Ministrul Finanțelor, despre cauza pentru care România nu are mai multe autostrăzi: „Nu este un motiv anume, este un cumul de motive”
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor, a explicat faptul că România nu a reușit construcția mai multor autostrăzi, într-un ritm susținut, dintr-un cumul de motive, fiind o chestiune de stabilitate, viziune și negociere.
„Nu este un motiv anume, este un cumul de motive (de ce România nu a reuşit să construiască autostrăzi într-un ritm susţinut – n.r.). Este o chestiune de stabilitate, în al doilea rând o chestiune de viziune asupra domeniului, în al treilea rând o chestiune de negociere, modul în care îţi negociezi proiectele şi le planifici. Infrastructura se planifică. În infrastructură lucrurile se planifică pe 5, pe 10, pe 20 de ani. Obiectivele odată stabilite se menţin. Nu poţi să îţi schimbi părerea de la un an la altul sau din patru în patru ani despre ceea ce vrei să finanţezi.
Ideea de a avea o predictibilitate a stat la baza existenţei unui masterplan, Ştiţi foarte bine că în anul 2012 an terminat proiectul de masterplan iniţial. Am lucrat la acest proiect un an de zile în ideea de a avea o viziune clară asupra ceea ce vrem să finanţăm pe termen lung, iar această viziune clară să nu fie viziunea unui ministru sau a unui guvern, să fie viziunea naţională agreată de către toţi factorii politici astfel încât lucrurile să nu se mai schimbe de la un guvern la altul”, a spus Alexandru Nazare, la conferinţa online „Upgrade România – investiţiile, colacul de salvare al economiei”, organizată de DC News, întrebat fiind de ce România nu a reuşit să construiască autostrăzi într-un ritm susţinut.
El a precizat că, dacă ne ne uităm la marile proiecte, este de remarcat faptul că autostrada Sibiu – Piteşti a demarat „şi nu a fost uşor”.
„Ştiţi foarte bine ce discuţii am avut în timpul anului trecut cu Comisia Europeană pentru a agrea finanţarea. Au fost foarte multe probleme legate de prezentarea proiectului, explicarea proiectului, pentru că maturizarea unui proiect durează.
Etapele sunt foarte complicate. Nu doar procedura de achiziţie în sine, pentru că procedura de achiziţie e completată de o procedură de aprobare a finanţării. Ce am reuşit anul trecut să aprobăm această finanţare, după cum ştiţi, şi inclusiv achiziţiile pe loturile 1 şi 5 au demarat. Lucrările au demarat şi uitaţi că pe lotul 5 avem chiar progrese importante”, a menţionat Alexandru Nazare, potrivit Agerpres.
Sursa: economedia.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Japonia va avea TVA zero pentru combustibili și energie din 2026, la o inflație de 3%. Economist: ,,România are inflația 10%, iar Guvernul „ne ajută” la anul cu un potop de creșteri de taxe”
Japonia va avea TVA zero pentru combustibili și energie din 2026, la o inflație de 3%. Economist: ,,România are inflația 10%, iar Guvernul „ne ajută” la anul cu un potop de creșteri de taxe” Primul Ministru al Japoniei a anunțat că va face în 2026 TVA zero pentru combustibili și energie pentru a ajuta populația, […]
Tăierile de copaci din intravilanul orașelor, pedepsite cu închisoare. Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor: ,,O veste bună”
Tăierile de copaci din intravilanul orașelor, pedepsite cu închisoare. Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor: ,,O veste bună” Vor fi încadrate ca infracțiuni tăierile ilegale din parcuri, potrivit Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, care a transmis că proiectul de ordonanță a fost pus în transparență decizională. Citește și: Reguli noi pentru capitalul social și […]
Costuri mai mari pentru încălzire în iarna 2025-2026. Ajutorul pentru populație: Nu este corespunzător după creșterile de preț
Costuri mai mari pentru încălzire în iarna 2025-2026. Ajutorul pentru populație: Nu este corespunzător după creșterile de preț Pentru iarna anului 2025-2025, costurile cu încălzirea au crescut simțitor pentru anumite forme de energie. Ajutoarele pentru încălzirea locuinței au rămas la același nivel ca anul trecut, ceea ce face ca mulți oameni să nu își poată […]