Ziarul Unirea

FOTO: Podul rutier de acces în Cetatea Alba Carolina, deschis circulației la 1 septembrie. “Bijuteria” inginerească poate susține și tancuri suprapuse

PNL - Alegeri Locale Partiale - 27 iunie

Podul rutier pe care, de la 1 septembrie, se va face accesul auto spre interiorul Cetăţii Alba Carolina şi invers este aproape de final.

Muncitorii de la Grup Corint lucrează intens la finalizarea acestei bijuterii inginerești, pe care, potrivit celor care au lucrat la construirea acestuia, vor putea trece fără probleme tancurile armatei, unul peste altul.

ELIT

Pe sub podul realizat din 15 elemente îmbinate printr-un sistem care îi conferă acestuia o flexibilitate care să preia șocurile provenite de la traficul rutier, pentru a nu afecta zidurile și bastionul Cetății, trec și o mulțime de conducte și cabluri.

În aceste zile frontul principal de lucru al constructorilor se află chiar în faţa Catedralei Ortodoxe, unde s-a terminat de pavat strada Nicolae Iorga, dinspre Universitatea “1 Decembrie 1918”, până la pod.

Odată cu darea în folosință a podului rutier, autoturismele dar și pietonii vor circula înspre Cetate doar prin această zonă și pe podul de lemn de la Poarta a IV-a a Cetății, întrucât șantierul se va muta pe cealaltă parte a Parcului, respectiv pe strada Mihai Viteazul, unde vor continua lucrările de excavare a șanțurilor laturii de vest.

În fața Catedralei a fost reconstituită și o poternă, un tunel prin care se va putea coborî direct în șanțurile dinspre parc. Parcări vor mai exista doar în zona hotelului Cetate și a Casei de Cultură a Sindicatelor.

” Data estimată pentru deschiderea accesului pe podul rutier este 1 septembrie. Spun lucrul acesta sub rezerva de rigoare deoarece zona este încă în lucru intens și sperăm ca toate condițiile să rămână favorabile angajării acestui termen. Indiferent de data exactă a deschiderii se va decide dacă circulația auto va rămâne reglementată cu referire la riverani sau la publicul larg. Este o etapă necesară pentru că lucrările se vor muta pe partea cealaltă a laturii de vest, înspre strada Mihai Viteazu și va trebui să permitem accesul în Cetate în condiții bune”, a precizat Mihai Coșer, purtător de cuvânt al Primăriei Alba Iulia.

Latura de Vest a Cetății de tip Vauban din Alba Iulia a fost dinamitată în anul 1921, realizându-se platoul din fața Catedralei, pentru momentul istoric de încoronare a regelui Ferdinand și a reginei Maria.

Zidurile pe care trecătorii le pot observa în fața Catedralei sunt reconstituite și adaptate la nivelul de călcare, deși ele veneau în continuarea Bastionului Sf. Mihail (unde este situat Centrul de Sănătate Mintală Alba), la o înălțime de circa 5 metri de la nivelul solului.

O estimare cu privire la stadiul lucrărilor executate pe tot ansamblul laturii de Vest a Cetăţii Alba Carolina până în acest moment, dă un procentaj de peste 60% din totalul proiectului.

Per total s-au defăşurat importante lucrări de desfaceri platformă urbană şi zidărie deteriorată, sistematizare verticală (săpături), consolidare şi reconstituire elemente zidărie cărămidă, amenajare carosabil, parcaje, pietonal.

Proiectul “Reconstituire şi punere în valoare acces Latura de Vest Alba Carolina, Fortificaţia de tip Vauban, municipiul Alba Iulia”, în valoare de 16 milioane de euro face parte dintre cele cinci proiecte din cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană pentru care Primăria municipiului Alba Iulia a obţinut finanţare europeană.

Lucrările începute în 2011 sunt programate să se încheie în 2013.

Vezi aici o simulare 3D a rezultatului lucrărilor în zona Laturii de Vest a Cetății Alba Carolina.

 

Bogdan PRESECAN

Email:bogdanpresecan@yahoo.com
Tel: 0734.771.136

Te-ar putea interesa și:

OFICIAL: Starea de alertă, PRELUNGITĂ cu încă 30 de zile: Măsurile și restricțiile care vor trebui respectate

Prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă, începând de miercuri, 13 ianuarie a fost aprobată de către Guvernul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Alba Iulia REVINE la SCENARIUL ROȘU. Incidența de infectare a ajuns la 3 cazuri/1000 de locuitori

Deși carantinarea Municipiului Alba Iulia a „dat roade” în ceea ce privește scăderea numărului de persoane infectate, orașul nostru a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

SCANDAL la Abrud: Bărbat reținut după ce ar fi pătruns într-un apartament și ar fi agresat două cunoștințe Un scandal… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

DOCUMENT| Orașul Abrud SCAPĂ de restricții. Incidența de infectare a scăzut sub 1,5/1000 de locuitori

Datorită scăderii incidenței cazurilor de coronavirus sub 1.5 la mie, orașul Abrud scapă de restricțiile impuse prevenirii răspândirii noului coronavirus,… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL| 3.697 cazuri noi de coronavirus în România. Bilanțul total ajunge la 676.968 de îmbolnăviri

Marți, 12 ianuarie 2021, Grupul de Comunicare Strategică a dat publicității noul bilanț al pandemiei de COVID-19 în România. Până… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

