Actualitate

Legea care obliga patronii să plătească salarii minime în funcție de studiile angajaților, declarată NECONSTITUȚIONALĂ

Ioana Oprean

Publicat

în

Legea fusese inițiată și votată de PSD, la presiunea sindicatelor, și stabilea coeficienţii minimali de ierarhizare salarială pentru sectoare de activitate pentru care nu au fost încheiate contracte colective de muncă.

Petrecerea Divorțaților

Curtea Constituţională a României a decis marţi, cu unanimitate de voturi, că Legea pentru stabilirea coeficienţilor minimali de ierarhizare privind salarizarea personalului la nivel naţional este neconstituţională, transmite Agerpres.

La momentul adoptării legii, Florin Jianu, preşedintele executiv al Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii (CNIPMMR) declara că introducerea unor coeficienţi de ierarhizare a salariului minim va conduce la stabilirea a 11 categorii de salariu minim, ceea ce contravine prevederilor constituţionale. El a mai spus că demersul Parlamentului referitor la coeficienţii de ierarhizare reprezintă o încălcare a atribuţiilor Guvernului, puterea executivă fiind cea care stabileşte prin hotărâre nivelul salariului minim.

Legea a fost atacată la CCR de USR și PNL.

Potrivit unui comunicat al CCR, judecătorii au constatat că legea încalcă prevederile art. 111 alin. (1) şi art. 138 alin. (5) din Constituţie.

La începutul lunii iunie, deputaţii au dat vot favorabil proiectului de lege pentru stabilirea indicatorilor minimali de ierarhizare privind salarizarea personalului din economia naţională, corespunzător nivelului de calificare.

Potrivit unui amendament care aparţine preşedintelui Comisiei pentru muncă, Adrian Solomon, legea garantează dreptul tuturor salariaţilor la plata unui salariu brut lunar, diferenţiat pe criteriul nivelului de studii, în cadrul unui program normal de lucru.

Conform unui alt amendament, articolul 2 prevede: „Cuantumul salariului brut lunar se stabileşte prin aplicarea unui coeficient raportat la salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, stabilit prin hotărâre a Guvernului, potrivit legii”.

Actul normativ stabileşte coeficienţii minimali de ierarhizare salarială pentru sectoare de activitate pentru care nu au fost încheiate contracte colective de muncă aplicabile la nivelul acestora şi pentru care nu există legi speciale privind salarizarea sau contract colectiv de muncă la nivel de unitate în vigoare.

Sursa: g4media.ro


Secțiune Știri sub articolul principal



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru, semnat de Nicușor Dan. Calendarul pentru votul de învestitură

Bogdan Ilea

Publicat

în

Decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru, semnat de Nicușor Dan. Calendarul pentru votul de învestitură Președintele Nicușor Dan a semnat, marți, decretul prin care Luca Niculescu este desemnat candidat pentru funcția de prim-ministru. Acesta are la dispoziție zece zile pentru a pregăti programul de guvernare și lista viitorilor miniștri, […]

Citește mai mult

Actualitate

George Simion pune presiune pe PSD: „Nicuşor Dan trebuie suspendat!” AUR cere parlamentarilor să semneze pentru demersul de suspendare

Ioana Oprean

Publicat

în

George Simion pune presiune pe PSD: „Nicuşor Dan trebuie suspendat!” AUR cere parlamentarilor să semneze pentru demersul de suspendare Preşedintele AUR, George Simion, intensifică presiunea asupra parlamentarilor PSD în tentativa de a strânge numărul necesar de semnături pentru suspendarea preşedintelui Nicuşor Dan. Liderul AUR anunţă că va pune la dispoziţia parlamentarilor social-democraţi tabelul pentru semnături […]

Citește mai mult

Actualitate

Tichete de creșă, în valoare de 770 de lei din octombrie 2026: Noile sume stabilite pentru angajați

Bogdan Ilea

Publicat

în

Tichete de creșă, în valoare de 770 de lei din octombrie 2026: Noile sume stabilite pentru angajați Angajații din România care primesc tichete de creșă trebuie să aibă în vedere noile valori stabilite pentru a doua jumătate a anului 2026.  Pentru tichetele de creșă, ordinul publicat în Monitorul Oficial stabilește că valoarea de 770 de […]

Citește mai mult