FRICILE cu care s-au reîntors copiii pe băncile școlilor. ,,Cred că e un moment în care trebuie să ne facem utili cu toţii”
În urma unui chestionar online realizat de asociația ProActa Edu, 930 de elevi din clasele V-IX au răspuns cu privire la problemele care i-au impactat cel mai mult în această perioadă: emoțiile pe care le-au avut în timpul școlii online, nevoile lor psihologice și modul în care s-au acomodat în această perioadă de tranziție.
Potrivit rezultatelor acestui chestionar, 53% dintre elevi s-au plâns de probleme de concentrare, iar peste 19% de anxietate.
37% dintre respondenţi spun că le-au lipsit cel mai mult prietenii, iar 30,1% interacţiunea fizică din timpul şcolii.
Aproape 40% dintre elevi spun că cea mai mare frică în această perioadă a fost aceea de a nu pierde pe cineva drag, iar peste 25% s-au temut că vor claca în faţa emoţiilor puternice.
Mai bine de jumătate dintre elevii care au completat chestionarul online spun că au primit suport din partea familiei, 30% au cerut sprijin prietenilor, iar peste 8% nu au avut la cine să apeleze.
În ceea ce priveşte revenirea în sălile de clasă, elevii susţin că au emoţii legate de teste şi teze. De asemenea, unii dintre ei se tem de posibilitatea de a nu fi înţeles bine materia predată în sistem online.
În acest context, Asociaţia Proacta EDU lansează campania „Ne revenim la şcoală”, de conştientizare a nevoilor elevilor, în acest proces al tranziţiei de la online la sala de clasă. Astfel, suportul psihologilor şi psihoterapeuţilor este pus la dispoziţia şcolilor.
Este modul nostru de a ne implica activ ca răspuns la nevoile mediului şcolar, într-o perioadă în care se pune o mare presiune asupra lui. După proiectele desfăşurate de asociaţia noastră în perioada stării de urgenţă şi nu numai, campania de acum, dacă vreţi, este un răspuns rapid, la nevoi clare, arătate de chestionarul online aplicat. Procentul care mi-a atras atenţia, în mod deosebit, a fost acela de peste 8% dintre copii care nu au avut la cine apela, deşi au avut nevoie. Cred că de aici trebuie să pornim – cu educarea copiilor noştri să ceară ajutor atunci când au nevoie, să ştie că există zone sigure, unde ei pot primi suport. Cred că e un moment în care trebuie să ne facem utili cu toţii, cu resursele pe care le avem, pentru a fi mai aproape de şcoală, de familie, de nevoile copilului/adolescentului”, a declarat Nicoleta Larisa Albert, preşedinte Asociaţiei.
sursa: mediafax.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
ADMITERE LICEU 2025: Când încep înscrierile și ce acte sunt necesare pentru dosar. Calendarul complet
ADMITERE LICEU 2025: Când încep înscrierile și ce acte sunt necesare pentru dosar. Calendarul complet Înscrierea la liceu 2025 pentru absolvenții clasei a VIII-a începe imediat după afișarea rezultatelor finale la Evaluarea Națională. Repartizarea computerizată se va face în a treia săptămână din iulie. Elevii care termină clasa a VIII-a în acest an vor afla […]
Sporul pentru condiţii periculoase, limitat la 300 lei brut pe lună pentru toți bugetarii – PROIECT
Sporul pentru condiţii periculoase, limitat la 300 lei brut pe lună pentru toți bugetarii – PROIECT Sporul pentru condiţii periculoase sau vătămătoare ar putea fi plafonat la 300 de lei brut pe lună pentru toate categoriile de angajaţi plătiţi din fonduri publice, se prevede într-un proiect de Ordonanţă de Urgenţă publicat joi de Ministerul Muncii. […]
Patru tipuri de burse școlare dispar în anul școlar 2025 – 2026! Noile criterii de acordare pentru cele două rămase
Patru tipuri de burse școlare dispar în anul școlar 2025 – 2026! Noile criterii de acordare pentru cele două rămase Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat că patru dintre cele șase tipuri de burse vor fi eliminate în următorul an școlar. Sistemul de burse școlare va fi modificat radical în anul școlar 2025-2026. Ministrul Educației, […]