Eliminarea limitei de viteză pe autostradă, soluţie pentru România? Exemplul german
Eliminarea limitei de viteză pe autostradă, soluţie pentru România? Exemplul german
Titi Aur, multiplu campion naţional la raliuri, a spus că eliminarea limitei de viteză pe autostrăzile din România, pe model german, ar fi un lucru bun. Iată de ce.
„Probabil că ar fi bine, din punctul meu de vedere. Dacă ne uităm un pic în Germania, sunt foarte multe restricţii în toate zonele considerate a fi periculoase, şi au rămas câteva zone în care poţi merge cu viteză nelimitată. Dar acele zone sunt cu adevărat sigure, nu ţi se poate întâmpla mai nimic. Şi dacă ar fi şi la noi astfel de zone, unde poţi avea un debuşeu, să te duci să vezi cum merge maşina, probabil că nu ar fi rău, din acest punct de vedere.
În acelaşi timp, ar fi rău, pentru că nu avem acea educaţie ca să respectăm legea acolo unde sunt restricţii, iar unde nu sunt restricţii să ne descărcăm.
O fază de genul ăsta am păţit la începutul anilor 90, cu un coleg de la raliuri, care e neamţ. Eram cu el pe undeva pe lângă Munchen. Stând în dreapta lui pe autostradă, unde era fără restricţii şi mergea tare, am văzut că a redus viteza foarte mult într-o zonă unde era restricţie de 120 km/h. L-am întrebat de ce a redus. Şi mi-a zis că dacă nu reduce acolo unde e restricţie, îşi bate joc de zona unde se poate circula liber. Aşa era cultura germană, a şoferului german, încă de atunci.
Probabil că românul nu ar reduce nicăieri.
Dar eu cred că nişte zone libere ar putea să prindă bine, ca să ne descărcăm. Dar depinde şi din ce parte privim”, a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Cum ar trebui să arate aceste porţiuni de şosea fără restricţie. Exemplul german
„În Germania au rămas fără limită de viteză doar porţiunile aflate în linie dreaptă, unde nu sunt intrări sau ieşiri de pe autostradă, zonele în care sunt puţin probabile evenimentele precum ceaţa sau limitarea vizibilităţii. Au fost găsite cele mai sigure zone şi au fost lăsate libere, fără restricţii. Au mai rămas puţine zone, chiar şi în Germania, fără restricţii, dar e bine că sunt”, a mai declarat Titi Aur.
Titi Aur: Pe autostrăzile din România e imposibil de circulat corect. Pentru mine e un stres să conduc pe autostradă
„Pentru mine e un stres maxim să circul pe autostradă. Pentru că pe banda unu circulă vehicule mai lent decât ar trebui să circule. Și am fost în weekend când nu erau camioane, doar autoturisme. Multe mașini merg mult mai încet decât ar trebui în mod firesc să circuli pe autostradă. Adică merg cu 90 km/h. Eu vreau să merg pe autostradă cu aproximativ 130 km/h. Dar este imposibil.
Pentru că pe banda unu circulă mașinile lente, iar pe banda doi sunt „nebunii” care vor să meargă cu viteză foarte mare. Și sunt agresivi, vin în spate, fac cu farurile. Ei sunt incomodați de mine care merg cu 130 km/h pe banda doi, pentru că pe banda unu aș fi nevoit să merg cu 90 km/h”, a precizat Titi Aur.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ciclon polar peste România: Au fost emise noi coduri de vânt puternic, viscol și ninsori, în mai multe zone din țară. Alerta meteo de vreme rea prelungită până sâmbătă
Ciclon polar peste România: Au fost emise noi coduri de vânt puternic, viscol și ninsori, în mai multe zone din țară. Alerta meteo de vreme rea prelungită până sâmbătă Ciclonul de aer polar care se află zilele acestea deasupra României aduce în continuare vreme extremă. Joi, 10 aprilie 2025, au fost emise noi coduri galbene […]
Programul Rabla 2025: Creşte valoarea voucherului pentru maşinile electrice la 7.500 de euro. Tichetele pentru diesel, sunt eliminate
Programul Rabla 2025: Creşte valoarea voucherului pentru maşinile electrice la 7.500 de euro. Tichetele pentru diesel, sunt eliminate Potrivit lui Mircea Fechet valoarea voucherului pentru mașini electrice ar urma să fie 7.500 euro, iar Rabala clasic nu va mai include mașini disel și va avea tichet de 2.000 de euro. Citește și: Rabla Auto 2025: […]