Rămâi conectat

Actualitate

Eliminarea limitei de viteză pe autostradă, soluţie pentru România? Exemplul german

Ioana Oprean

Publicat

în

Eliminarea limitei de viteză pe autostradă, soluţie pentru România? Exemplul german

Titi Aur, multiplu campion naţional la raliuri, a spus că eliminarea limitei de viteză pe autostrăzile din România, pe model german, ar fi un lucru bun. Iată de ce.

„Probabil că ar fi bine, din punctul meu de vedere. Dacă ne uităm un pic în Germania, sunt foarte multe restricţii în toate zonele considerate a fi periculoase, şi au rămas câteva zone în care poţi merge cu viteză nelimitată. Dar acele zone sunt cu adevărat sigure, nu ţi se poate întâmpla mai nimic. Şi dacă ar fi şi la noi astfel de zone, unde poţi avea un debuşeu, să te duci să vezi cum merge maşina, probabil că nu ar fi rău, din acest punct de vedere.

În acelaşi timp, ar fi rău, pentru că nu avem acea educaţie ca să respectăm legea acolo unde sunt restricţii, iar unde nu sunt restricţii să ne descărcăm.

O fază de genul ăsta am păţit la începutul anilor 90, cu un coleg de la raliuri, care e neamţ. Eram cu el pe undeva pe lângă Munchen. Stând în dreapta lui pe autostradă, unde era fără restricţii şi mergea tare, am văzut că a redus viteza foarte mult într-o zonă unde era restricţie de 120 km/h. L-am întrebat de ce a redus. Şi mi-a zis că dacă nu reduce acolo unde e restricţie, îşi bate joc de zona unde se poate circula liber. Aşa era cultura germană, a şoferului german, încă de atunci.

Probabil că românul nu ar reduce nicăieri.

Dar eu cred că nişte zone libere ar putea să prindă bine, ca să ne descărcăm. Dar depinde şi din ce parte privim”, a declarat Titi Aur la DC Conducem.

Cum ar trebui să arate aceste porţiuni de şosea fără restricţie. Exemplul german

„În Germania au rămas fără limită de viteză doar porţiunile aflate în linie dreaptă, unde nu sunt intrări sau ieşiri de pe autostradă, zonele în care sunt puţin probabile evenimentele precum ceaţa sau limitarea vizibilităţii. Au fost găsite cele mai sigure zone şi au fost lăsate libere, fără restricţii. Au mai rămas puţine zone, chiar şi în Germania, fără restricţii, dar e bine că sunt”, a mai declarat Titi Aur.

Titi Aur: Pe autostrăzile din România e imposibil de circulat corect. Pentru mine e un stres să conduc pe autostradă

„Pentru mine e un stres maxim să circul pe autostradă. Pentru că pe banda unu circulă vehicule mai lent decât ar trebui să circule. Și am fost în weekend când nu erau camioane, doar autoturisme. Multe mașini merg mult mai încet decât ar trebui în mod firesc să circuli pe autostradă. Adică merg cu 90 km/h. Eu vreau să merg pe autostradă cu aproximativ 130 km/h. Dar este imposibil.

Pentru că pe banda unu circulă mașinile lente, iar pe banda doi sunt „nebunii” care vor să meargă cu viteză foarte mare. Și sunt agresivi, vin în spate, fac cu farurile. Ei sunt incomodați de mine care merg cu 130 km/h pe banda doi, pentru că pe banda unu aș fi nevoit să merg cu 90 km/h”, a precizat Titi Aur.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Crește salariul minim în 2026, tăieri de 10% în administrația centrală și subvenții reduse pentru partide. Decizie în Coaliție

Ioana Oprean

Publicat

în

Crește salariul minim în 2026, tăieri de 10% în administrația centrală și subvenții reduse pentru partide. Decizie în Coaliție Coaliția de guvernare, reunită miercuri, 17 decembrie 2025, în prezența liderilor PSD, PNL, USR, UDMR și ai minorităților naționale, a ajuns la un acord asupra mai multor măsuri economice și administrative, care vizează reducerea cheltuielilor publice […]

Citește mai mult

Actualitate

Datoria externă a României continuă să crească vertiginos, în ciuda măsurilor de austeritate luate de Ilie Bolojan. Deficitul ajunge la 24 de miliarde de euro

Ioana Oprean

Publicat

în

Datoria externă a României continuă să crească vertiginos, în ciuda măsurilor de austeritate luate de Ilie Bolojan. Deficitul ajunge la 24 de miliarde de euro Datoria externă totală a crescut, în perioada ianuarie-octombrie 2025, cu 22 de miliarde de euro, până la peste 225 de miliarde de euro, potrivit datelor prezentate luni, 15 decembrie 2025, […]

Citește mai mult

Actualitate

Traficul rutier reluat pe autostrada A10 Sebeș-Turda: Au finalizate lucrările pe remediere și consolidare pe breteaua 2 a nodului rutier Sebeș

Ioana Oprean

Publicat

în

Traficul rutier reluat pe autostrada A10 Sebeș-Turda: Au finalizate lucrările pe remediere și consolidare pe breteaua 2 a nodului rutier Sebeș Traficul rutier reluat miercuri, 17 decembrie 2025, pe autostrada A10 Sebeș-Turda. Au finalizate lucrările pe remediere și consolidare pe breteaua 2 a nodului rutier Sebeș. ,,Începând cu ora 15:00 s-a reluat traficul rutier pe […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea