FOTO| Centură ocolitoare pe latura de sud-vest a municipiului Alba Iulia: Licitația pentru elaborarea PUZ-ului, lansată în SEAP

TECHNOVA - Înlocuiește-ți centrala

Primăria municipiului Alba Iulia a lansat marți, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru elaborare Plan Urbanistic Zonal ”Construire arteră ocolitoare pe latura de sud-vest a municipiului Alba Iulia”. Valoarea totală estimată a investiției este de 102.400 lei, fără TVA.

Administrația locală a municipiului Alba Iulia dore;te realizarea unei noi artere ocolitoare, pe latura de sud – vest a municipiului. Noua centur[ va lega Bulevardul Revoluției 1989 – din giratoriul aflat în zona Lidl, va trece prin cartierul Partoș și se va lega la Autostrada A10 Sebeș – Turda, prin nodul rutier Alba Iulia Sud.

Pro România - Misiunea ieșirii din criză

Sistemul actual al infrastructurii căilor de comunicație rutiere al Municipiului Alba lulia și al zonei periurbane este astăzi incomplet în raport cu necesitățile perspectivei de dezvoltare urbane și zonele funcționale de interes local. În prezent, în zona de sud-est a Municipiului Alba lulia, transportul se realizează pe un tronson de drum cu capacitate de circulație redusă, cu zone de pământ, o floră dezvoltată care nu corespunde cerințelor de trafic actuale și de perspectivă dar și de estetică urbană.

Traseul obiectivului propus se va realiza etapizat din sensul giratoriu situat la intersecția str. Lalelelor – B-dl Revoluției 1989 și va conecta zona Cetate cu descărcarea de pe autostrada Sebeș-Turda prin strada Ion Lăncrănjan. Traseul a fost parţial reglementat prin PUZ „La RECEA” aprobat cu HCL nr.274/2003 completat cu HCL nr. 244/2010 si HCL nr.191/2011 prin asigurarea circulației majore intre zonele funcţionale si de locuit – prelungirea B-dului Revoluției 1989 și racordarea la DJ 107A, rezolvarea unitară a tramei stradale cu zona Dealul Furcilor si cu zona Lalelelor.

In prima etapa se va reglementa traseul care începe din prelungirea B-dului Revoluției 1989 prin strada Ion Lăncrănjan (intersecția cu strada Lalelelor) si conectarea cu drumul naţional DN1. Se dorește amenajarea unui prim sens giratoriu in zona intersecției bulevardului propus cu strada Rogozului iar alte doua sensuri giratorii vor fi prevazute, unul la ieșirea din cartierul Partoș pe strada Regimentul V Vânători (la urcarea pe pasarela Partoș) si al doilea la ieșirea de pe pasarela peste calea ferata (la intersecția cu strada Viilor). Aceste sensuri vor prelua traficul direcționându-l atât către zona urbana cat si către zona peri urbana a municipiului, reducând astfel ambuteiajele și noxele emise de autovehiculele prezente în trafic.

A doua etapa va reglementa realizarea traversării peste calea ferata si peste pasarela Partoș, realizându-se astfel legătura directa cu Șoseaua de Centura si cu Nodul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda (sau conectarea cu aceasta). Soluțiile tehnice vor fi prezentate în documentația de urbanism – faza PUZ – în conformitate cu studiul de trafic și de circulație al autovehiculelor si documentatia topografica.

Prin dezvoltarea infrastructurii de transport rutier în zona administrativ-teritorială a municipiului Alba lulia, de-a lungul arterei ocolitoare latura de sud-est a Municipiului Alba lulia se creează premisele unor noi oportunități pentru populație, agenți economici și administrație și se realizează legături eficiente între centrul administrativ al municipiului și regiunile periferice, dar și interconectarea la axele de transport existente.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419