FOTO. Proiectul CRED – Primele echipamente moderne au ajuns în școlile din Alba implicate în proiect
Proiectul CRED – Primele echipamente moderne au ajuns în școlile din Alba implicate în proiect
Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED” este un proiect de anvergură pentru sistemul educațional românesc, fiind lansat în anul 2017 și având o durată de implementare de 4 ani. Este cel mai important proiect al Ministerului Educației Naționale ce vizează învățământul preuniversitar și este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.
Proiectul se implementează la nivel național și are 12 parteneri, instituții publice: Institutul de Științe ale Educației, 8 Case ale Corpului Didactic din fiecare regiune de dezvoltare și 3 Inspectorate școlare.
CRED este parte integrantă a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii (aprobată prin Hotărârea de Guvern nr. 417/2015).
Unul dintre obiectivele proiectului se referă la abilitarea curriculară/formarea a 55.000 cadre didactice din învățământul primar și gimnazial pentru o abordare metodologică centrată pe competențe cheie și utilizarea de soluții digitale, de tip TIC în procesul de predare.
În acest sens, 3 unități de învățământ din județul Alba, respectiv Colegiul Național “Horia, Cloșca și Crișan”, Școala Gimnazială Câmpeni și Școala Gimnazială “Simion Bărnuțiu” Blaj-Tiur au fost dotate cu table interactive de 87”, videoproiectoare, suporturi videoproiectoare pentru tavan, laptopuri HP 250 G6+genți și liceențe Office Apache, imprimante Lexmark CS720DE și seturi de tonere pentru fiecare imprimantă. Toată această aparatură va fi folosită în cadrul orelor de formare pentru cadrele didactice dar și de către elevii școlilor, în procesul de predare-învățare.
La finalul proiectului și pentru sustenabilitatea acestuia, toata această aparatură va rămâne în folosința școlilor, îmbogățind resursa materială utilă atât cadrelor didactice, cât și elevilor.
De asemenea, Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat în vederea consultării publice proiectul Metodologiei privind dezvoltarea curriculumului la decizia școlii, centrat pe dezvoltarea competențelor. Documentul a fost elaborat în cadrul subactivității A1.2 a proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED” de un grup de lucru compus din experți în curriculum din Institutul de Științe ale Educației (ISE) și din Ministerul Educației Naționale (MEN).
Precizăm, în context, că unul dintre obiectivele proiectului CRED îl constituie elaborarea metodologiei privind dezvoltarea curriculumului la decizia școlii, centrat pe dezvoltarea competențelor. Documentele pot fi consultate accesând www.ccdab.ro sau www.isj.albanet.ro
Propunerile, sugestiile sau opiniile cu privire la proiectul de metodologie supus consultării publice pot fi trimise pe adresa de e-mail [email protected], până în data de 12 noiembrie, inclusiv.
Director CCD,
Narcisa-Ioana Bărbuleț
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
Alertă în Alba: Bărbat din Balomiru de Câmp, în vârstă de 36 de ani, a plecat de la domiciliu și nu a mai revenit
Alertă în Alba: Bărbat din Balomiru de Câmp, în vârstă de 36 de ani, a plecat de la domiciliu și nu a mai revenit Polițiștii din Alba caută un bărbat care a dispărut din localitatea Balomiru de Câmp. Persoanele care pot oferi informații sunt rugate să anunțe cea mai apropiată unitate de poliție sau să […]
UPDATE FOTO | Accident rutier între Sebeș și Daia: Autotursim ieșit în afara părții carosabile. Intervin pompierii
Accident rutier între Sebeș și Daia: Autotursim ieșit în afara părții carosabile. Intervin pompierii Detașamentul de pompieri Sebeș intervine pentru asigurarea măsurilor specifice și acordarea primului ajutor medical la un accident rutier produs pe DJ 106, între Sebeș și Daia. Evenimentul a implicat un autoturism ieșit în afara părții carosabile, fără persoane încarcerate. La fața […]
FOTO | Lecție de siguranță la Pianu de Sus: Elevii clasei I au învățat cum să se ferească de pericole. Polițiștii au transformat ora într-o poveste interactivă
FOTO | Lecție de siguranță la Pianu de Sus: Elevii clasei I au învățat cum să se ferească de pericole. Polițiștii au transformat ora într-o poveste interactivă Polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenirea Criminalității au ajuns din nou în mijlocul celor mici, în cadrul Programului Național „Școala Siguranței Tedi”. Copiii au avut parte de o […]
