Actualitate

Legea privind plafonul cifrei de afaceri majorat la 300.000 de lei, în vigoare din aprilie

Ioana Oprean

Publicat

în

Legea privind plafonul cifrei de afaceri cu care firmele se vor înregistra în scop de TVA a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis, astfel că va intra în vigoare în următoarele zile, mai exact la 3 zile de la publicarea în Monitorul Oficial. Proiectul legislativ a fost adoptat acum o lună de Camera Deputaților, forul decizional.

Petrecerea Divorțaților

Plafonul cifrei de afaceri de la care societățile trebuie să se înregistreze în scopuri de taxă pe valoare adăugată a fost majorat, conform acestei legi (nr. 72/2018), de la 220.000 lei, la 300.000 lei. Măsura trebuia introdusă în legislație de la 1 ianuarie 2018, conform cerințelor europene, dar pentru că s-a întârziat, actul normativ conține și dispoziții tranzitorii:

–    pentru firmele care s-au înființat până la 31 decembrie 2017, se va cere înregistrarea în scop de TVA doar dacă vor depăși plafonul cifrei de afaceri de 220.000 de lei în perioada de referință, de la 1 ianuarie 2018 – data de 1 a lunii următoare celei în care legea va intra în vigoare (care va fi, cel mai probabil 1 mai 2018)

–   pentru firmele înființate chiar în perioada de referință, după 1 ianuarie 2018, înregistrarea în scop de TVA se va face dacă va fi depășit plafonul cifrei de afaceri de 220.000 lei în această perioadă

–    pentru firmele înființate după perioada de referință, adică după data de 1 mai 2018, înregistrarea în scop de TVA este obligatorie dacă depășesc noul plafon, de 300.000 lei, de la înființare și până la 31 decembrie 2018.

Legea prevede, pentru contribuabilii care doresc să rămână înregistrați în scopuri de TVA, chiar dacă nu depășesc plafonul de 300.000 lei, posibilitatea de a rămâne în această evidență, la cerere:

“Persoana impozabilă din România care are cifra de afaceri, anuală, declarată sau realizată, inferioară plafonului de 300.000 lei, poate aplica regimul special de scutire pentru livrări de bunuri și prestări de servicii, cu excepția livrărilor intracomunitare de mijloace de transport noi, scutite conform normelor Codului Fiscal”.

Pentru persoanele impozabile înscrise în scopuri de TVA anterior anului 2018 care cer scoaterea din evidența aceasta deoarece nu depășesc plafonul de 300.000 lei până la data solicitării și nu au depășit nici plafonul vechi, de 220.000 lei în cursul anului 2017, se depune la Fisc solicitarea de scoatere din evidență în fiecare lună între 1 și 10 ale lunii următoare perioadei fiscale aplicate. Solicitarea va fi realizată până cel târziu la sfârșitul lunii în care s-a depus solicitarea. De asemenea, se va depune ultimul decont de taxă care va evidenția valoarea rezultată ca urmare a efectuării tuturor ajustărilor de taxă.

sursa: legestart.ro


Secțiune Știri sub articolul principal



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

E jale! Economia României, în stagnare: PIB-ul nu a crescut în trimestrul II din 2026, iar consumul populației s-a prăbușit

Ioana Oprean

Publicat

în

E jale! Economia României, în stagnare: PIB-ul nu a crescut în trimestrul II din 2026, iar consumul populației s-a prăbușit Economia României a stagnat în trimestrul al doilea din 2026, comparativ cu primele trei luni ale anului, în timp ce datele pentru primul semestru indică o contracție economică. Potrivit datelor provizorii (2) publicate vineri de […]

Citește mai mult

Actualitate

Platforma TollRo nu funcționează: CNAIR anunță că șoferii nu vor fi sancționați din cauza problemelor ”tehnice” cu rovinieta 

Ioana Oprean

Publicat

în

Platforma TollRo nu funcționează: CNAIR anunță că șoferii nu vor fi sancționați din cauza problemelor ”tehnice” cu rovinieta Reprezentanții CNAIR au anunțat vineri, 9 octombrie 2026, că platforma TollRo, noul sistem de taxare rutieră pentru anumite categorii de vehicule, înregistrează ”disfuncționalități temporare”. Conform sursei citate, este vorba despre un incident tehnic temporar, iar echipele tehnice […]

Citește mai mult

Actualitate

Premiul Nobel pentru Pace: Navanethem „Navi” Pillay, câștigătoarea din 2026

Bogdan Ilea

Publicat

în

Premiul Nobel pentru Pace: Navanethem „Navi” Pillay, câștigătoarea din 2026 Comitetul Nobel norvegian a anunțat vineri că jurista și judecătoarea sud-africană Navanethem „Navi” Pillay este laureata Premiului Nobel pentru Pace în 2026, pentru contribuția sa la promovarea păcii și a dreptului internațional. „Angajamentul lui Navi Pillay față de principiile juridice universale și busola sa morală […]

Citește mai mult