FRICILE cu care s-au reîntors copiii pe băncile școlilor. ,,Cred că e un moment în care trebuie să ne facem utili cu toţii”
În urma unui chestionar online realizat de asociația ProActa Edu, 930 de elevi din clasele V-IX au răspuns cu privire la problemele care i-au impactat cel mai mult în această perioadă: emoțiile pe care le-au avut în timpul școlii online, nevoile lor psihologice și modul în care s-au acomodat în această perioadă de tranziție.
Potrivit rezultatelor acestui chestionar, 53% dintre elevi s-au plâns de probleme de concentrare, iar peste 19% de anxietate.
37% dintre respondenţi spun că le-au lipsit cel mai mult prietenii, iar 30,1% interacţiunea fizică din timpul şcolii.
Aproape 40% dintre elevi spun că cea mai mare frică în această perioadă a fost aceea de a nu pierde pe cineva drag, iar peste 25% s-au temut că vor claca în faţa emoţiilor puternice.
Mai bine de jumătate dintre elevii care au completat chestionarul online spun că au primit suport din partea familiei, 30% au cerut sprijin prietenilor, iar peste 8% nu au avut la cine să apeleze.
În ceea ce priveşte revenirea în sălile de clasă, elevii susţin că au emoţii legate de teste şi teze. De asemenea, unii dintre ei se tem de posibilitatea de a nu fi înţeles bine materia predată în sistem online.
În acest context, Asociaţia Proacta EDU lansează campania „Ne revenim la şcoală”, de conştientizare a nevoilor elevilor, în acest proces al tranziţiei de la online la sala de clasă. Astfel, suportul psihologilor şi psihoterapeuţilor este pus la dispoziţia şcolilor.
Este modul nostru de a ne implica activ ca răspuns la nevoile mediului şcolar, într-o perioadă în care se pune o mare presiune asupra lui. După proiectele desfăşurate de asociaţia noastră în perioada stării de urgenţă şi nu numai, campania de acum, dacă vreţi, este un răspuns rapid, la nevoi clare, arătate de chestionarul online aplicat. Procentul care mi-a atras atenţia, în mod deosebit, a fost acela de peste 8% dintre copii care nu au avut la cine apela, deşi au avut nevoie. Cred că de aici trebuie să pornim – cu educarea copiilor noştri să ceară ajutor atunci când au nevoie, să ştie că există zone sigure, unde ei pot primi suport. Cred că e un moment în care trebuie să ne facem utili cu toţii, cu resursele pe care le avem, pentru a fi mai aproape de şcoală, de familie, de nevoile copilului/adolescentului”, a declarat Nicoleta Larisa Albert, preşedinte Asociaţiei.
sursa: mediafax.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Polițiștii locali vor putea purta BodyCam și alte dispozitive de înregistrare: Vor avea obligația să informeze persoanele vizate că acestea sunt filmate
Polițiștii locali vor putea purta BodyCam și alte dispozitive de înregistrare: Vor avea obligația să informeze persoanele vizate că acestea sunt filmate Polițiștii locali pot folosi mijloace de înregistrare foto – audio – video, prevede un proiect de lege adoptat decizional, miercuri, 16 decembrie 2025, de Camera Deputaților. Legea merge la promulgare. Inițiativa legislativă a […]
Aproape 400 de milioane de euro din Fondul de rezervă bugetară pentru plata serviciilor medicale şi a medicamentelor
Aproape 400 de milioane de euro din Fondul de rezervă bugetară pentru plata serviciilor medicale şi a medicamentelor Casa Naţională Asigurări de Sănătate (CNAS) va putea plăti toate medicamentele, cu şi fără contribuţie personală, şi toate serviciile medicale la zi, în urma suplimentării Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate cu 1,9 miliarde de […]
Plățile cash, limitate de la 1 ianuarie 2027: Cât vor mai putea plăti românii cu numerar
Plățile cash, limitate de la 1 ianuarie 2027: Cât vor mai putea plăti românii cu numerar Românii vor mai putea plăti cu bani lichizi, dar nu oricât și nu oricum, după ce Uniunea Europeană a decis introducerea unei limite maximale pentru plățile în numerar. Țara noastră trebuie să aplice noile reguli începând cu 1 ianuarie […]