Rămâi conectat

Actualitate

FOTO| Direcția de Asistență Socială Alba Iulia se DIGITALIZEAZĂ: Cetățenii au la dispoziție tablete, asistenți virtuali și un card cu cod QR

URSALEȘ Iulian

Publicat

în

Direcția de Asistență Socială Alba Iulia se DIGITALIZEAZĂ: Cetățenii au la dispoziție tablete, asistenți virtuali și un card cu cod QR

Direcția de Asistență Socială Alba Iulia a prezentat, în cursul zilei de astăzi, 11 februarie, rezultatele demersului de digitalizare a proceselor sale, în prezența viceprimarului orașului, Emil Popescu.

Până în prezent, acordarea beneficiilor / serviciilor sociale se baza pe furnizarea/prezentarea la ghișeu a unor documente justificative. De acum înainte orice persoană le va putea accesa fie prin link-urile de pe site-urile www.apulum.ro / www.online.directiadeasistentasocialaalbaiulia.ro, fie cu ajutorul asistentului virtual instalat pe cele 2 tablete amplasate în sediul DAS Alba Iulia. Implementarea acestui nou sistem de funcționare scurtcircuitează timpii de completare a dosarului pentru beneficiar și pentru funcționarul de la ghișeu.

Mai mult decât atât au fost dezvoltate integrări cu registrul agricol, și posibilitatea de import date de la alte instituții conexe în cadrul fișei personale a fiecărui beneficiar.

Prin crearea unui cont în platforma online cu ajutorul aplicației android E-Cetățean Alba Iulia, sau prin solicitare scrisă pe e-mail [email protected], cetățeanul va beneficia de:

  • Accesarea de cereri precompletate pentru orice tip de beneficiu / serviciu furnizat de DAS Alba Iulia;
  • Depunerea online a cererii și atașarea de documente în format electronic;
  • Verificarea statusului de procesare dosar (rezolvat, solicitare completări pe cale electronică, aprobat, etc.);
  • Verificarea tipului de beneficiu / serviciu pentru care acesta ar întruni condițiile necesare în vederea depunerii dosarului aferent;
  • Verificare istoric în relație cu DAS Alba Iulia;
  • Identificarea de furnizori / servicii sociale prestate în Alba Iulia (harta socială și );
  • Suport în utilizarea platformei online și a asistentului virtual (tutoriale video și manual de utilizare).

Fiecare beneficiar de servicii / beneficii sociale va avea o identitate unică, printr-un card cu cod QR, cu ajutorul căruia va putea:

  • să acceseze contul personal din cadrul asistentului virtual;
  • acceseze beneficii / servicii sociale de la prestatorii privați din Alba Iulia, fără a fi nevoit să realizeze deplasări la DAS Alba Iulia.

O altă componentă dezvoltată în cadrul platformei este aceea de date deschise (OPEN DATA), accesibilă sub forma unei hărți a orașului (de tip open source), ce permite vizualizarea informațiilor precum: date statistice privind beneficiile sociale furnizate de către DAS Alba Iulia, informații privind parcări persoane cu dizabilități existente, furnizori servicii sociale cu informații specifice, ș.a..

 În completare, vor fi dezvoltate widget-uri care vor prezenta sub formă vizuală sau grafic informații de tipul:

  • Furnizori de servicii sociale acreditați (Privați / Publici);
  • Capacitate locuri servicii sociale;
  • Beneficii sociale acordate (infografic ultimii 5 ani);
  • Alocație de stat – daca sunt mai mult de 26; – (infografic ultimii 5 ani);
  • Cantina; – (infografic ultimii 5 ani);
  • Indemnizații cresterea copilului;- (infografic ultimii 5 ani);
  • Beneficiar Protecția persoanelor vârstnice; – (infografic ultimii 5 ani);
  • Indemnizații persoane cu handicap; – (infografic ultimii 5 ani);
  • Beneficiari VMG – (infografic ultimii 5 ani);
  • Beneficiari consumatori vulnerabili – (infografic ultimii 5 ani).

Subliniem  faptul că platforma este una de date deschise, și pune la dispoziție informații specifice, în format excel sau cheie API, oricărui cetățean interesat de acest tip de informații. Totodată, aceasta este prima platformă de date deschise din Alba Iulia, ce va fi conectată la sistemul național de date deschise data.gov.ro.

ACESTA ESTE REZULTATUL PROIECTULUI BI SMART ALBA IULIA, COD SIPOCA 810/ COD MYSMIS 136237, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, Cod apel POCA/661/2/1 (CP13/2019 pentru regiunile mai puțin dezvoltate) Fundamentarea deciziilor, planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni  la nivelul administrației publice locale din regiunile mai puțin dezvoltate, Axa prioritară  Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Operațiunea Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Schimbare importantă la cardurile de sănătate 2024: Anunțul oficial al Casei Naționale de Sănătate

Bogdan Ilea

Publicat

în

Schimbare importantă la cardurile de sănătate 2024: Anunțul oficial al Casei Naționale de Sănătate Prin intermediul unui ordin semnat de președintele CNAS și publicat în Monitorul Oficial, s-a introdus o nouă regulă referitoare la prelungirea valabilității adeverinței înlocuitoare a Cardului Național de Asigurări de Sănătate până la momentul emiterii cardului duplicat. Citește și: Cardul de […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea