Rămâi conectat

Actualitate

Era maşinilor pe benzină şi motorină se apropie de sfârșit. Până când vor mai putea fi vândute în UE

Publicat

în

Era maşinilor pe benzină şi motorină se apropie de sfârșit. Până când vor mai putea fi vândute în UE

Tanczos Barna, ministrul Mediului a transmis, la Digi24, că vânzarea maşinilor noi pe benzină şi motorină ar putea fi interzisă din 2035 în Uniunea Europeană şi deci şi în România.

„Da, asta este asumarea Comisiei, asta înseamnă o tranziţie de 14-15 ani aproape, de la motoarele cu ardere internă la motoare electrice. Este o decizie luată, este o decizie la care foarte mulţi nu s-au aşteptat, dar a început deja pregătirea industriei pentru această tranziţie. Nu se vorbeşte în această decizie despre parcul auto deja existent, se vorbeşte strict despre maşinile noi”, a precizat Tanczos Barna pentru Digi24.

Potrivit sursei citate, maşinile pe combustie nu vor dispărea brusc în 2035, ci vor merge pentru o perioadă în paralel cu cele electrice.

Electrica Furnizare Discount

„Probabil, maşinile existente pe piaţa europeană se vor tranzacţiona la fel. Cu siguranţă, acest lucru va impacta preţul maşinilor vechi. Nu ştiu în ce măsură şi în ce direcţie, pentru că nimeni nu poate să spună în ce direcţie, dacă vor fi mai scumpe sau mai ieftine maşinile pe combustie, pentru că ele nu mai pot fi ţinute pe piaţă foarte mult”, spune Tanczos Barna, ministrul mediului.

Conform reglementărilor în vigoare, producătorii de maşini pe combustie sunt obligaţi să producă piese de schimb pentru încă 10 ani.

În România, interesul pentru maşini electrice este în creştere, acest lucru se vede în cheltuirea rapidă a banilor din programul Rabla Plus.

„Faţă de anul trecut, vom avea un buget triplu pentru acest program. Interesul este enorm. Un singur lucru mai trebuie rezolvat, preţul acestor maşini, pentru că ele, pentru omul de rând, sunt foarte scumpe”, recunoaşte ministrul mediului, Tanczos Barna.

Fiecare român care vrea să-şi cumpere o maşină electrică primeşte de la Guvern 10.000 de euro. Cea mai ieftină maşină electrică costă 26.000 de euro.
Situaţia înscrierilor în cadrul Programului Rabla Plus

Potrivit datelor publicate, joi, 12 august, de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), în cadrul Programului Rabla Plus 2021, s-au înscris la producători/dealeri auto 6.025 persoane fizice, până în prezent fiind achiziţionate 1.261 autovehicule noi (759 pur electrice şi 502 electrice hibride) şi 2 motociclete electrice.

Pentru persoane juridice au fost publicate săptămâna aceasta 123 dosare acceptate pentru 187 autovehicule electrice, dintre care 134 pur electrice şi 53 electrice hibride şi 1 motocicletă electrică.

În total, pentru Rabla Plus au fost acceptate un număr de 1.322 dosare pentru 2.222 ecotichete, dintre care 1.491 autovehicule pur electrice, 727 autovehicule electrice hibride, 4 motociclete electrice şi 23 contestaţii pentru 49 autovehicule (30 autovehicule pur electrice şi 19 electrice hibride).

Totodată, s-au înscris la producători/dealeri auto 1.077 persoane juridice. Până în prezent au fost achiziţionate 555 autovehicule noi (329 pur electrice şi 226 electrice hibride).
Bugetele pentru Rabla, suplimentate din august

Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus, lansate anul acesta pe 26 aprilie, se bucură de o nouă majorare a bugetului total, de această dată cu câte 200 de milioane de lei, a anunţat, în urmă cu puţin timp, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).

„Începând cu data de 21 august 2021, bugetul total al Programului Rabla Plus va fi suplimentat cu suma de 200 de milioane de lei. De asemenea, pentru Programul Rabla Clasic, o majorare cu 200 de milioane de lei a bugetului total va fi disponibilă începând cu data de 28 august 2021.”, transmite AFM.

Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat şi în iulie o suplimentare a bugetului alocat persoanelor fizice în cadrul Programului Rabla Plus cu 40 milioane de lei. Bugetul alocat iniţial pentru persoanele fizice, în valoare de 200 milioane de lei a fost rezervat integral în mai puţin de 2 luni de la lansarea programului.

