Rămâi conectat

Politică Administrație

Judeţul Alba e pregătit pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor 2011

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

    – Stimate domnule prefect Ştefan Bardan, sunteţi preşedintele Comisiei judeţene de recensământ al populaţiei şi locuinţelor. Cum s-a pregătit judeţul Alba pentru acest eveniment important din viaţa românilor?
– Instituţia Prefectului – judeţul Alba a făcut toate pregătirile necesare pentru ca recensământul populaţiei şi al locuinţelor, care va începe joi, 20 octombrie şi se va finaliza în 31 octombrie 2011, să se desfăşoare la nivelul judeţului Alba în cele mai bune condiţii. Activitatea de pregătire a recensământului a fost una susţinută, în care alături de Instituţia Prefectului şi toţi ceilalţi parteneri instituţionali şi-au adus aportul. Am început prin a obţine spaţiul necesar unde Direcţia Regională de Statistică să desfăşoare în bune condiţii activităţile legate de recensământ, respectiv parterul clădirii în care funcţionează Direcţia Judeţeană de Control în Construcţii Alba, spaţiul fiind acum amenajat şi utilat corespunzător pentru stocarea şi prelucrarea datelor. Tot Instituţia Prefectului este cea care a încheiat convenţiile civile cu cei care vor desfăşura activitatea de recenzare, 2278 de persoane urmând să-şi desfăşoare activitatea ca recenzori, recenzori-şefi, coordonatori sau şefi de circumscripţii în întreg judeţul Alba.A fost o muncă enormă, pentru că angajarea unei persoane, chiar şi printr-o convenţie civilă pe durată determinată, înseamnă o mulţime de acte de primit şi întocmit, dar personalul Instituţiei Prefectului şi-a îndeplinit cu brio sarcinile de serviciu.

– Ce se urmăreşte prin recensământul populaţiei şi al locuinţelor?
– Recensământul populaţiei şi locuinţelor este operaţiunea care produce la intervale regulate (1966, 1977, 1992, 2002, 2011) numărarea oficială a populaţiei pe teritoriul unei ţări şi în cele mai mici subteritorii geografice ale sale, împreună cu un număr selectat de caracteristici demografice şi sociale ale populaţiei. De asemenea, produce informaţii referitoare la stocul de locuinţe. Pentru planificarea şi implementarea politicilor economice şi sociale de dezvoltare, pentru activităţi administrative sau de cercetare ştiinţifică este necesară existenţa unor date referitoare la mărimea, distribuţia şi compoziţia populaţiei. Recensământul este o sursă primordială pentru aceste date. Prin activitatea de recenzare se vor înregistra toţi cetăţenii români cu domiciliul  în ţară (indiferent dacă la momentul recensământului se află în ţară sau în străinătate); persoanele de cetăţenie străină sau fără cetăţenie care au domiciliul (reşedinţa permanentă) în România sau o reşedinţă temporară (indiferent de motivul stabilirii: refugiaţi, solicitanţi de azil, solicitanţi de cetăţenie română, străini sosiţi pentru afaceri  sau în interes personal; toate clădirile de locuit, clădirile cu altă destinaţie în care se află locuinţe şi clădirile cu spaţii colective de locuit; locuinţele ocupate sau neocupate, indiferent de clădirile în care sunt situate şi spaţiile locuite din necesitate.

Festivalul Roman Apulum 2025

– Cetăţenii sunt sau nu obligaţi să ofere informaţii recenzorilor?
– Aş vrea să subliniez un aspect de ordin legal. Recensământul are caracter obligatoriu pentru populaţie, nu este facultativ, fiecare dintre noi având obligaţia de a-l primi pe recenzor şi de a oferi informaţiile necesare completării formularului respectiv, atât despre fiecare persoană şi familie (nume, prenume, loc de muncă, studii, religie, etnie, stare civilă, număr de persoane din locuinţă etc), cât şi despre locuinţă (utilităţi publice etc). Cei implicaţi în activitatea de recenzare se vor legitima şi vor fi uşor de identificat prin materiale specifice. În plus, ei au fost foarte bine instruiţi astfel încât să asigure un timp optim de completare a chestionarului de recensământ şi „un deranj” cât mai mic al cetăţenilor.
Informăm cetăţenii pe această cale că pentru a semnala eventualele probleme care pot apărea pe parcursul recensământului sau pentru a verifica şi confirma calitatea de recenzor a unei persoane au fost constituite servicii de permanenţă la nivelul fiecărei comisii locale, care îşi desfăşoară activitatea zilnic între orele 8.00 – 20.00, între 20 şi 31 octombrie 2011 şi care pot fi contactate telefonic în acest interval de timp. La nivelul Instituţiei Prefectului, numerele de telefon de contact sunt: 0258/811394, 0258/811463 şi 0258/811179. Aşadar, răspundeţi onest întrebărilor recenzorilor!

Robert GHERGU


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Bolojan le cere tuturor miniștrilor să-și publice declarațiile de avere și de interese. „E o dovadă de responsabilitate în fața cetățenilor”

Ioana Oprean

Publicat

în

Premierul Ilie Bolojan le cere tuturor miniștrilor să-și publice declarațiile de avere și de interese și să dea ”dovadă de responsabilitate în fața cetățenilor” Ilie Bolojan le-a cerut tuturor miniştrilor să transmită către Cancelaria prim-ministrului declaraţiile de avere şi de interese depuse după numirea în funcţie, împreună cu acordul pentru publicarea acestora pe site-ul Guvernului, […]

Citește mai mult

Politică Administrație

Comunicat de presă | Adrian Bara, Deputat PSD de Alba: David Popovici – un model pentru tineri. Proiect de lege pentru ca bazinul în care a început înotul să îi poarte numele

Ioana Oprean

Publicat

în

David Popovici – un model pentru tineri. Proiect de lege pentru ca bazinul în care a început înotul să îi poarte numele David Popovici este un model pentru tânăra generație, nu doar pentru că a devenit primul sportiv din lume care a reușit să câștige de două ori medaliile de aur la campionatele mondiale, atât […]

Citește mai mult

Politică Administrație

Bistra, exemplu de bună plată: Majoritatea contribuabililor și-au achitat taxele și impozitele în 2025

Ioana Oprean

Publicat

în

Bistra, exemplu de bună plată: Majoritatea contribuabililor și-au achitat taxele și impozitele în 2025 Peste 60% dintre contribuabilii din comuna Bistra și-au achitat deja taxele și impozitele locale aferente anului 2025, arătând un nivel crescut de responsabilitate civică și financiară. Potrivit datelor centralizate de Primăria Comunei Bistra, în primele șase luni ale anului, bugetul local […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea