Drumul județean 103E, de la DN1 până la Gârbova de Sus, se modernizează. Investiție de 1,8 milioane de euro – PROIECT
Consilierii județeni din Alba vor supune spre aprobare în ședința ordinară din 22 februarie un proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice faza Studiu de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului „Modernizare drum judeţean DJ 103E: DN 1 – Gîrbova de Jos – Gîrbovița – Gîrbova de Susˮ.
Indicatori tehnici, potrivit proiectului de hotărâre:
– Categoria funcțională a drumului: Drum județean;
– Clasa tehnică: IV;
– Viteza de proiectare: 20-30 km/h;
– Lungimea totală a traseului amenajat: 7675 m;
– Lățimea părții carosabile: 4,00 – 5,50 m;
– Lățimea acostamentelor: 2 x 0,50 m;
– Lățimea platformei: 5,00 – 6,50 m;
– Panta transversală este 2,5% în aliniament la carosabil (pantă unică și profil acoperiș) și
4% la acostamente.
Valoarea totală a investiției este de 7.262.541 lei, la care se adaugă TVA în valoare de
1.365.964 lei, cu un total de 8.628.505,27 lei (inclusiv TVA)
Durata de execuție estimată este de 12 luni
Drumul județean DJ 103E: DN 1 – Gîrbova de Jos – Gîrbovița – Gîrbova de Sus, se află pe
teritorilul administrativ al municipiului Aiud și asigură legătura localităților Gîrbova de Jos,
Gîrbovița și Gîrbova de Sus cu DN1, una dintre principalele artere de circulație care străbate
teritoriul județului Alba.
Are lungimea totală de 9,390 km, din punct de vedere al structurii rutiere drumul este pietruit între km 0+000 – 7+540, iar restul de 1,850 km este de pământ.
În prezent, pe drumul respectiv se poate dezvolta o viteză de deplasare redusă din cauza gropilor prezente în sistemul rutier, lipsei unor sisteme de scurgere a apelor pluviale atât de pe partea carosabilă (panta tranversală) cât și din zona drumului (șanțuri și podețe colmatate sau subdimensionate) și în special lipsei unei suprafețe de rulare rezistentă la acțiunea factorilor climatici.
Corectarea elementelor geometrice ale drumului, atât în plan cât și în profil longitudinal și transversal, urmate de lucrări de executare a unui sistem rutier modern ar elimina aceste neajunsuri. Amenajarea acestuia va contribui la realizarea unor activități productive, ducând la ridicarea standardului de viață al locuitorilor, așa încât acest lucru să conducă la stabilizarea populației în aceasta zonă, cu toate consecințele benefice ale acesteia.
Prin modernizarea drumului, se realizează o cale de comunicaţie care să satisfacă nevoile actuale şi de perspectivă ale utilizatorilor, reducerea costurilor de întreținere, reducerea costurilor de transport, creşterea siguranţei circulaţiei, cu un impact benefic asupra mediului.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
FOTO | Trecerea de pietoni din centrul Aiudului, retrasată: „Asigurăm astfel o circulație mai fluentă și mai sigură pentru aiudeni dar și pentru turiști”
Trecerea de pietoni din centrul Aiudului, retrasată Trecerea de pietoni din centrul municipiului Aiud a fost retrasată. „Pași mici, dar extrem de importanți pentru patrimoniul central al Aiudului. Am retrasat trecerea de pietoni din centrul orașului, pentru a asigura o circulație mai fluentă și mai sigură, atât pentru aiudeni, cât și pentru turiștii care ne […]
FOTO | Lucrări avansate la modernizarea școlii și la noua sală de sport din Șpring
Școală modernizată și sală de sport nouă la Șpring: Lucrări avansate Școala gimnazială unde vor învața elevii din clasele III-VIII, din cele 4 sate, a fost renovată integral și pregătirile sunt pe ultima sută de metri, a anunțat, miercuri, 13 august 2025, primarul comunei Șpring, Iulia Stănilă. Potrivit acesteia, sala de sport de 102 locuri […]
FOTO | Creșă nouă în cartierul Aleea Parc din Sebeș: A fost construită pe amplasamentul unei foste centrale termice
Creșă nouă în cartierul Aleea Parc din Sebeș Noua creșă, edificată în cartierul Aleea Parc, a fost recepționată, marți, 12 august 2025, de Primăria Sebeș. Construită pe amplasamentul fostei centrale termice care se afla în ruină, noua creșă are o suprafață desfășurată de circa 900 de metri pătrați și un regim de înălțime de parter […]