De asemenea, prima suplimentare din acest an, în valoare de 20 milioane lei a fost epuizată, „demonstrând interesul cetăţenilor faţă de autovehiculele electrice, mai prietenoase cu mediul înconjurător”, spun reprezentanţii AFM.

Potrivit sursei citate, în cadrul Programului Rabla Clasic, valoarea primei de casare este de 7.500 de lei, iar valoarea ecobonusurilor acordate pentru stimularea achiziţionării autoturismelor cât mai puţin poluante, în funcţie de tehnologia folosită sunt de 1.500 de lei pentru autovehiculele cu emisii scăzute şi 3.000 de lei la achiziţionarea unui autovehicul nou echipat cu sistem de propulsie hibrid.

Ecobonusurile se pot cumula în cazul în care maşina nouă îndeplineşte ambele condiţii, ajungându-se astfel la o reducere de 12.000 de lei din preţul total al autovehiculului nou. Pentru achiziţionarea de motociclete noi în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 5.500 de lei.

În cadrul Programului Rabla Plus, se acordă două tipuri de ecotichete, respectiv 45.000 de lei pentru maşinile pur electrice şi 20.000 de lei pentru maşinile hibrid plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autoturismului nou.

Persoanele care renunţă la o maşină veche, poluantă, şi achiziţionează un autovehicul electric beneficiază atât de prima de casare acordată prin Programul Rabla Clasic, în valoare de 7.500 de lei, cât şi de ecotichetul alocat în cadrul Programului Rabla Plus.

Cuantumul finanţării pentru motociclete electrice este de 5.500 de lei, iar cine doreşte să achiziţioneze o motocicletă electrică şi predă o maşină uzată, ecotichetul se poate cumula cu prima de casare în valoare de 5.500 de lei.

Sursa: adevarul.ro

Publicitate

Actualitate

Ora de iarnă 2021: Când se dă ceasul înapoi în acest an

Publicat

în

Ora de iarnă 2021: Când se dă ceasul înapoi în acest an

Când se trece la ora de iarnă. Ceasul se dă înapoi cu o oră în ultima duminică din octombrie, astfel că această zi va fi cea mai lungă din an, cu 25 de ore.

Când se trece la ora de iarnă. România trece la ora de iarnă în ultimul weekend din octombrie, adică în noaptea de 30 spre 31 octombrie, sâmbătă spre duminică. Ora 4, duminică dimineața, devine ora 3.

În consecință, duminică, 31 octombrie, va fi cea mai lungă zi din an, cu 25 de ore. Ora de iarnă este o măsură administrativă care se aplică în Europa, în fiecare an, în ultima noapte de sâmbătă spre duminică din luna octombrie.

Electrica Furnizare Discount

Sistemul schimbării între ora de iarnă şi cea de vară presupune o ajustare cu o oră a ceasurilor în fiecare primăvară şi toamnă. Ora de iarnă este considerată, însă, ora standard.

Când se trece la ora de iarnă. Motivația din spatele deciziei

Explicația este că introducerea orei de vară a fost motivată de creşterea numărului de ore în care oamenii beneficiază de lumina naturală a Soarelui şi era extrem de avantajoasă pentru cei care lucrau pe vremuri în agricultură.

Ţările europene au adoptat acest sistem în secolul trecut, pentru a economisi energie, mai ales în perioada războiului sau a crizelor de pe piaţa petrolului apărute în anii 1970.

La ora de vară, ceasul se dă înainte cu o oră (ora 03.00 devine ora 04.00), în timp ce la ora de iarnă operaţiunea e inversă, ceasurile se dau înapoi cu o oră şi ora 04.00 devine ora 03.00. În perioada orei de iarnă, diferenţa dintre ora oficială a României şi (GMT) – Greenwich Mean Time, va fi de două ore în timp ce în perioada orei de vară este de trei ore.

Citește mai mult

Actualitate

Dan Barna, despre USR: „Cei 300 de la Sparta nu aveau nicio șansă în fața armatei lui Xerxes, dar faptul că au murit luptând a făcut să fie respectați”

Publicat

în

Dan Barna, despre USR: „Cei 300 de la Sparta nu aveau nicio șansă în fața armatei lui Xerxes, dar faptul că au murit luptând a făcut să fie respectați”

Dan Barna, propunerea USR pentru funcția de ministru de Externe, a dat de înțeles că partidul începe să crească în sondaje. Barna a insistat, din nou, că USR e singurul partid responsabil din această criză politică, deoarece e singurul care a venit cu o propunere de premier și și-a asumat guvernarea.

