Mașinile cu motor mic, nu vor avea impozitul majorat – nou proiect al Codului Fiscal

masini_in_traficSurse oficiale afirmă că un nou proiect al Codului Fiscal a fost transmis miniștrilor pe suport electronic, care nu mai prevede majorarea impozitului pentru mașini cu o capacitate cilindrică de până în 1.600 centimetri cubi, însă fără alte modificări faţă de forma inițială.

Vineri s-a anunțat că potrivit proiectului noului Cod Fiscal, persoanele fizice care deţin clădiri cu o altă destinaţie decât cea de locuinţă vor plăti un impozit reprezentând până la 2% din valoarea impozabilă, iar impozitul pe maşini va fi majorat semnificativ, de două ori şi jumătate în cazul autoturismelor cu motorizări de până la 1.600 centimetri cubi, pentru motoare mai mari impozitul urmând însă să scadă.

Impozitul era prevăzut să crească de la 8 lei la 20 lei pentru fiecare 200 centimetri cubi în cazul autoturismelor cu motoare de până la 1.600 cm3 inclusiv.

Proiectul mai prevede o creştere a impozitului de la 18 lei la 30 lei/200 cmc pentru maşinile cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1.601 cmc şi 2.000 cmc inclusiv.

Pentru autoturisme cu o capacitate cilindrică între 2.001 cmc şi 2.600 cmc inclusiv, impozitul va scădea însă, de la 72 lei la 60 lei/200 cmc, scăderea continuând şi pentru maşini cu motoare mai mari.

S-a mai anunțat că impozitele şi taxele locale vor fi indexate în continuare o dată la trei ani în funcţie de inflaţie, dar nu de către Guvern, ca în prezent, ci direct de primării, şi vor putea fi majorate în fiecare an cu până la 50% faţă de acest nivel, comparativ cu nivelul maxim de 20% permis de normele actuale.

Sursa Mediafax.ro

Dragoș SUCIU

Email: dv.suciu@yahoo.com
Tel: 0740.084.098

Facebook 

2 Comentarii

cititorul de fiecare zi ( C.F.Z) 17 iulie 2014 at 10:39

Desi problema mediului e una di tre cele mai ” arzatoare” in toata U.E. si implicit si in Romania ( daca tai un copac uscat di curtea ta iti trebuie aviz de la mediu), nu se ” stimuleaza” deloc cumpararea de masini de mic litraj si mai putin poluante…

Petre 17 iulie 2014 at 13:05

Nu se stimuleaza nici macar producerea de masini noi nepoluante. Daca analizezi oferta unor anumite firme producatoare de masini vei descoperi ca exista modele nou noute care au norma de poluare mare fapt care duce la o taxa de timbru destul de piperata.
Daca banii stransi de pe masini pe baza faptului ca polueaza ar fi investiti intr-un program de ecologizare a motoarelor vechi alta ar fi discutia.
Sa analizam numai ce variante exista nepoluante. Sa iei twizi de la renault masina electrica in care nu ai loc nici sa iti pui portofelul daca merg doi pasageri si pentru care trebuie sa mai platesti cel putin 60 de ioroi pe luna pentru chirie baterie in timp ce cu aceeasi bani iei una second pe motorina ca lunar sa nu scoti mai mult de 60 de euro din portofel.
Vedeti toate articolele despre defrisari legale si ilegale si atunci sa mai spuna ei ca vor ecologie in Romania.

Comentariile sunt oprite

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...