să nu se mai schimbe de la un guvern la altul”, a spus Alexandru Nazare, la conferinţa online „Upgrade România – investiţiile, colacul de salvare al economiei”, organizată de DC News, întrebat fiind de ce România nu a reuşit să construiască autostrăzi într-un ritm susţinut.
El a precizat că, dacă ne ne uităm la marile proiecte, este de remarcat faptul că autostrada Sibiu – Piteşti a demarat „şi nu a fost uşor”.
„Ştiţi foarte bine ce discuţii am avut în timpul anului trecut cu Comisia Europeană pentru a agrea finanţarea. Au fost foarte multe probleme legate de prezentarea proiectului, explicarea proiectului, pentru că maturizarea unui proiect durează.
Etapele sunt foarte complicate. Nu doar procedura de achiziţie în sine, pentru că procedura de achiziţie e completată de o procedură de aprobare a finanţării. Ce am reuşit anul trecut să aprobăm această finanţare, după cum ştiţi, şi inclusiv achiziţiile pe loturile 1 şi 5 au demarat. Lucrările au demarat şi uitaţi că pe lotul 5 avem chiar progrese importante”, a menţionat Alexandru Nazare, potrivit Agerpres.
Sursa: economedia.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Benzina, motorina și gazul metan s-ar putea scumpi: Taxa pe dioxid de carbon, motivul principal. Când ar urma să intre în vigoare noile prețuri
Benzina, motorina și gazul metan s-ar putea scumpi: Taxa pe dioxid de carbon, motivul principal. Când ar urma să intre în vigoare noile prețuri Prețurile carburanților și al gazului metan vor crește din 2028, potrivit expertului în politici climatice, Constantin Postoiu, care a explicat într-o emisiune televizată că schimbările posibile atunci când va intra în […]
RCA obligatoriu pentru trotinete și biciclete electrice începând de astăzi. Amenzi de până la 2.000 de lei pentru cei care nu respectă legea
RCA obligatoriu pentru trotinete și biciclete electrice începând de astăzi. Amenzi de până la 2.000 de lei pentru cei care nu respectă legea Noi reguli pentru asigurarea RCA au intrat în vigoare de astăzi, 13 decembrie 2025, aducând sancțiuni concrete pentru cei care nu respectă legea. Nerespectarea obligației de a avea o poliță RCA valabilă […]
Fără taxe pe contribuțiile persoanelor vulnerabile îngrijite de ONG-uri. Proiect de lege
Fără taxe pe contribuțiile persoanelor vulnerabile îngrijite de ONG-uri. Proiect de lege Un nou proiect de lege depus la Parlament prevede ca toate contribuțiile achitate de beneficiarii sistemului de asistență socială să poată fi utilizate integral pentru furnizarea și îmbunătățirea acestor servicii. Măsura vizează fondurile provenite de la persoane cu dizabilități, vârstnici îngrijiți în centre […]