Marcaje rutiere care impun distanța de 75 – 100 de metri între mașini pe autostrăzi: Proiect pilot al CNAIR pentru siguranța pe autostrăzi.
Marcaje rutiere care impun distanța de 75 – 100 de metri între mașini pe autostrăzi: Proiect pilot al CNAIR pentru siguranța pe autostrăzi.
Obligativitatea de a păstra distanța de 75 și 100 de metrii între mașini, pe autostrăzile din România, ar putea fi introdusă conform unei inițiative a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Distanța de siguranță între autoturisme va fi marcată prin săgeți executate din marcaje rutiere.
Având în vedere că Romania se situează pe ultimele locuri din Europa privind siguranța rutieră, prin înregistrarea unui număr sporit de accidente grave soldate cu victime, CNAIR are numeroase inițiative și proiecte pilot preluate din experiența altor țări cu rezultate pozitive în siguranța circulației, pentru a putea reduce numărul de accidente rutiere.
Astfel, în Consilul Interministerial de Siguranță Rutieră a fost prezentată în luna februarie o idee privind implementarea unei soluții pentru asigurarea unei distanțe de siguranță între autovehicule, atunci când acestea se deplasează în coloană pe drumuri de mare viteza.
Soluția presupune trasarea unor săgeți executate din marcaje rutiere cu o distanță între ele de 75-100 metri, pe care participanții la trafic trebuie să o respecte pentru a micșora riscul de ciocnire între autovehicule atunci când vehiculul din față frânează. Aceste marcaje vor fi presemnalizate cu indicatoare rutiere care indică participanților la trafic distanța de siguranță necesară. Indicatoarele vor fi amplasate la o distanță aproximativă de 500 metri unul de celălalt.
Pentru implementarea acestei soluții, CNAIR a promovat la ASRO (ASOCIAȚIA DE STANDARDIZARE ROMANIA) machetele panourilor de semnalizare în vederea introducerii acestora în standardele românești de siguranța circulației. După aceea, vor fi demarate consultări tehnice și avizări cu Poliția Rutieră în vederea implementării pe teren a lucrărilor necesare.
Proiectul face parte dintr-un pachet de măsuri care răspund politicilor Uniunii Europene de creştere a siguranţei pe reţeaua de transport rutieră din statele membre.
Este un proiect pilot care are roulul de a identifica măsurile care să determine desfășurarea transportului rutier în siguranță. Se are în vedere consultarea opiniei publice printr-o mediatizare și o informarea riguroasă a participanților la trafic.
În final, în funcție de rezultatele obținute privind reducerea numărului de accidente , proiectul poate fi promovat pentru legiferare în cadrul OUG 195 (LEGEA CIRCULAȚIEI RUTIERE).
foto: facebook – Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Copiile de acte, declarate conforme cu originalul direct în format electronic. Părţile implicate în dosare civile, scapă de drumuri la instanţă şi semnătură olografă
Copiile de acte, declarate conforme cu originalul direct în format electronic. Părţile implicate în dosare civile, scapă de drumuri la instanţă şi semnătură olografă Deputaţii au adoptat, miercuri, 19 noiembrie 2025, un proiect care dă posibilitatea conformării documentelor cu originalul prin aplicarea unei semnături electronice. Proiectul de lege pentru modificarea art. 150 alin. (2) din […]
A fost aprobată ordonanța de urgență care prevede reorganizarea Romsilva. Măsurile care vor intra în vigoare
A fost aprobată ordonanța de urgență care prevede reorganizarea Romsilva. Măsurile care vor intra în vigoare Ordonanţa de Urgenţă care pune în mișcare reorganizarea Regiei Naționale a Pădurilor-Romsilva a fost adoptată de Guvern, astăzi, 20 noiembrie, conform unui comunicat de presă al Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor. Potrivit Ministerului Mediului, noul cadru legislativ permite începerea […]
PNL este obligat să returneze 14 milioane de lei după campania ,,Un ostaș în slujba țării”: A pierdut procesul cu Autoritatea Electorală Permanentă
PNL este obligat să returneze 14 milioane de lei după campania ,,Un ostaș în slujba țării”: A pierdut procesul cu Autoritatea Electorală Permanentă Partidul Național Liberal este obligat să restituie aproximativ 14 milioane de lei din subvenția primită de la bugetul de stat după ce a pierdut, pe data de 19 noiembrie, procesul cu Autoritatea […]