DOCUMENT| Comuna Stremț în scenariul ROȘU, Ocna Mureș, Cetatea de Baltă și Sântimbru în scenariul GALBEN. Măsuri pentru următoarele 14 zile stabilite de CJSU Alba

În urma ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, s-a dispus menținerea în scenariul roșu a localității Stremț și în… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

18 Comentarii

biscuite 10 august 2012 at 21:26

:))) Romanii au construit pod peste Dunare inca de acum 2000 de ani….si noi ne mandrim cu cu o „bijuterie” inginereasca de 20 de metrii… =))))

Costel* 10 august 2012 at 21:33

Podul trebuie sa fie rezistent ca dupa cate inteleg Hava va fi istalat Principe de Alba si Groful Szabou Mare Capelan in palatul Princiar sigur in doua etape: prima calare pe iepele Corintului iar a doua calare pe tancuri.

apoliticul 10 august 2012 at 23:19

Zilele astea am inteles ca vin si cei de la Discovery de la emisiunea „Megaconstructii”.
Ha ha ha

franaru 11 august 2012 at 8:51

podul este „poduletz” si bijuteria este gablontz….

Sa fim seriosi….sa numim piticania asta de pod drept bijuterie…este prea mult….

Gogomanul 11 august 2012 at 10:26

Eu sunt curios, cand se deschide publicului larg bijuteria de pod de la Poarta a III a. Ca ne inghesuim ca animalele pe un culoar ingust, impotriva oricarei logici sau a bunului simt.
Oare Hava nu are nici un cuvant in fata lui Sabau?

franaru 11 august 2012 at 15:35

Hava este iobagul lui Sabau.

Poarta a III-a este privatizata, inclusa in contractul prin care Sabau a primit aproape jumatate de cetate.

Altfel spus, poarta a III-a este a lui Sabau. Asa ca…mucles si Hai Sictir !

Alex Danila 11 august 2012 at 17:08

Nu vreau sa-i iau apararea Szaboului,dar poarta a III-a e deschisa pe toate cele tei culoare de vreo o luna.

Alex Danila 11 august 2012 at 17:09

Comentariul vine ca raspuns catre domnul care foloseste pseudonimul ‘Gogomanul”

Manitu 11 august 2012 at 18:19

Fi corect, @Danila!!! Sunt deschise doar doua din cele trei culoare, cum le zici tu! De cate ori treci pe zi pe la Poarta a III-a?

Alex Danila 11 august 2012 at 19:07

Asa e.Am gresit eu.Sunt 2 din 3.adica fara culoarul ingust de pe dreapta(cum vii dinspre Cetate),dar,am trecut pe culoarul al 3-lea si nu mi-a facut nimeni observatie.Spre stiinta ta,trec zilnic pe acolo,pentru ca pe acolo prefer sa ma plimb cu familia.Dar nu se inghesuie nimeni.2 culoare,printre care si cel lat,e deschis trecerii.

dolfi 12 august 2012 at 16:59

sa fim seriosi… poate nu cand treci dumneata cu familia… Dar in rest, la orele de varf publicul prefera sa treaca prin culoarul cel lat. E mai rapid, plus ca nu mai riscam sa ne ciocnim de toti gura casca(turisti sau nu).

bijutieru 12 august 2012 at 23:59

deci aceasta bijuterie daca nu va fi inclusa in arhitectura cetatii prn construirea la capete macar cate 2 statui sau ceva acolo, sau la mijlocul podului o emblema ceva, sau oricum sa se faca ceva frumos care sa aduca a 1700, aceasta bijuterie nu va fi altceva decat o structura de beton cu trasaturi comuniste asa cum intreaga cetate pavata seamana foarte mult cu capitala koreei de nord care este betonata in intregime.

asteptam ca aceast pod sa fie finalizat si atunci vom vedea daca este o bijuterie sau niste simple grinzi de beton care fac legatura intre doua ziduri.

oricum depinde ce trafic va fi pe el, ca sigur va crapa zidul de la capete.

Costel* 13 august 2012 at 8:01

Nici o problema statuile sunt in curs de executare. La capetul dinspre Catedrala vor fi pusi in marime naturala cei doi corifei de Alba, Principele Hava si Groful Szabou. La capatul catre Hotel Cetate va fi pus un grup statuar reprezentand pe marii capelani Peres si Dumitrel in asteptarea furgonului cu lemne condus cu maestrie de gateristul Olar,

CrocodilulCuPapion 13 august 2012 at 10:18

Felicitari holoagarilor care au turnat grinzile de beton a acestei ,,Bijuterii ingineresti,, , macaragiului si zidarului care le-a asezat pe stabiliment!Daca asta-i bijuterie inginereasca,Brooklyn Bridge din New York ce mai e?..sau viaductul ala de la Cunta de pe multasteptata autostrada.

J.W. 13 august 2012 at 14:26

Titlul articolului este ironic, cuvantul „Bijuteria” fiind pus intre ghilimele asa ca nu va mai ambalati degeaba in comparatii inutile 🙂

franaru 13 august 2012 at 15:05

titlul „bate” cu textul….

CrocodilulCuPapion 13 august 2012 at 15:29

J.W face parte din categoria de oameni care citesc doar titlurile articolelor!!

J.W. 13 august 2012 at 21:17

Pai tocmai titlul m-a facut sa nu citesc tot articolul. Nu am atat de mult timp ca voi 🙂

Comentariile sunt oprite