ITM Alba: Amenzi de 4.500 de lei și 28 de avertismente aplicate de inspectori, în urma controalelor din 9-13 octombrie 2017. Principalele nereguli descoperite
Trei amenzi în cuantum de 4.500 de lei și 28 de avertismente au fost aplicate de inspectorii ITM Alba, în urma controalelor de săptămâna trecută.
În perioada 9-13 octombrie 2017, în domeniul relațiilor de muncă inspectorii au controlat 52 de unități, cu un număr total de 1405 angajați. Au fost constatate 67 de deficienţe și aplicate 3 amenzi în cuantum de 4.500 de lei și 15 avertismente.
În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost controlate 48 de firme. Inspectorii au constatat 58 de deficienţe și au formulat 13 avertismente. Un eveniment se află în curs de cercetare.
Principalele deficienţe stabilite în controale, în domeniul relațiilor de muncă:
– netransmiterea in termenul legal in registrul general de evidenta al salariatilor, a elementelor referitoare la incadrarea in munca a salariatilor;
– neplata orelor suplimentare;
– neacordarea repausului saptamanal;
– neconducerea corecta a evidenţei timpului lucrat ;
– contractele individuale de muncă nu au fost completate cu clauze referitoare la criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor aplicabile la nivelul angajatorului;
– primirea la muncă a persoanelor s-a realizat în absenţa certificatului medical (fişa de aptitudine);
– regulamentul intern nu conţine dispoziţii referitoare la criteriile şi procedurile de evaluare profesională a salariaţilor;
– registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic nu se păstrează la sediul societăţii;
– neprezentarea la ITM Alba cu documentele solicitate in vederea finalizarii controlului.
Principalele deficienţe stabilite în controale, în domeniul securității și sănătății în muncă:
– Lipsa fiselor de aptitudini eliberate in urma examinarii medicale la angajare si/sau periodica a lucratorilor.
– Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru activitatile desfasurate
– Lipsa autorizarii initiale si a verificarilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementarilor ISCIR
– Lipsa instruirii periodice a lucratorilor
– Organizarea necorespunzatoare a activitatii de nivelul unitatilor, conform noilor reglementari din HG 955/2010 securitatea muncii
– Lipsa instructiunilor proprii de securitatea muncii pentru activitatile desfasurate
– Desfasurarea activitatii fara efectuarea examenului medical la angajare si/sau periodic a lucratorilor.
În perioada menționață, nu a fost descoperită nicio persoană muncind la negru.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
ACCIDENT cu pagube materiale pe DN 1: Un șofer de 33 de ani, ”mort de beat”, a intrat cu mașina într-un parapet
ACCIDENT cu pagube materiale pe DN 1: Un șofer de 33 de ani, ”mort de beat”, a intrat cu mașina într-un parapet Un accident soldat cu pagube materiale a avut loc în noaptea de duminică spre luni, pe DN 1. Un șofer de 33 de ani, ”mort de beat”, a intrat cu mașina într-un parapet […]
12-18 mai 2025 | Săptămâna Națională a Voluntariatului, la Alba Iulia: „Voluntariatul iese din tipar”
12-18 mai 2025 | Săptămâna Națională a Voluntariatului, la Alba Iulia: „Voluntariatul iese din tipar” Sub sloganul „Voluntariatul iese din tipar”, în perioada 12-18 mai 2025 vor avea loc la Alba Iulia o serie de evenimente în cadrul Săptămânii Naționale a Voluntariatului. Citește și: Municipiul Alba Iulia a preluat coordonarea națională a inițiativei Săptămâna Generozității: […]
Înființarea rețelei de canalizare menajeră în două sate ale comunei Doștat: Licitație pentru lucrări lansată în SEAP
Înființarea rețelei de canalizare menajeră în două sate ale comunei Doștat: Licitație pentru lucrări lansată în SEAP Primăria Doștat a lansat în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) procedura de atribuire a contractului de execuție a lucrărilor aferente proiectului „Înființare rețea de canalizare menajeră în localitățile Doștat și Boz, comuna Doștat, județul Alba”. Contractul propus […]