Rămâi conectat

Actualitate

FOTO| Autostrada Transilvania: Situație ÎNGRIJORĂTOARE de șantierul aproape abandonat. De ce ezită Compania de Drumuri să ia măsuri față de constructor

Ioana Oprean

Publicat

în

Situația devine din ce în ce mai îngrijorătoare pe șantierul Autostrăzii Transilvania, unde aproape că nu se mai lucrează deloc la lotul dintre Chețani și Câmpia Turzii.

Potrivit informațiilor obținute de Digi24, șefii Companiei de Infrastructură caută soluții pentru a plăti direct subcontractorii celor de la Straco, care reprezintă singura speranța ca lucrările la cei 16 kilometri de șosea rapidă să continue.Din imaginile prezentate de Asociația Pro Infrastructura se poate vedea clar că șantierul este aproape abandonat.

Constructorul, firma românească Straco, aflată în insolvență nu mai are de ceva vreme oameni pe șantier, iar subcontractorii săi sunt neplătiți. Prin urmare, fie au încetat deja lucrul, fie vor face asta cât de curând.

Potrivit ONG-iștilor pasionați de infrastructură, în prezent doar subcontractorul pe partea de terasamente – firma românească Marcotim – mai este mobilizat, însă în lipsa plăților și a aprovizionării cu materiale din partea Straco, în scurt timp va intra în incapacitate de a asigura consumabilele în șantier și de a plăti salarii sau taxe. Are de încasat peste 10 milioane de lei de Straco.Potrivit informațiilor obținute de Digi24, șefii Companiei de Infrastructură caută soluții pentru a plăti direct subcontractorii celor de la Straco.

Lucrările la lotul Chețani-Câmpia Turzii au început în mai 2016 și ar fi trebuit să fie deja finalizate. După 4 ani, însă, stadiul lor a ajuns abia la 36%.

Valoarea investiției este de circa 280 milioane de lei. Banii vin, ca la mai toate marile proiecte de infrastructură, de la Bruxelles.

Compania de Drumuri ezită în a lua o decizie fermă în legătură cu contractul celor de la Straco pentru lotul Chețani-Câmpia Turzii deoarece aceeași firmă are în lucru pasajul de la Domnești de pe Centura Capitalei.
Directorul Companiei de Drumuri: Le suntem în continuare alături cu o singură condiție

Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR: „Acest sector de autostradă este unul dintre sectoarele restante. Este un contract vechi și ne-am propus ca până în vara anului ce vine să fie dat în trafic. Preocuparea noastră cea mai mare în clipa de față este, pe lângă mobilizarea pe șantier, plata corectă și la timp a antreprenorilor și a furnizorilor de materiale de construcții.

Compania a făcut eforturi uriașe să susțină și să sprijine firma Straco având în vedere că este o firmă românească și le suntem în continuare alături cu o singură condiție: să plătească la timp subantreprenorii și furnizorii de materiale.

Ne dorim să putem plăti noi direct subantreprenorilor.

Termenul nostru de finalizare este vara anului viitor. Se poate merge până la organizarea unei noi proceduri de achiziție publică în cazul în care nu ajungem la o cale de compromis cu firma Straco”.

Sursa: digi24.ro

FOTO: Facebook Asociația Pro Infrastructură


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Planul ANAF de a colecta mai multe venituri din accizele majorate la băuturi a dat greș. 30 – 40% din consumul de băuturi spirtoase rămâne netaxat

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Planul ANAF de a colecta mai multe venituri din accizele majorate la băuturi a dat greș. 30 – 40% din consumul de băuturi spirtoase rămâne netaxat Planul ANAF de a aduce mai mulți bani la buget din accizele mărite pe băuturi spirtoase pare să fi dat greș. Deși taxele au fost crescute de două ori […]

Citește mai mult

Actualitate

Sindicatele cer majorarea salariului minim și amenință cu PROTESTE în toată țara. Peste 1,7 milioane de angajați riscă să piardă puterea de cumpărare dacă Guvernul îngheață salariul

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Sindicatele cer majorarea salariului minim și amenință cu PROTESTE în toată țara Sindicatele cer Guvernului Bolojan să majoreze salariul minim și amenință că vor organiza proteste dacă solicitarea nu va fi respectată. Miercuri, premierul Ilie Bolojan urmează să se întâlnească cu reprezentanții sindicatelor și patronatelor pentru a discuta acest subiect sensibil. Potrivit sindicatelor, peste 1,7 […]

Citește mai mult

Actualitate

Falimentul Euroins costă România scump. Statul poate fi obligat să plătească sute de milioane de euro

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Falimentul Euroins costă România scump. Statul poate fi obligat să plătească sute de milioane de euro România a pierdut prima luptă în procesul internațional inițiat de Eurohold Bulgaria și Euroins Insurance Group (EIG) după falimentul Euroins România. Centrul Internațional pentru Soluționarea Litigiilor privind Investițiile (ICSID) de la Washington a respins cererea Guvernului român de a […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea