Rămâi conectat

Actualitate

FOTO| Management falimentar la autostrada Lugoj-Deva: „La aproape 10 ani de la lansarea proiectului, suntem departe de finalizarea sa și în același timp buni de plată”

Ioana Oprean

Publicat

în

Asociația Pro Infrastructură trage un semnal de alarmă în privința finalizării autostrăzii Lugoj-Deva, reprezentanții Asociației spunând că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023.

CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitație în iulie 2019 și a ținut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentația tehnică.

„Am tras nenumărate semnale de alarmă de-a lungul ultimilor ani privind modul dezastruos prin care această autostradă a fost manageriată de Compania de Drumuri. Totul a plecat de la semnarea în 2013 a unui contract ce prevedea o săpătură imensă în dealurile de la Holdea, deși acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru mașini care să lase mediul natural intact. Următoarea cărămidă a fost pusă de Ștefan Ioniță în 2017-2018, când a reziliat contractul în mod abuziv, tribunalul internațional confirmând în acest an că statul român trebuie să plătească constructorului daune financiare de peste 230 de milioane de lei.

Cu alte cuvinte, la aproape 10 ani de la lansarea proiectului, suntem departe de finalizarea sa și în același timp buni de plată. O altă veste proastă este că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional. Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva.

Incompetența, aroganța sau lipsa de viziune au blocat și vor bloca mulți ani în continuare dorința șoferilor de a circula doar pe autostradă între Sibiu și granița vestică de la Nădlac. Fără studii de teren profesioniste, un proiect tehnic complet și un management de contract competent nu se va atinge acest deziderat”, au scris reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

România și Siria, cele mai depopulate țări din lume. Economist:  ,,Anual, pleacă 100.000 de tineri din România, iar 50% spun că vor să plece. Până atunci, să ne bucurăm de Insula Iubirii”

Ioana Oprean

Publicat

în

România și Siria, cele mai depopulate țări din lume. Economist:  ,,Anual, pleacă 100.000 de tineri din România, iar 50% spun că vor să plece. Până atunci, să ne bucurăm de Insula Iubirii” Economistul Radu Georgescu a explicat de ce România este una dintre cele mai depopulate țări din lume. Peste 100.000 de tineri pleacă anual […]

Citește mai mult

Actualitate

De astăzi a intrat în vigoare Noul Mersul al Trenurilor. Biletele de călătorie s-au scumpit

Bogdan Ilea

Publicat

în

De astăzi a intrat în vigoare Noul Mersul al Trenurilor. Biletele de călătorie s-au scumpit CFR Călători a anunțat că, începând de astăzi, 14 decembrie, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025-2026, care va fi valabil până la data de 12 decembrie 2026. Compania va asigura zilnic circulația a peste 1150 de trenuri, în […]

Citește mai mult

Actualitate

Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac nu va fi construit anul acesta. Cum explică autoritățile decizia

Bogdan Ilea

Publicat

în

Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac nu va fi construit anul acesta. Cum explică autoritățile decizia Zona Bâlea Lac, județul Sibiu, este una dintre cele mai spectaculoase destinații turistice din România, mai ales pe timp de iarnă. Totuși, anul acesta turiștii care așteptau redeschiderea celebrului Hotel de Gheață au parte de o dezamăgire, deoarece […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea