Lucrările la 183 de kilometri de autostradă din vestul ţării încep în toamnă
Lucrările la autostrăzile de pe Coridorul IV între Nădlac şi Sibiu vor începe în această toamnă şi vor fi finalizate în 2013 şi 2016, a declarat marţi, Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. „În perioada septembrie-octombrie vom începe lucrările la majoritatea tronsoanelor dintre Nădlac şi Sibiu, iar firmele trebuie să ne prezinte la sfârşitul lunii proiectele pe care le-au pregătit”, a spus Pistru. Astfel, vor începe lucrările la autostrăzile Nădlac-Arad (38,9 km), Timişoara-Lugoj (35,6 km), un tronson de 28 km din autostrada Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu (82 km). Termenul de finalizare este anul 2013, mai puţin un tronson de 80 km din autostrada Lugoj-Deva, care va fi pusă în funcţiune în 2016.
lLungimea totală a acestor autostrăzi se ridică la circa 183 de kilometri
Potrivit lui Pistru, pe traseul Coridorului IV de la Constanţa la Arad a rămas un singur sector de autostradă fără finanţare, respectiv Sibiu-Râmnicu Vâlcea-Piteşti. „Este o valoare foarte mare, de aproximativ trei miliarde de euro, şi căutăm să găsim un parteneriat public-privat pentru a începe construcţia”, a afirmat Pistru. România are aproximativ 300 km de autostradă finalizaţi, iar în lucru sunt aproape 280 de km. Tronsoanele finalizate se află între Bucureşti-Piteşti (111 km), Bucureşti-Cernavodă (151 km) şi Câmpia Turzii-Gilău (52 km). Tronsonul Câmpia Turzii-Gilău face parte din Autostrada Transilvania, care are o lungime totală de 415 km. Lucrările au fost începute în 2004, iar primii 42 de kilometri au fost daţi în folosinţă în 2009, iar restul de 10 km în anul următor. Lucrările sunt sistate de la începutul anului din lipsă de fonduri. Referitor la autostrada Bucureşti-Ploieşti, aflată în lucru, Pistru a spus că stadiul de realizare pe tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei este de 83%, iar pe sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti de 55%. Coridorul IV pan-european începe în Germania, la Nurenberg, şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul. (Z.F.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Anunț AVIZ de MEDIU AGA ADVANCE SRL STATIE DE IMBUTELIERE SI DEPOZITARE GPL, STATIE DE ALIMENTARE CU CARBURANTI, SPALATORIE AUTO, ANEXE SI AMENAJARI EXTERIOARE, localitatea Galda de Jos
Anunt public SC AGA ADVANCE SRL, cu sediul în BUCURESTI, sectorul 3, strada Garii Catelu nr. 234-240, titular al proiectului de plan ,,PLAN URBANISTIC ZONAL – STATIE DE IMBUTELIERE SI DEPOZITARE GPL, STATIE DE ALIMENTARE CU CARBURANTI, SPALATORIE AUTO, ANEXE SI AMENAJARI EXTERIOARE, localitatea Galda de Jos, extravilan, f.n., judeţul Alba”, anunta publicului interesat ca […]
Tehnologia 5G+ de la Orange ajută la digitalizarea Municipiului Alba Iulia Locuitorii din Alba Iulia au de anul acesta acces la tehnologia 5G/5G+ prin serviciile Orange. Aducerea municipiului pe harta celei mai puternice tehnologii de conectivitate mobilă face parte din inițiativa companiei de a digitaliza România. 5G/5G+ înseamnă acces la o rețea mult mai rapidă, […]
Mediul rural, polul sărăciei energetice în România. Două treimi din gospodării sub pragul sărăciei
Mediul rural, polul sărăciei energetice în România. Două treimi din gospodării sub pragul sărăciei Sărăcia energetică lovește cel mai puternic în mediul rural, potrivit raportului anual pentru 2024 publicat de Observatorul Român al Sărăciei Energetice (ORSE). Este nevoie urgentă de politici publice dedicate mediului rural, spun reprezentanții ORSE. Documentul scoate la iveală inegalități majore între […]