Instituţia Prefectului derulează cu operativitate procedura de aplicare a apostilei pe actele administrative
Reclamaţia pe care domnul Alexa Ioan din Aiud o face prin intermediul presei, cu referire la funcţionarea serviciului de aplicare a apostilei, este parţial neadevărată. Dânsul susţine că de la orele 15:30 „aştepta la uşa respectivului birou”, în timp ce jurnalul de intrări al postului de jandarmi de la poarta instituţiei arată clar că acest domn se afla acolo abia la orele 15:40. Poate această precizare va părea cititorilor un mic detaliu, dar vrem să arătăm doar tendenţiozitatea cu care domnul Alexa Ioan a formulat reclamaţia.
O altă „omisiune” importantă a acestui domn: nu spune în reclamaţie că funcţionarul incriminat în realitate i-a preluat cererea şi actele aferente, le-a înregistrat şi l-a rugat respectuos să revină a doua zi pentru a primi apostila. Procedura de aplicare a apostilei pe actele administrative nu se poate tehnic realiza în 15 minute pentru că presupune următoarele: completarea cererii, preluarea acesteia împreună cu actele aferente (în multe situaţii când solicitanţii de apostilă uită să aducă copii după unele acte, acestea se realizează în instituţie de către funcţionar, tocmai pentru a-i scuti pe cetăţeni de nişte drumuri, deşi nu ar fi obligaţia lui să facă asta), înregistrarea lor, plata celor două taxe (taxa de apostilă şi taxa de cerere), eliberarea a două chitanţe pentru bani, introducerea datelor în programul special de apostile al M.A.I., listarea apostilei, verificarea ei de către şeful serviciului juridic, semnarea apostilei de către conducerea instituţiei şi eliberarea ei cetăţeanului.
Nu în ultimul rând, în partea de sfârşit a zilei funcţionarul elaborează raportul zilnic privind apostilele aplicate, borderoul de predare a banilor, monetarul şi borderoul de chitanţe, toate aceste acte fiind predate serviciului financiar din cadrul instituţiei.
Procedura explicată mai sus poate părea la prima vedere una stufoasă, dar trebuie să avem în vedere caracterul ei special, pentru că actele apostilate au şi produc efecte juridice însemnate, iar o derulare necorespunzătoare a acestui proces poate avea, în final, repercursiuni negative asupra cetăţeanului. Le transmitem cetăţenilor care accesează acest serviciu că solicitările lor vor fi rezolvare cu maximum de promptitudine, programul de primire a actelor fiind zilnic, de luni până vineri, între orele 8.30 şi 13.30, iar eliberarea documentelor apostilate se realizează între orele 14 şi 15.30, acest program fiind de astăzi afişat la camera 112. Solicitantul va prezenta la depunerea cererii actul de identitate. În situaţia în care actele oficiale sunt prezentate de soţul/soţia sau rudele de gradul I şi II ale titularului, nu este necesară procura specială ci doar o copie a cărţii de identitate a solicitantului şi a actelor de stare civilă (certificat de naştere sau certificat de căsătorie) prin care face dovada gradului de rudenie cu titularul actului.
Suntem bineînţeles de acord că orice funcţionar plătit din banii publici trebuie să îşi îndeplinească atribuţiile de serviciu cu maximum de promptitudine, dar trebuie să dea dovadă şi de profesionalism, de aceea îi rugăm pe cei care accesează serviciile publice să aibă rezonabilitatea necesară pentru a înţelege că în aceste cazuri promptitudine nu poate însemna fuşereală şi neîndeplinirea unor proceduri legale.
Alba Iulia, 3 octombrie 2011
BIROUL DE PRESĂ
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi vremea în Ajun de Crăciun 2025: Răcire bruscă și ninsori la munte. Prognoza METEO de la ANM până la mijlocul lunii ianuarie 2026
Cum va fi vremea în Ajun de Crăciun 2025: Răcire bruscă și ninsori la munte. Prognoza METEO de la ANM până la mijlocul lunii ianuarie 2026 La finalul lunii decembrie 2025, temperaturile vor fi apropiate de normalul perioadei, însă în primele săptămâni din ianuarie valorile termice vor coborî sub mediile multianuale, în timp ce precipitațiile […]
Program Poșta Română de Crăciun și Revelion: Când se mai pot trimite sau ridica colete Poșta Română a anunțat programul de lucru pentru sărbătorile de iarnă din acest an. Astfel, cei interesați pot afla când pot trimite sau ridica colete, pensii și celelalte servicii poștale oferite. Potrivit prevederilor legale, zilele de 25 și 26 decembrie […]
ANAF începe recuperarea a 46,7 milioane de lei de la Gabriel Resources, prin Roșia Montană Gold Corporation
ANAF începe recuperarea a 46,7 milioane de lei de la Gabriel Resources, prin Roșia Montană Gold Corporation Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat procedurile de recuperare a unei creanțe bugetare în valoare de aproape 47 de milioane de lei de la compania Gabriel Resources Limited, prin executarea silită a acțiunilor deținute de aceasta […]