Acesta a mai spus că e irelevant ce comentează unii sau alții, important e ca țara să iasă din criză. „De 5.000 de ani lumea funcționează la fel: sunt unii care stau verticali și o grămadă care leșină de comentarii pe după fuste. Despre asta e vorba, asta se întâmplă azi în România”, a mai spus Barna.

„Ceea ce vă spun e un lucru foarte clar pe care, din fericire, și am văzut niște sondaje, românii îl văd foarte limpede: există un partid care-și asumă guvernarea în situație de pandemie – ăla e USR – și premierul desemnat e Cioloș. Ideea că ne dăm și noi deoparte că ce-o să zică, o să comenteze un analist sau altul….România are nevoie de guvernare azi. Opiniile procesele, amenințările dacă se iau măsuri dure pot fi făcute după ce trecem de criză. Hai să ieșim din criză – ăsta e mesajul!

Electrica Furnizare Discount

Ideea să continuăm o criză pe baletul dlui Cîțu sau a dlui Ciolacu, care-și rupea cămașa de pe el de grija României, în condițiile în care n-a propus un premier și e unul dintre cei care s-a făcut că nu înțelege ce-i cu antivaccinarea…

Cei 300 de la Sparta nu aveau nicio șansă în fața armatei lui Xerxes, dar faptul că ei au stat acolo în trecătoare și au murit luptând pentru cetatea lor a făcut să fie respectați și să arate că se poate. Dacă și noi ne punem palma la spinare, România nu mai are nicio șansă. USR mâine arată exact asta – capacitatea și caracterul de a înfrunta această criză”, a declarat Dan Barna, la B1 TV.

Sursa: stiripesurse.ro

Citește mai mult

Actualitate

Alexandru Rafila: „Avem o rată de fatalitate de circa 3% în ceea ce privește decesele și asta este extrem de mult”

Publicat

în

Alexandru Rafila: „Avem o rată de fatalitate de circa 3% în ceea ce privește decesele și asta este extrem de mult”

Reprezentantul României pe lângă Organizația Mondială a Sănătății, Alexandru Rafila, a avertizat că trebuie găsite cât mai repede soluții pentru a scădea numărul mare de cazuri de COVID-19, arătând existența unei legături directe între acest număr și rata mortalității. Acesta spune că numărul de morți înregistrat în ultima săptămână este fără precedent de la al doilea Război Mondial.

„Preocuparea foarte mare este legată de numărul uriaș de cazuri și de numărul extrem de mare de decese – suntem, pe primul loc în lume în ceea ce privește mortalitatea raportată la populație. Una dintre soluții (propuse de OMS – n.r.) este creșterea numărului de persoane vaccinate – asta e o soluție care poate să prevină valurile ulterioare, în primăvară, mai ales”, a declarat Alexandru Rafila luni la Digi24, precizând că „situația este fără precedent în regiunea europeană a OMS”.

Electrica Furnizare Discount

El a mai spus că „în aceste zile, poate chiar astăzi, va sosi în țară un expert OMS specializat în astfel de situații de criză de sănătate” și s-a arătat încrezător că, împreună cu specialiștii INSP și cu reprezentanții guvernului se va găsi „o soluție să nu mai fie atâtea morți”.

„În ultima săptămână au fost 2.300 de morți, este fără precedent, cred, după al doilea Război Mondial”, a mai spus Rafila.

El a precizat că este nevoie ca soluții făsite să fie înțelese și acceptate de populație, pentru a putea fi aplicate.

Alexandru Rafila a mai arătat că rata mare de pozitivare, de 25-30%, arată o transmitere intensă comunitară a virusulu și avertizează că acest număr este în relație cu numărul deceselor.

„Numărul de decese va trena după câteva săptămâni de la înregistrarea acestui număr mare de cazuri, adică avem o rată de fatalitate de circa 3% în ceea ce privește decesele și asta este extrem de mult la numărul uriaș de cazuri pe care îl avem”, a mai explicat Alexandru Rafila.

Sursa: digi24.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare